naar buiten?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Kaela1

naar buiten?

Bericht door Kaela1 » 24 mar 2019, 18:37

Hai, ik ben nieuw hier. Sinds twee weekjes heb ik een Russische dwerghamster. Hij komt uit de opvang, is een nakomeling van een van de vele dieren die een aantal Nederlandse stichtingen uit Frankrijk op hebben gevangen eind vorig jaar. Hij is op 26 januari geboren. Ik heb hem eerst in een leenkooi gehad, omdat het terrarium dat ik besteld had maar niet gebracht werd. Afgelopen vrijdag werd het eindelijk bezorgd en nu woont ie in zijn mooie grote huis. Hij is erg lief en nieuwsgierig, wandelt zo op onze handen als we het deurtje open schuiven en pakt graag iets lekkers van ons aan.

Nu vroeg ik me af, willen hamsters ook wel eens buiten komen? Ik snap dat het geen diertjes zijn die uren in de volle zon willen. Maar af en toe, met wat beschutting een beetje zonlicht. Ik heb op mijn papegaaienvoliere legernet liggen en dan zitten mijn papegaaien zo een beetje in de halfschaduw. Zoiets bedoel ik.

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: naar buiten?

Bericht door xAnnick » 25 mar 2019, 12:25

Naar mijn weten hebben hamsters geen baat bij buiten zijn, omdat ze zo klein en kwetsbaar zijn. Een verkoudheid lopen ze zo op, dat risico zou ik niet willen nemen. Het is dus niet nodig om je hamstertje naar buiten te laten. Als je hem los wilt laten lopen kun je ook een kamer (zoals bijvoorbeeld de badkamer) hamsterproof maken.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Romy S

Bericht door Romy S » 26 mar 2019, 02:27

Er zijn hamstery s die ze buiten houden maar wel heel goed beschut tegen allerlei weersomstandigheden, dat gaat prima, maar loslopen op de grond is het in deze tijd van het jaar veel te koud voor. Ondanks de zon is de grond te koud en te vochtig en is je hammie heel kwetsbaar en kan ziek worden. en denk dan ook aan allerlei dieren die rondlopen, katten honden, vogels. Ze lusten allemaal wel een lekker hapje. Dus kijk uit. Maar bij lekker weer vinden ze het best fijn.
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Kaela1

Bericht door Kaela1 » 26 mar 2019, 03:38

Dank voor jullie antwoorden!

Nu is het inderdaad veel te koud. Ik dacht ook meer aan de zomer hoor. En dan gewoon eventjes, beschut op mijn handen, paar minuutjes zon pakken. En het is geen moeten, ik vroeg het me zo af. Mijn papegaaien vinden het heerlijk om buiten te mogen, maar dat zijn totaal andere dieren natuurlijk.

Romy S

Bericht door Romy S » 09 apr 2019, 11:41

Denk er wel aan dat het nachtdieren zijn he, je doet ze er overdag echt geen plezier mee, zou lekker wachten tot zachte zomeravond
Hobbyfokker Syrische Hamster in Enschede https://www.facebook.com/Hamstery-Het-T ... 176487004/

Kaela1

Bericht door Kaela1 » 10 apr 2019, 13:09

Romy S schreef:
09 apr 2019, 11:41
Denk er wel aan dat het nachtdieren zijn he, je doet ze er overdag echt geen plezier mee, zou lekker wachten tot zachte zomeravond
Nee, de felle zon overdag is helemaal niet fijn voor ze! Dus dat was ik ook niet van plan hoor. Inderdaad, een zacht avondzonnetje, op warme dagen. Afgelopen zondag was het lekker warm en ben ik heel even buiten met hem gaan staan. Hij snuffelde even in de rondte en leek het wel mooi te vinden. Na een kleine 2 minuutjes weer naar binnen, zodat als hij het toch niet leuk zou vinden, het ook zo weer voorbij was.

Plaats reactie