Hamster bijt ineens constant (bijna alleen buiten de kooi). Wat te doen?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
RamsaySnow
Leeftijd: 24

Hamster bijt ineens constant (bijna alleen buiten de kooi). Wat te doen?

Bericht door RamsaySnow » 22 apr 2019, 20:07

Hallo allemaal,

Mijn hamstertje Pepijn bijt mij sinds een ongeveer een week élke keer dat ik haar uit de kooi haal. En dan niet alleen in mijn handen (die dan gewassen zijn en niet naar voer of andere hamsters ruiken), maar ook bijvoorbeeld in de binnenkant van mijn elleboog. Ze lijkt wel graag mee uit de kooi te willen en stapt uit zichzelf op mijn hand, maar heel snel daarna gaat het dus mis. Ze bijt ook echt goed door en ik heb al een paar keer met een flink bloedende vinger gezeten. Zachtjes blazen als ze bijt trekt ze zich niets van aan of gaat ze juist harder van bijten. Ik doe inmiddels een dikke handschoen aan voor ik haar uit de kooi haal, maar omdat ze nu ook op jacht gaat naar andere stukken huid om te bijten, wil ik toch ook graag een andere oplossing zoeken.
Iemand een idee waarom ze zich zo gedraagt?
Of wat ik anders moet doen? Iets anders dan blazen wanneer ze bijt? Haar een tijdje niet meer uit de kooi halen?

N.B.: Haar kooi is 75x45cm, ze heeft een groot genoeg wiel, meerdere huisjes, knaagspullen en een flinke laag katoen om in te graven. Ik ga er niet vanuit dat het probleem daar ligt. Het was in al de tijd hiervoor in elk geval geen probleem.

Trots baasje van rusjes Kruimel en Pepijn.

Dag lieve Pietertje... 01/2018 - 30/01/2019
en Ramsay, mijn mooie, lieve mannetje, ik mis je zo... 02/2017 - 12/04/2019

www.instagram.com/ahamsteraday

superschimmeltje1
Hamsters: Schimmeltje

Re: Hamster bijt ineens constant (bijna alleen buiten de kooi). Wat te doen?

Bericht door superschimmeltje1 » 23 apr 2019, 15:26

knaagt ze ook echt aan die knaagspullen?
misschien vindt jouw hamster die niet leuk vind ofzo...
baasje een een super lieve hamster:schimmeltje
mickey al was je maar 2 dagen bij mij je hebt de eerste dag al mijn hart gestolen!!
r.i.p. mijn lieve rus: Idefix..ik mis je..

Dukat
Hamsters: Plato, Hekate en Rugal

Re: Hamster bijt ineens constant (bijna alleen buiten de kooi). Wat te doen?

Bericht door Dukat » 27 apr 2019, 00:12

Welk merk voer geef je de hamster?
Overigens houden niet alle hamsters van de geur van zeep. Was jij je handen met een geurloze zeep?
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Plaats reactie