Gedrag syrische hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
illanona
Hamsters: Pippin

Gedrag syrische hamster

Bericht door illanona » 08 mei 2019, 13:29

Ik heb sinds twee maanden een langharige Syrische hamster, Pippin, dit is de eerste keer dat ik deze soort heb. Het gaat erg goed, hij is gewend om opgepakt/geaaid te worden en neemt eten maar al te graag aan. Wat mij echter is opgevallen is hoe hij zijn behoeftes doet:

Wanneer hij gaat plassen gaat hij naar een hoekje toe en duwt hij zijn achterpoten tegen de wanden aan waardoor hij alleen op zijn voorpoten staat. Daarnaast gooit hij zijn poepjes vanaf een platform (enige plek in zijn kooi met tralies) uit zijn kooi op mijn vloer. Ieder poepje pakt hij direct op en gooit die van zich af.

Dit gedrag vond ik wel interessant, komt dit vaker voor bij Syrische hamsters?

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Re: Gedrag syrische hamster

Bericht door Gabriëlle » 08 mei 2019, 15:32

Ja, dat doen ze vaker :lol:. Ik heb ze er ook wel bij gehad die plasjes ook niet in hun kooi wilde en de "plas" hoek ophoogden met genoeg strooisel zodat hun kont over het randje kon komen, bij de eerste hamster die dat deed heb ik mij tijden afgevraagd hoe die rare druppels toch elke keer op de vloer kwamen, tot ik hem het zag doen, en hamsters kunnen behoorlijk ver-piesen als ze willen.
Sommige hamsters houden graag hun kooi schoon.

Sicos
Beheerder
Hamsters: 1 robbie
Leeftijd: 42

Bericht door Sicos » 09 mei 2019, 11:33

Gabriëlle schreef:
08 mei 2019, 15:32
Ja, dat doen ze vaker :lol:. Ik heb ze er ook wel bij gehad die plasjes ook niet in hun kooi wilde en de "plas" hoek ophoogden met genoeg strooisel zodat hun kont over het randje kon komen, bij de eerste hamster die dat deed heb ik mij tijden afgevraagd hoe die rare druppels toch elke keer op de vloer kwamen, tot ik hem het zag doen, en hamsters kunnen behoorlijk ver-piesen als ze willen.
:-) Het zijn net mensen

Gabriëlle
Leeftijd: 36

Bericht door Gabriëlle » 09 mei 2019, 16:52

Sicos schreef:
09 mei 2019, 11:33
Gabriëlle schreef:
08 mei 2019, 15:32
:-) Het zijn net mensen
Ziet in gedachte al mensen die hun kont uit het raam steken.... :lol:

Plaats reactie