Verstoppertje

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Twizzy
Hamsters: Twizzel

Verstoppertje

Bericht door Twizzy » 19 jun 2019, 03:16

Hoi Mijn hamster woont all gelukkig bijna een week bij mij natuurlijk heeft het tijd nodig om aan elkaar te wennen ik vroeg me natuurlijk af hoe je ze het beste tam kan maken en kan het kwaad dat ze zich af en toe onder het zagzel verstopt Veders komt ze wel steeds vaker aan me vingers snuffelen

Dukat
Hamsters: Plato, Hekate en Rugal

Re: Verstoppertje

Bericht door Dukat » 20 jun 2019, 00:02

Het is volstrekt natuurlijk dat hamsters zich onder het zaagsel bedekken. Er wordt zelfs geadviseerd om een bodembedekking te nemen van 15cm. dik bij een dwerghamster en 30 cm. dik bij een syrische goedhamster. Dan kunnen ze hun natuurlijke behoeften om te graven kwijt. Dat hij af en toe wat meer aan jouw fingers snuffelt is een goed teken. Dat betekent dat hij aan jouw kan wennen. 2 x per dag een kwatiertje laten rondlopen in de badkuip of in de hamsterren met iets lekkers in de kooi achteraf kan ook helpen tam te maken. Als hij nog wat bang is kun je het eerst proberen hem in een grote hoge beker of vaas te laten lopen, om hem zo te verplaatsen. Als hij meer aan jouw handen gewend is kan hij op jouw handen gaan zitten of je kunt hem meteen al met de hand pakken. Dat verschilt per hamster.

Ik heb dit van Gabriëlle.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

Plaats reactie