Ervaring gezondheid Franse hamsters

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
marjo-h

Ervaring gezondheid Franse hamsters

Bericht door marjo-h » 01 jul 2019, 18:53

Beste mensen
Enige tijd geleden heb ik een hamster geadopteerd uit de grote groep knaagdieren die in beslag waren genomen bij een Franse fokker. Ik vroeg mij af of er op dit forum meer mensen zijn die een dier uit deze groep hebben wat jullie ervaring is. De mijne lijkt zich wel goed te voelen, eet en drinkt goed maar oogt flodderig. Alsof hij al oud zou zijn. Aangezien het verloop bij deze fokkers groot is en oudere dieren geen waarde hebben lijkt mij dit onwaarschijnlijk. Vandaar deze oproep, ik hoor het graag!

Kaela1

Re: Ervaring gezondheid Franse hamsters

Bericht door Kaela1 » 03 jul 2019, 08:46

Ik heb er een nakomeling van! Valentijn zijn moeder is in de opvang bevallen van 9 jongen, waar ik het kleinste mannetje van gekregen heb. Hij is voor zover ik kan zien kerngezond. Glad in de vacht, glimt mooi, is actief en eet en drinkt goed.

Hoe het met zijn moeder en broertjes en zusjes is weet ik niet, want die zijn vervolgens weer naar een andere opvang gegaan.

Ik kan me wel voorstellen dat hamsters bij zo'n broodfokker tot op hoge leeftijd blijven. Zolang ze jongen kunnen krijgen denk ik zo. Dus jou hamster zou best wat ouder kunnen zijn, we zijn tenslotte inmiddels ook alweer een flinke tijd verder.

Plaats reactie