Hamster bijt ineens

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Twizzy
Hamsters: Twizzel

Hamster bijt ineens

Bericht door Twizzy » 12 jul 2019, 20:55

Hallo hier ben ik weer,
Een tijdje is het heel goed gegaan.
Maar nu begint mijn hamster zich raar te gedragen ineens bijt ze en knaagt ze aan vanalles.
Ze bijt op het zagzel
Ze doet agressief als we het eten wille bij vullen.
Ze loopt dan echt dreigend af :-?
Wat kan ik hier aan doen?
Wat is de oplossing?

Mvg Twizzy

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Hamster bijt inees

Bericht door xAnnick » 12 jul 2019, 23:23

Hoii

Wat vervelend dat het gedrag van je hamstertje ineens verandert. Hoe groot zijn het hok en het looprad? Aan de hand daarvan kan wellicht iets meer gezegd worden.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

melson

Bericht door melson » 13 jul 2019, 09:32

uit een ander topic:
Ons rad werkt momenteel niet want bij het leveren van de kooi hebben ze het rad er niet bij geleverd maar hij heeft wel een buis om in te spelen en 3 verdieping om naar boven te gaan we hebben er ook al een wc rolletje ingelegd want we hadden gelezen dat ze dan ook minder gingen knagen
is er ondertussen iets verandert? een slechte/kleine huisvesting met niet passende inrichting bevordert bijtgedrag.
ik heb hier al een hamster gehad die als 'bijtertje' was weg geven, maar hier nooit heeft gebeten omdat de kooi groot genoeg was en goed voor een hamster was ingericht.
dus meer informatie en een foto over jouw kooi zal wel handig zijn om tips te kunnen geven. een buis en een wc rolletje als inrichting zijn in elk geval niet genoeg. ook een "kooi met drie verdiepingen" lijkt mij niet passend voor een hamster. alle kooien die ik ken met drie verdiepingen zijn eigenlijk voor elk knaagdier te klein. als grondoppervlak moet je toch 100x50cm aanhouden.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Twizzy
Hamsters: Twizzel

Bericht door Twizzy » 13 jul 2019, 11:46

We hebben een andere kooi van de juiste maat ons looprad is intussen aangekomen 😅 maar toch doet ze zo ze valt uit het niks aan terwijl we eerst de kooi open zetten om te laten merken dat we er aan komen en dan eventjes wachten om met onze hand er in te gaan 10 sec en dan pakken we het bakje maar toch doet ze zo

hamsterpowerrr
Hamsters: Pinda & Penotti jr. & Pepper
Leeftijd: 17

Re: Hamster bijt ineens

Bericht door hamsterpowerrr » 23 jul 2019, 16:28

Misschien kun je proberen iets lekkers op je hand te leggen zoals een meelworm. Dan ruikt ie dat en concentreert zich op het eten en dan doe je dat vaker, zodat hij weet: oh hand betekent lekkers en geen gevaar. Dan pak je het voerbakje.

RocKal
Leeftijd: 29

Bericht door RocKal » 23 jul 2019, 18:03

Welke hamstersoort heb je?
Ik weet dat bij de Campbelli wel eens territoriaal gedrag voorkomt.
Meestal zijn deze hamsters wel heel erg lief buiten hun verblijf, weet niet hoe dat met jouwe zit?

hamsterpowerrr
Hamsters: Pinda & Penotti jr. & Pepper
Leeftijd: 17

Bericht door hamsterpowerrr » 25 jul 2019, 15:59

Ik heb ook Campbellis die zijn erg tam en lief. Op de moeder na die is wat bijterig maar dat komt doordat ze zwanger is geweest.

Plaats reactie