Hamster stopt niet met tralieknagen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Dwergje
Hamsters: Filo
Leeftijd: 21

Hamster stopt niet met tralieknagen

Bericht door Dwergje » 30 jul 2019, 23:31

Hallo,

Ik heb sinds een maand een goudhamster die niet wil stoppen met tralieknagen. Ik heb alle mogelijke oorzaken bekeken en kom er niet uit wat er mis is.

Zijn kooi is groot, met een dikke bodembedekking waar hij graag in graaft. Hij heeft een groot wiel, een zandbadje, de mogelijkheid om te klimmen, veel knaagmogelijkheden, verstopplekjes, toilerollen, genoeg eten en drinken, etc.

Zijn tandjes zijn gezond, hij heeft zelf soms jeuk maar verder is er niets mis met hem. Ik geef hem aandacht voor zover hij dat wil, hij is nog best angstig maar ook nieuwsgierig en hij vertrouwt me steeds iets meer.

Is er nog iets dat ik tegen her tralieknagen kan doen, behalve meteen een nieuw verblijf van glas aanschaffen? Ik las ergens dat je zachtjes naar ze kan blazen, maar mijn hamster wordt daar alleen maar boos van, en ik wil hem ook niet bang voor mij maken.

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Hamster stopt niet met tralieknagen

Bericht door xAnnick » 31 jul 2019, 13:45

Hoii

Wat vervelend dat je hamster dit gedrag vertoont.
Wat betekent "groot" in verband met het verblijf? Weet je de afmetingen?

Helaas staan syren erom bekend dat ze niet snel tevreden zijn (met de name de dames), dus wellicht dat er toch bij de grootte van het verblijf winst te behalen valt.
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

_mona_
Hamsters: 3
Leeftijd: 27

Bericht door _mona_ » 31 jul 2019, 18:38

Heb je toevallig een foto van de kooi? Wat is groot voor jouw? Hoeveel bodembedekking is een dikke laag? En wat heeft hij voor de rest om te doen?

Knaagt hij echt nachten door, of is het als er iemand in de kamer is? Sommige hamsters knagen namelijk ook om aandacht te krijgen. :)
Groetjes van Mona
En van syrtje Taran, rusje Amberle en robo'tje Dot ♥

Dwergje

Bericht door Dwergje » 01 aug 2019, 20:47

xAnnick schreef:
31 jul 2019, 13:45
Hoii

Wat vervelend dat je hamster dit gedrag vertoont.
Wat betekent "groot" in verband met het verblijf? Weet je de afmetingen?

Helaas staan syren erom bekend dat ze niet snel tevreden zijn (met de name de dames), dus wellicht dat er toch bij de grootte van het verblijf winst te behalen valt.
De kooi is 100 bij 52, en 45 hoog, met ongeveer 15 cm aan graafruimte. De hamster is een mannetje, als dat verschil maakt!

Dwergje

Bericht door Dwergje » 01 aug 2019, 20:52

_mona_ schreef:
31 jul 2019, 18:38
Heb je toevallig een foto van de kooi? Wat is groot voor jouw? Hoeveel bodembedekking is een dikke laag? En wat heeft hij voor de rest om te doen?

Knaagt hij echt nachten door, of is het als er iemand in de kamer is? Sommige hamsters knagen namelijk ook om aandacht te krijgen. :)
De kooi is 100x52x45, met ongeveer 15 cm aan bodembedekking. Hij knaagt ook als ik in de kamer naast hem ben, ik denk dat het mogelijk is dat hij meer aandacht wil, maar zodra ik hem probeer meer aandacht te geven wordt hij bang :(

Hij knaagt gelukkig niet de hele nacht, hij heeft een groot wiel (uit mijn hoofd 27 cm diameter) dat soepel loopt, verstopplekjes, veel keukenpapier (vindt hij leuk) een trappetje, hangmatjes, zandbakje, goed eten en drinken..

hamsterpowerrr
Hamsters: Pinda & Penotti
Leeftijd: 17

Bericht door hamsterpowerrr » 03 aug 2019, 13:23

Misschien helpt het als je wilgentakjes erin legt. Of het eten door de kooi heen verspreiden, zodat hij zich minder verveelt (misschien is dat de oorzaak).

superschimmeltje1
Hamsters: Schimmeltje

Bericht door superschimmeltje1 » 03 aug 2019, 14:14

Mijn hamster wou ook niet stoppen met traliebijten uiteindelijk heb ik stukjes hout inhet hok gelegd en toen stopte ze.
baasje een een super lieve hamster:schimmeltje
mickey al was je maar 2 dagen bij mij je hebt de eerste dag al mijn hart gestolen!!
r.i.p. mijn lieve rus: Idefix..ik mis je..

Plaats reactie