Hamsterkooi grootte

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Paulienxoxoxo

Hamsterkooi grootte

Bericht door Paulienxoxoxo » 13 aug 2019, 13:22

Sinds dat ik mijn hamsters dan toch wil scheiden van elkaar, vraag ik me eigenlijk af of de kooi op de onderstaande afbeelding groot genoeg is, zo niet, welke kooien raden jullie mij aan? (Heb een Russische dwerghamster)
Afbeelding

melson

Re: Hamsterkooi grootte

Bericht door melson » 13 aug 2019, 16:35

Nee, deze kooi is niet geschikt, voor geen enkele hamster. de afmetingen zijn te klein, en de buizen onnodig. ook het rad is te klein.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Hamsterkooi grootte

Bericht door xAnnick » 13 aug 2019, 19:47

Hoii

Helaas is die kooi inderdaad niet geschikt voor een hamster. Van nature leven hamsters onder de grond en graven ze tunnels. In zo'n hokje kan dat niet en aan de buizen hebben ze helaas ook niets.

Het makkelijkste is een glazen bak, vaak voor een goede prijs te verkrijgen via weggeefhoeken of marktplaats, van minimaal 80x50 (per hamster). Daar kun je een hoop bodembedekking in kwijt, zodat de hamster kan graven. Met andere attributen kun je er een klein hamsterparadijs van maken.

Dit is bijvoorbeeld het verblijf (tweedehands aquarium, 100x50x50) waar mijn russische dwerghamster in woont (wel met zelfgemaakte verdieping en zandbak, als je zelf creatief bent is dat ook leuk om te maken!). Deze bak heb ik ook voor een goede prijs tweedehands verkregen!
Mijn hamster maakt flink gebruik van alles wat erin staat, en met name tunnels graven doet mevrouw heel graag.
Afbeelding

Succes!
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Plaats reactie