Kapotbijten buizen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Paulienxoxoxo

Kapotbijten buizen

Bericht door Paulienxoxoxo » 14 aug 2019, 09:17

Hallo,
Mijn hamster bijt graag de ringetjes van de plastieken buizen er af, hij heeft genoeg dingen om aan te knagen in zijn hok. Dat bijten maakt een verschrikkelijk geluid en ben er al een paar keer wakker van geworden. Is het schadelijk dat hij aan de buizen bijt voor de hamster? Zou hij effectief een keer kunnen doorbijten en ontsnappen? Ik kan hem altijd van kooi verwisselen met een andere hamster zonder veel plastieken buizen. Is dit de beste optie?

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Re: Kapotbijten buizen

Bericht door xAnnick » 14 aug 2019, 18:04

Hoii

Persoonlijk vermoed ik dat dit gedrag komt door verveling of een te krappe kooi en niet de mogelijkheid hebben om natuurlijk gedrag (zoals graven) te uiten.

In andere topics die je hebt geopend is al gezegd dat buizen niet geschikt zijn voor een hamster en dat een goed hamsterverblijf een minimale oppervlakte (zonder buizen of verdiepingen) van 80 cm x 50 cm (lengte x breedte) heeft. Het handigste is dus inderdaad om een ander verblijf te zoeken, glazen bakken zijn hier heel geschikt voor.

En ja, de hamster kan inderdaad op die manier ontsnappen en het kan zeker voor de hamster schadelijk zijn.

Groetjes
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Paulienxoxoxo

Re: Kapotbijten buizen

Bericht door Paulienxoxoxo » 15 aug 2019, 23:20

xAnnick schreef:
14 aug 2019, 18:04
Hoii

Persoonlijk vermoed ik dat dit gedrag komt door verveling of een te krappe kooi en niet de mogelijkheid hebben om natuurlijk gedrag (zoals graven) te uiten.

In andere topics die je hebt geopend is al gezegd dat buizen niet geschikt zijn voor een hamster en dat een goed hamsterverblijf een minimale oppervlakte (zonder buizen of verdiepingen) van 80 cm x 50 cm (lengte x breedte) heeft. Het handigste is dus inderdaad om een ander verblijf te zoeken, glazen bakken zijn hier heel geschikt voor.

En ja, de hamster kan inderdaad op die manier ontsnappen en het kan zeker voor de hamster schadelijk zijn.

Groetjes
Dankjewel voor de reactie. Hij is verwisseld van kooi met mijn andere hamster hij heeft glazen bak waar hij in graaft, de andere kooi had deze mogelijkheid minder. Hij is gestopt met buizen bijten. Mijn andere hamster vindt dit niet erg want hij was toch geen graver en loopt liever door de buizen heen. Allebei blij!

Plaats reactie