Robos uit elkaar halen?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Pampiedammie
Hamsters: Spookje, Pareltje, etc.

Robos uit elkaar halen?

Bericht door Pampiedammie » 16 aug 2019, 15:29

Hallo,

Wanneer moet je robos uit elkaar halen?. Het is niet geheel duidelijk voor mij of ze vechten en waarom, maar ik heb er nu even 1 apart van de groep. Het probleem us dat al mijn robos op elkaar lijken dus ik weet ook niet goed of ik dan de juiste pak.

Paulienxoxoxo

Re: Robos uit elkaar halen?

Bericht door Paulienxoxoxo » 16 aug 2019, 16:03

Pampiedammie schreef:
16 aug 2019, 15:29
Hallo,

Wanneer moet je robos uit elkaar halen?. Het is niet geheel duidelijk voor mij of ze vechten en waarom, maar ik heb er nu even 1 apart van de groep. Het probleem us dat al mijn robos op elkaar lijken dus ik weet ook niet goed of ik dan de juiste pak.
Beste,
Hamsters zijn dieren die alleen moeten zitten en veel hamsters of zelfs twee hamsters samen zal voor conflict leiden, heb zelf ervaring. In sommige gevallen kunnen robos bij elkaar maar in de meeste niet. Het beste is dat je elke hamster apart zet in een groot genoege kooi. Nogmaals, het zijn geen dieren die ik groep leven en ze zullen vechten tot er een dood is. Dat is wat ik er over weet.

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 22

Bericht door xAnnick » 16 aug 2019, 16:13

Hoii

Roborovski's en campbellies zijn de enige twee soorten die eventueel met soortgenoten kunnen, en dan kan het nog flink misgaan en moet je altijd reservekooien achter de hand hebben.

Kibbelen kan altijd eens voorkomen, het wordt wel link als ze elkaar niet meer met rust laten of als er bloed in het spel komt, dan zou ik ze zeker scheiden.

Hoeveel zijn het er en hoe groot is het verblijf?

Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met robo's, dus hopelijk reageert er iemand die er meer kennis van heeft.

Groetjes
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

Pampiedammie

Bericht door Pampiedammie » 16 aug 2019, 16:30

Hallo,

Dankjewel voor de reacties. De fokker zei dat deze wel bij elkaar kunnen in principe. Zij heeft ze als groep 5 meisjes gekoppeld zal maar zeggen. Het gaat goed en ze slapen samen. De kooi is 120x50x50. Ze kunnen eventueel van elkaar wegkomen al zou dat moeten, maar ik let nu goed op 1tje want die word weleens weggejaagd.

Ik vind het ergens wel erg om ze uit elkaar te halen omdat ze zich veiliger voelen samen, dat merk ik. Ze gaan naar elkaar toe en ruiken. Het lijkt erop alsof ze een goede band hebben. Ik let er wel goed op en als ik iets zie of hoor wat op vechten lijkt dan haal ik ze uit elkaar, maar daarna is het weer goed. Die 2 stoeien maar kort. Ik kan ze alsnog uit elkaar halen, maar dan haal ik eerst alleen de hamster eruit die weggejaagd wordt steeds. Ik heb gemerkt dat het dan helemaal rustig is.

hamsterpowerrr
Hamsters: Pinda & Penotti jr. & Pepper

Bericht door hamsterpowerrr » 16 aug 2019, 16:46

Haii,
soms is het inderdaad zo dat 1 of meerdere van de groep er gewoon niet bij passen. Ik zou het gewoon aankijken en die ene die weggejaagd wordt, pas scheiden als er bloed komt of dat je merkt dat ze helemaal gestresst is. Mijn Campbellies hebben af en toe ook even ruzie, maar dat gaat telkens weer over en daarna wassen ze elkaar en eten ze gewoon weer samen. Dus als dat bij jou ook het geval is, denk ik dat het wel goed komt.

Dat ze wel samen slapen is een goed teken :D

Groetjesss

Saskia1982
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » 19 aug 2019, 17:31

Zo lang je geen wondjes ziet en het bij af en toe wat kibbelen blijft is er bij robos niets aan de hand. Wel even goed opletten dat degene die "gepest" word wel de kans krijgt om tot rust te komen. Mocht er eentje constant opgejaagd worden, dan is het ook beter om deze toch uit de groep te zetten. Over het algemeen zal het bij roborovski's niet zomaar opeens verkeerd gaan, als je ze een beetje in de gaten houd dan heb je lang genoeg de tijd om in te grijpen.

Pampiedammie

Bericht door Pampiedammie » 26 aug 2019, 13:13

Jaa ik zal erop blijven letten. Ze zijn nog steeds samen en het gaat goed. Ik heb alleen nu wel een hamstertje ontdekt die iets aan haar neus heeft. Ik ga met haar naar de huisarts om te achterhalen of het een wondje is die geneest of een tumor :( .

Plaats reactie