Hond en hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
isabog
Hamsters: Fiji
Leeftijd: 19

Hond en hamster

Bericht door isabog » 29 sep 2019, 19:22

Hoi allemaal.

Afgelopen woensdag ben ik verhuisd van een huis naar een appartement. De hond liep toen beneden rond en de hamster zat boven. Nu dat we in een appartement zitten, zitten de hond en de hamster op dezelfde etage.
Mijn hond zit constant te kijken en te blaffen naar de hamster. Ook zit zij met haar poot tegen het hok aan.

Heeft iemand ervaring hiermee? Gaat mijn hond wennen aan de hamster (en deze uiteindelijk met rust laten)? Als ik haar buiten de kamer zit dan blijft ze piepen en gaat ze tegen de deur aan met haar poot.

Gr Isa

Dukat
Hamsters: Rugal (Russchisch blauwe syr)

Re: Hond en hamster

Bericht door Dukat » 29 sep 2019, 19:26

Als het mogelijk is zou ik de hamster in een andere kamer plaatsen, waar de hond niet mag komen.
De meeste appartementen hebben een hal, slaapkamer, zitkamer en een badkamer, een WC-hokje, berging en soms nog een logeerkamer.

De badkamer, berging, WC, hal en zitkamer vallen af.
Dus de slaapkamer en/of de logeerkamer blijven over.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

xDenies
Leeftijd: 26

Re: Hond en hamster

Bericht door xDenies » 30 sep 2019, 09:02

Herkenbaar met mijn nieuwe pup. Dat is ook nog eens een BC dus erg volhardend. Ik corrigeer het en beloon als ze goed gedrag vertoont. Verder lekker afleiden met een botje of iets anders en negeren. Negatieve aandacht is ook aandacht.

Als wij weer naar beneden gaan gaat ze ook voor de trap zitten. Dan geef ik haar dus een kluif en dan stopt ze er mee en gaat ze het ook niet weer doen :) Ze is 20wk dus moet het nog leren, maar alle honden leren - hoe oud ze ook zijn.
Hamstery Pure Colour
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping

Plaats reactie