Ik wil een syrtje

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Boazdehamster

Ik wil een syrtje

Bericht door Boazdehamster » 15 dec 2019, 18:10

Hallo,

Ik wil misschien een syrtje. Ik heb Boaz natuurlijk al maar een syrische hamster lijkt me ook wel leuk. En nou vroeg ik mij een paar dingen af,

1: welk voer moet ik hebben, ook voor Boaz is dit een belangrijke vraag. Ik heb hier zelf namelijk 0 verstand van

2. Naast een groter verblijf moet ik natuurlijk ook grotere spulletjes kopen. Maar ik kom in de winkel nauwelijks grotere huisjes etc tegen. Tips??

3. Wie is een betrouwbare fokker in de buurt van Amersfoort (tot 50 km)

4. Moet ik nog meer dingen weten of hebben jullie nog tips??

5. Maakt het nog verschil of ik een mannetje of vrouwtje heb?? Karakter maakt me niet zoveel uit. Als hij/zij niet opgepakt wilt worden dan hoeft dat van mij niet.

larrice
Hamsters: Moffel, Meneer van Kampen
Leeftijd: 21

Re: Ik wil een syrtje

Bericht door larrice » 15 dec 2019, 18:14

Hey, mag je van je ouders wel een groot verblijf? Omdat het bij Boaz zo lastig was wat je verteld hebt😊
Je moet er wel rekening mee houden dat de spulletjes voor een syr veel duurder zijn, en omdat ze een groot verblijf moeten hebben is dat ook duurder
Ik bestel al mijn huisjes en wielen online op verschillende sites. Zooplus en drdknaagdierwinkel

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 15 dec 2019, 18:33

larrice schreef:
15 dec 2019, 18:14
Hey, mag je van je ouders wel een groot verblijf? Omdat het bij Boaz zo lastig was wat je verteld hebt😊
Je moet er wel rekening mee houden dat de spulletjes voor een syr veel duurder zijn, en omdat ze een groot verblijf moeten hebben is dat ook duurder
Ik bestel al mijn huisjes en wielen online op verschillende sites. Zooplus en drdknaagdierwinkel
Die websites ben ik bekend mee, ik vind online bestellen altijd wel lastig maar ik zal kijken naar de maten en dan wat grotere huisjes aanschaffen. Ik mag van mijn ouders nu wel een groter verblijf aangezien ik dmv Boaz heb kunnen laten zien dat ik gewoon door het lawaai van de hamster heen slaap. Dus kan de hamster op mijn kamer. En al houd ik er 40 slangen, ik mag op mijn kamer houden wat ik op mijn kamer wil mits het beestje er geen last van ondervindt.

larrice

Bericht door larrice » 15 dec 2019, 18:44

Waarom vind je online bestellen lastig? Ik vind het juist heel fijn dat ik rustig alles kan vergelijken en uitzoeken. De meeste dierenwinkels hebben echt te kleine huisjes.
Ik heb zelf een vrouwtjes syr en een mannetje gehad, het vrouwtje was veel drukker en ook lastig om tevreden te houden. Ik had een verblijf van 140 bij 40 en zelfs toen wou ze nog ontsnappen, dus dat is misschien iets om mee te nemen. Maar dat verschilt per hamster, dus het is lastig om daar wat over te zeggen

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 15 dec 2019, 18:57

larrice schreef:
15 dec 2019, 18:44
Waarom vind je online bestellen lastig? Ik vind het juist heel fijn dat ik rustig alles kan vergelijken en uitzoeken. De meeste dierenwinkels hebben echt te kleine huisjes.
Ik heb zelf een vrouwtjes syr en een mannetje gehad, het vrouwtje was veel drukker en ook lastig om tevreden te houden. Ik had een verblijf van 140 bij 40 en zelfs toen wou ze nog ontsnappen, dus dat is misschien iets om mee te nemen. Maar dat verschilt per hamster, dus het is lastig om daar wat over te zeggen
OK, dan zal ik dat vragen aan de fokker. Dat van dat online bestellen komt omdat ik geen enkel ruimtelijk inzicht heb en dingen het liefste pas koop nadat ik ze gezien heb.

I
Moderator
Hamsters: Jax en Nina
Leeftijd: 37

Bericht door I » 15 dec 2019, 20:27

Ik verplaats je topic even naar Algemeen, aangezien je vooral om praktische tips vraagt.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered

Siska
Hamsters: Snuffie

Bericht door Siska » 15 dec 2019, 20:53

Als je online gaat bestellen, kijk dan ook naar de afmetingen van de openingen. Denk dat je voor Syrische hamsters al gauw richting de 10cm kunt kijken. Bij de website van drd staan die afmetingen erbij. En anders zijn caviahuisjes ook wel geschikt denk ik.
Ik had op internet ook een paar leuke huisjes voor m’n Rus gezien, maar toen ik ze zag ik op Exoknaag, viel t erg tegen. Mijn flinke Rus past daar niet in😂. Dus ik snap je twijfel wat betreft internet aankopen wel.
Aan watvoor verblijf zit je te denken?

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 15 dec 2019, 22:26

Siska schreef:
15 dec 2019, 20:53
Als je online gaat bestellen, kijk dan ook naar de afmetingen van de openingen. Denk dat je voor Syrische hamsters al gauw richting de 10cm kunt kijken. Bij de website van drd staan die afmetingen erbij. En anders zijn caviahuisjes ook wel geschikt denk ik.
Ik had op internet ook een paar leuke huisjes voor m’n Rus gezien, maar toen ik ze zag ik op Exoknaag, viel t erg tegen. Mijn flinke Rus past daar niet in😂. Dus ik snap je twijfel wat betreft internet aankopen wel.
Aan watvoor verblijf zit je te denken?
Mijn oom heeft een lek gerbilarium staan. Met plateaus, met een beetje knutselwerk wil ik er een deksel op maken, de plateaus eruit slopen en de barst repareren die aan de achterkant zit. Het verblijf is een glazen verblijf van 1.20x60x59 vgm

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Bericht door layla » 16 dec 2019, 08:13

Ik denk dat je beter eerst voor een goede kooi voor Boaz kan zorgen... Zat die niet in een klein kooitje omdat hij ontsnapt was uit de Samla bak?
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 16 dec 2019, 08:20

layla schreef:
16 dec 2019, 08:13
Ik denk dat je beter eerst voor een goede kooi voor Boaz kan zorgen... Zat die niet in een klein kooitje omdat hij ontsnapt was uit de Samla bak?
Nee. Die zat om privé redenen in dat kooitje, maar die zit nu gewoon weer in de Samla bak. En hij heeft elke avond zijn speelkwartiertje in de ren.

Ik heb trouwens wat bedacht, ik krijg binnenkort een nieuwe kast als opbergkast dus heb ik een pax kast over. Een enkele en een dubbele, ik moet even kijken welke maar ik denk de enkele die kan ik best gebruiken als kooi. Niet zoveel knutselwerk. En die is denk ik wel groot genoeg. Ik zal zo is even kijken hoe groot die is.

larrice

Bericht door larrice » 16 dec 2019, 15:06

Ik weet niet zo goed of het verstandig voor je is om nog een hamster te nemen, maar dat is iets wat je alleen zelf kan inschatten. Ongeacht of je verschillende mogelijkheden voor verblijven hebt

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 16 dec 2019, 15:24

larrice schreef:
16 dec 2019, 15:06
Ik weet niet zo goed of het verstandig voor je is om nog een hamster te nemen, maar dat is iets wat je alleen zelf kan inschatten. Ongeacht of je verschillende mogelijkheden voor verblijven hebt
Hoe bedoel je?? Qua tijd, geld of qua wat precies?? Ik wil mijn hamstertje natuurlijk wel alles kunnen geven. Dus als dit jouw tip is neem ik die van harte aan.

larrice

Bericht door larrice » 16 dec 2019, 16:02

Boazdehamster schreef:
16 dec 2019, 15:24
larrice schreef:
16 dec 2019, 15:06
Hoe bedoel je?? Qua tijd, geld of qua wat precies?? Ik wil mijn hamstertje natuurlijk wel alles kunnen geven. Dus als dit jouw tip is neem ik die van harte aan.
Ik denk dat je het qua geld nogal onderschat. Alleen met een goede laag bodem ben je al zo 30 euro (ik gok eigenlijk nog meer) kwijt, huisjes heb je 2 grote van nodig en eigenlijk ook nog een kleinere, takken, zand, veeel bruggetjes, kurk, eten, hamster zelf. Je bent zo 100 euro kwijt. Ook hou ik bijv heel veel rekening met de geur, dus niet met handen waar de geur van de een aan zit bij de ander, etc

larrice

Bericht door larrice » 16 dec 2019, 16:04

Misschien kan je beter eerst nog wat dingen voor Boaz erbij kopen, zodat hij meer heeft. Zoals meer bruggetjes, andere bodem en zo. Maar ik zeg dit alleen gebaseerd op de foto's die je geplaatst hebt in het forum

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 16 dec 2019, 17:06

larrice schreef:
16 dec 2019, 16:04
Misschien kan je beter eerst nog wat dingen voor Boaz erbij kopen, zodat hij meer heeft. Zoals meer bruggetjes, andere bodem en zo. Maar ik zeg dit alleen gebaseerd op de foto's die je geplaatst hebt in het forum
Ja dat zei Denise ook al. Ik heb nu een goede bodembedekking op de hemp na, en ik wil sowieso eerst gaan sparen. Ik zit erover na te denken om de pax kast te verdelen in 2 delen. Iets minder dan de helft voor Boaz en iets meer dan de helft voor het syrtje. De kast is 2.36 lang, dus ongeveer 1 meter voor Boaz en 1.30 voor de syrische hamster. De kast is 50 cm breed. En ik ga er een uitbouw bovenop maken. Ik wil aan de gang zodra ik 160 euro bij elkaar heb.

Mijn boodschappenlijst:
Hemp!
Zaagsel!
Cotton n cotton!
Cavia huisjes!
Nog een huisje voor boaz
Gaas!
Houten latjes!
Mos
Kurktunnels!
Wijnrank!
Zand!
Bakjes! (voor water en zand)

Waar een uitroepteken achter staat koop ik voor de hamster, waar geen uitroepteken achter staat kan later ook nog. Ontbreken er nog dingen??

Plaats reactie