Weekend gaan we voor een hamster kijken

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

bink79

Weekend gaan we voor een hamster kijken

Bericht door bink79 » 27 dec 2019, 08:19

Goede morgen

Het weekend gaan we voor een hamster kijken met de kids :D

En we hopen dat de kooi ook zaterdag binnen komt de farplast duna space

Dan kunnen we beginnen met inrichten :D

Boazdehamster

Re: Weekend gaan we voor een hamster kijken

Bericht door Boazdehamster » 27 dec 2019, 09:27

Voor het inrichten van traliekooien moet je bij I zijn. Hij is ook de moderator, dus hij zal je wel een aantal goede tips kunnen geven. Ik kan je als tip in ieder geval meegeven dat je goede bodembedekking. Boaz graaft goed op zaagsel met cotton n cotton. Goed mixen. Gebruik in ieder geval GEEN STRO. hier beschadigt de hamster zichzelf mee. En een groter radje met een doorsnede van 20 cm. In de duna space Kan sowieso geen syrische/goud hamster dus dan word het waarschijnlijk kijken voor een rusje. Gaan jullie naar een fokker of naar de dierenwinkel? Veel succes en vooral veel plezier!

larrice
Hamsters: Moffel, Meneer van Kampen
Leeftijd: 21

Bericht door larrice » 27 dec 2019, 12:01

Het spijt me maar die kooi is te klein voor welke hamster dan ook. Jullie hamstertje gaat daar absoluut niet gelukkig in worden. Er is veel ruimte om te graven, maar qua oppervlakte is hij echt veel te klein. Probeer nog een andere kooi te kopen en deze terug te sturen. Als je een snel alternatief wil is de ikea samla bak van 80x40 (de grootste maat) een goeie oplossing. Minimum voor welke hamster dan ook is 80x35.

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Bericht door layla » 27 dec 2019, 12:09

Helaas, die kooi is inderdaad niet geschikt voor een hamster... te klein maar ook te hoog.

Welke soort hamster ga je nemen?
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

bink79

Bericht door bink79 » 27 dec 2019, 13:37

Kooi is groot zat hoor vroeger ook hamsters gehad en vervelen zich nooit gewoon veel speelgoed erin voor ze en veel eruit altijd

Welke hamster weten we nog niet zien we het weekend wel

larrice

Bericht door larrice » 27 dec 2019, 14:30

De kooi is te klein en inderdaad te hoog. Alsjeblieft luister naar het advies. We weten steeds meer over hamsters en hoe ze goed te houden, het kan dus zijn dat de hamster vroeger in een (nog) kleiner hok zat, maar we weten nu dat ze ongelukkig zijn en afwijkend gedrag vertonen (zoals tralieknagen).

bink79

Bericht door bink79 » 28 dec 2019, 06:00

Vandaag kijken voor een hamster met kids ben benieuwd waar we mee thuis komen ๐Ÿ˜€

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 28 dec 2019, 07:50

bink79 schreef: โ†‘
28 dec 2019, 06:00
Vandaag kijken voor een hamster met kids ben benieuwd waar we mee thuis komen ๐Ÿ˜€
OK. Maar neem alsjeblieft geen syrische hamster. Een rusje kan inderdaad gewoon in de kooi. Zorg wel dag je kooi ingericht is voordat je je hamster koopt. Of je moet een vervoersbakje hebben. Maar je kan je hamster niet te lang in dat kartonnen doosje zetten.

bink79

Bericht door bink79 » 28 dec 2019, 09:27

Ik heb vaker een hamster gehad hoor ik weet hoe het werkt maar bedankt voor de tip

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 28 dec 2019, 09:39

28 dec 2019, 09:27
Ik heb vaker een hamster gehad hoor ik weet hoe het werkt maar bedankt voor de tip
Haha๐Ÿ˜‚ dat zeg ik nou ook altijd. Succes met het zoeken!! Upload je straks even een fotootje??

melson

Bericht door melson » 28 dec 2019, 10:23

Boazdehamster schreef: โ†‘
28 dec 2019, 09:39
Haha๐Ÿ˜‚ dat zeg ik nou ook altijd. Succes met het zoeken!! Upload je straks even een fotootje??
sorry, ik snap niet, wat hier grappig aan zal zijn! wij hebben het over levende dieren en niet over knuffelbeestjes van stof of plastic.
ik betwijfel dat er ook maar een hamster om kan lachen...

ik zal de kooi ongeopend terug sturen, dan krijg je tenminste je geld terug. dat kun je dan in een verzoenlijke kooi steken om je hamster en goed leven te kunnen bieden.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

bink79

Bericht door bink79 » 28 dec 2019, 10:29

Ik upload straks wel een foto

Boazdehamster

Bericht door Boazdehamster » 28 dec 2019, 11:04

melson schreef: โ†‘
28 dec 2019, 10:23
Boazdehamster schreef: โ†‘
28 dec 2019, 09:39
sorry, ik snap niet, wat hier grappig aan zal zijn! wij hebben het over levende dieren en niet over knuffelbeestjes van stof of plastic.
ik betwijfel dat er ook maar een hamster om kan lachen...

ik zal de kooi ongeopend terug sturen, dan krijg je tenminste je geld terug. dat kun je dan in een verzoenlijke kooi steken om je hamster en goed leven te kunnen bieden.
Ik lach gewoon om de opmerking.

Siska
Hamsters: Snuffie

Bericht door Siska » 28 dec 2019, 11:39

Ik krijg de indruk dat Bink redelijk lak heeft aan wat er hier gezegd wordt. En misschien is ie er wel gewoon op uit om een reactie uit te lokken.
De originele post bevat immers ook geen vraag, maar slechts een mededeling.

larrice

Bericht door larrice » 28 dec 2019, 12:37

Siska schreef: โ†‘
28 dec 2019, 11:39
Ik krijg de indruk dat Bink redelijk lak heeft aan wat er hier gezegd wordt. En misschien is ie er wel gewoon op uit om een reactie uit te lokken.
De originele post bevat immers ook geen vraag, maar slechts een mededeling.
Ik hoop inderdaad dat dit alleen is om een reactie uit te lokken. Ik vind het echt heel naar als iemand niet een poging wil doen om te luisteren, zeker als het om een dier gaat.

Ook bijzonder dat Boaz hem steunt, maar goed

Plaats reactie