kitten en hamsters.. kennismaking??

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Havik
Leeftijd: 51

Bericht door Havik » 28 feb 2005, 10:56

Mac laat de hamsters met rust.... gaat heerlijk tegen de konijntjes aan liggen slapen en heeft zelfs al een kusje gegeven.

Dit topic mag dicht.... ik weet genoeg zo... tanks!

Toch wil ik nog even iets zeggen

De ene kat is de andere niet.
Ik kan nog hele pagina's vullen met katten die hun hele leven lang de knaagdieren met rust lieten... inderdaad, ook als de baasjes weg waren.
Mijn eigen katten en die van mijn schoonzus lieten en laten de hamsters ook met rust.
Katten zullen zich niet echt iets aantrekken van de vooroordelen die hier gegeven zijn.
Maar ik vind het niet helemaal eerlijk om van een bepaalde groep iedereen over 1 kam te scheren.
Zoals er veel verschilldende mensen zijn... zo is dat ook met dieren......

Saskia1982
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » 28 feb 2005, 12:24

Toch ken ik ook katten die hun hele leven vreedzaam in een kamer met muizenhokjes sliepen en er nooit naar om keken.
Maar na 7 jaar werd mijn vriendin toch wakker van een hoop lawaai, lagen er een aantal hokken kapot op de grond en was ze een aantal muizen armer..
Aan jou de keus of je dat risico wil lopen of niet.

Ursus

Bericht door Ursus » 28 feb 2005, 12:51

Ik ben een kattenliefhebber en pretendeer dat ik verstand heb van mijn poezebeesten ;) Maar ik laat ze echt niet op 1 kamer. Reggie is een slome duikelaar en doet niks, en loopt soms heel snel mee de hamsterkamer in (ook computerkamer) en mag hij op schoot zitten, maar als hij gaat kijken bij de hammies,... is het meteen de kamer uit.
Hij kan uren naast de kooi zitten en niks doen, en dan toch in ene zijn pootje door de tralies proberen te duwen. Zo in het geval van Ursus die enthouasiast aan Reggie aan het snuffelen was(door de tralies heen), en Reggie (voor ik er erg in had) hem al had omgeduwd met zijn pootje (met ingetrokken nageltjes gelukkig, tegen de handjes van Ursus waardoor hij dus omviel ;) )
Dus.... wil jij het jezelf en je hamsters aandoen, ga je gang. Maar ik vertrouw mijn katten niet met kleine diertjes. Ook zelfs konijntjes(mijn destijdse franse hangoor dan weer uitgezonderd), die rennen onbesuisd tegen de katten aan, kat schrikt, kat haalt uit. Of soms met ingetrokken nageltjes 'voelen' ze aan de konijntjes (zo van HE? was dit nou voor een beestje) Maargoed, voor de veiligheid van de diertjes leven ze appart.

En wat je zegt over verschillende mensen, verschillende dieren, daz een beetje een kromme vergelijking, je hebt inderdaad hardstikke lieve dieren, en valse,.. maar er blijft nog altijd instinct!!! ookal doen ze 99 keer niks,.. en kan je een hamster op hun hoofd laten slapen,.. er komt een keer dat het die 100dste keer is,.. en dat hij wel een hapje neemt...
[size=75]
1 russische dwerghamster: Ursus
1 syr: Arwen
2 roborovski hamstertjes: Blur en Smudge
2 konijnen: Nini en Pukkie
4 katten: Rascall, Rebell en Reggie en Morpheus (gevonden zwerfkatje)
[/size]

Louise
Leeftijd: 53

Bericht door Louise » 28 feb 2005, 16:28

Ursus schreef: En wat je zegt over verschillende mensen, verschillende dieren, daz een beetje een kromme vergelijking, je hebt inderdaad hardstikke lieve dieren, en valse,.. maar er blijft nog altijd instinct!!! ookal doen ze 99 keer niks,.. en kan je een hamster op hun hoofd laten slapen,.. er komt een keer dat het die 100dste keer is,.. en dat hij wel een hapje neemt...
Jaja, dat denk ik ook - het 'doet-ie-anders-nooit'-effect. Nee, anders niet, maar nu wel!

Louise

Niskaa
Hamsters: Woepie

Re: kitten en hamsters.. kennismaking??

Bericht door Niskaa » 27 sep 2019, 06:59

Dit is niet aan te raden ik ben een meisje van 12 jaar en ik heb de liefste hamster van de wereld...maar ik heb mijn deur open laten staan ( domme ik )
dus heeft mijn kat de hamster te pakken gekregen, mijn kat heeft namelijk het hok open kunnen maken er was toen in die 5 minuten heeeel veel stres
ik haalde het hele hok overhoop en huilde en huilde ik was nog nooit zo verdrietig geweest... en toen riep mijn moeder dat ze hem had gevonden tooi ( mijn kat ) was geschrokken van mijn moeder en herschijnlijk ook van mij.. Woepie had een paar bijtwondjes maar verder deed hij niet anders dan normaal hij klom nog aan de tralies en alles ging goed:) toch zou ik het heeeeeeel goed aanraden die domme deur goed dicht te doen

Kaela1

Bericht door Kaela1 » 27 sep 2019, 07:46

Ik heb vanwege de kat gekozen voor een gerbilarium voor de hamster. De eerste dagen heeft de kat (alleen onder toezicht) uiterst gebiologeerd zitten kijken, daarna was het niet interessant meer. Dus nu kan de kat ook prima in dezelfde ruimte verblijven zonder toezicht.

Een traliekooi durfde ik niet aan. Dan kan inderdaad de hamster in de neus van de kat bijten, maar de kat kan ook (speels of al echt jagend) met nagels in de kooi. Dat moet je natuurlijk niet willen.

Persoonlijk zou ik de kitten onder toezicht in dezelfde ruimte laten en zorgen dat bij belangstelling voor de hamster, het voor beide partijen bij veilig kijken blijft. Waarschijnlijk neemt de interesse dan vanzelf af. Of je ze later bij elkaar in een ruimte durft te laten zonder toezicht, hangt erg van je kat en de manier van huisvesten af. Maar als de kat al geleerd heeft dat het eigenlijk niet zo heel interessant is, heb je mijn inziens wel het risico verkleind, mocht de kat er eens bijkomen op een moment dat het niet helemaal de bedoeling is.

Saskia1982
Leeftijd: 37
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » 27 sep 2019, 14:54

Dit bericht is 14 jaar oud..

Gesloten