dwerghamster + syrische hamter

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
wendy85
Leeftijd: 33

dwerghamster + syrische hamter

Bericht door wendy85 » 28 sep 2003, 12:14

Ik las vandaag zoiets raars op marktplaats.nl !
Er was iemand die z'n 2 hamsters + kooi aanbood.
De ene hamster was een dwerghamster en de andere een syrische.
Zoiets heb ik nog nooit gehoord!
Maar er staat dat ze goed met elkaar overweg kunnen.

[size=84]-xxx- Wendy,
[/size]

LaiN

Bericht door LaiN » 28 sep 2003, 13:38

Ik heb denk ik dezelfde advertentie gezien. Was het een buizenkooi? Met er bovenop 2 hamsters? Volgens mij stond er ook bij dat het moeder en dochter was.

wendy85
Leeftijd: 33

Bericht door wendy85 » 28 sep 2003, 13:40

Nee dat stond er niet in.
Dit is de advertentie:

Twee jonge hamsters mannen russische dwerg hamster 7 weken en Goud hamster zwart/wit 8 weken. Samen in een kooi gaat goed. Zijn bijde handtam. Plastic kooi met aan de boven kant een trailie deur.
[size=84]-xxx- Wendy,
[/size]

Rosalie

Bericht door Rosalie » 28 sep 2003, 14:57

Hamster-Freak schreef:Ik heb denk ik dezelfde advertentie gezien. Was het een buizenkooi? Met er bovenop 2 hamsters? Volgens mij stond er ook bij dat het moeder en dochter was.
Ja, die heb ik ook gezien, ik dacht: Ojee..............

Je kan eigenlijk alleen maar twee Robbie-vrouwtjes uit hetzelfde nest vanaf de geboorte bij elkaar houden (dan kunnen ze nog steeds vechten!), verder eigenlijk niet.
Als ze jong zijn gaat het nog wel, maar als ze oud worden gaan ze hun territorium verdedigen.
Misschien is dit weer een van die 'uitzonderingen' waarbij het wel (niet) goed gaat...
:roll:

Linda

Bericht door Linda » 28 sep 2003, 15:13

Maar deze hammies zijn allebei nog jong (7 en 8 weken)... dan is het waarschijnlijk gewoon geluk dat het nog goed gaat...

Ik hoop dat er snel iemand komt die deze hamstertjes overneemt en ze allebei een goed eigen hok geeft!
Groetjes van Linda

en natuurlijk van Jori en Romi

[url]http://hammieonline.dk3.com[/url]

Twix

Bericht door Twix » 28 sep 2003, 16:00

volgens mij is daar hier ergens nog een topic over.

Eveline
Leeftijd: 42

Bericht door Eveline » 28 sep 2003, 17:05

Ja, ik had er al een topic over gemaakt, en toch maar bij off-topic gegooid... maar het is inderdaad belachelijk, het viel mij ook al meteen op.
Groetjes van Eveline

mark.cornelissen

Bericht door mark.cornelissen » 29 sep 2003, 01:29

Volgens mij kunnen russen en campbelli's ook in groepjes worden gehouden van jongs af aan...
Groetjes,

Mark
[url]http://www.knaagdiertjes.nl[/url]

Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 43

Bericht door Plumeau » 29 sep 2003, 07:55

Rusjes gaan in hamsterboeken beter samen dan in de praktijk :? Die broertjes van ons kregen bijvoorbeeld na een half jaartje samen plotseling ruzie. Nelson bleef Newton ook opjagen nadat die de moed had opgegeven: verzoenen bleek geen optie meer :( Toen hebben we ze dus maar definitief gescheiden!

Naar mijn mening mag het best geprobeerd worden om 2 nestgenootjes (russisch of syrisch) samen te laten wonen, indien het baasje echt heel veel thuis is en er een reservehokje klaar staat. Soms kan het namelijk best goed gaan :) Ook de kooi moet er geschikt voor zijn: de verliezer moet makkelijk kunnen vluchten en zich kunnen redden tot het baasje toezicht komt houden (wat dus geen uren moet duren!). Wanneer het fout gaat is ook moeilijk te voorspellen: soms al na enkele maanden, soms pas na een half jaar en het kan zelfs tussen 2 oude broertjes fout gaan (voorbeeld: mijn gerbils nadat de 3e broer was overleden aan ouderdom). Voor de meeste mensen (incl. mezelf) is het beter om geen nestgenootjes te nemen, maar gewoon 1 hammie ;)

Groetjes,
Lara
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!

Plaats reactie