hart aanval door een kat/hond??

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Gesloten
Dobby/Chucky

hart aanval door een kat/hond??

Bericht door Dobby/Chucky » 29 sep 2003, 18:56

hoi!!
ik heb gehoord dat je een hamster nooit mag laten zien aan een kat of een hond omdat ze zoow kwetsbaar zijn en dat ze een hart aanval krijgen. ik heb zelf namelijk een hond (1 jaar, heel lief, nog steeds lijkt ie op een pup :lol: ) en die is nogal nieuwsgierig naar mn hamsters... maar ik doe hem dan altijd weg. toen zag ik op een foto bij Op de foto, dat een kat een beetje zat te spelen (wee nie wat ie anders deed) en ik vin ut raar dat die hamster toen nie een hart aanval kreeg... of krijgen ze dat nooit?? :roll:

[size=75][color=blue]Liefs Floor, Chucky[/color]
[color=darkblue]R.I.P Dobby, Rust Zacht! I Will Never Forget You![/color][/size]

Linda

Bericht door Linda » 29 sep 2003, 19:30

Mijn hamsters aten altijd heel stil als er een hond op visite was. Ze zijn in principe erg bang voor honden en katten, omdat dit toch natuurljke vijanden zijn.
Maar als je een hond of kat in huis hebt, went de hamster daar wel aan. Toch weet je nooit wat je hond of kat doet, dus mijn advies is ze altijd gescheiden te houden. Gewoon om het risico uit te sluiten dat het ooit fout zal gaan. En zeker zolang de hamster nog niet aan de hond gewend is, zal hij de aanwezigheid van een hond erg eng vinden.
Groetjes van Linda

en natuurlijk van Jori en Romi

[url]http://hammieonline.dk3.com[/url]

Yvonne W.
Leeftijd: 56

Bericht door Yvonne W. » 29 sep 2003, 19:34

Ik heb een kat in huis en ga die confrontatie dus ook niet aan.Het risico dat één van de hammies zich doodschrikt...ik moet er niet aan denken.

Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 43

Bericht door Plumeau » 29 sep 2003, 20:00

De kans op doodschrikken lijkt me niet zo heel groot. Het risico dat de hond of kat de hamster rechtstreeks verwondt lijkt me groter!

Bollie leek ook niet bepaald bang toen er een gevaarlijke rat stiekum naar haar kooitje toe was geklommen (daar hoort ze helemaal niet te kunnen komen!)... Ze stond gewoon bij de tralies te kijken wie dat was! En Coolawyn was nog te schuw om echt te kijken wat de mogelijkheden van het nieuw ontdekte gebied waren... Toen heb ik Coolawyn dus maar als de bliksem weggejaagd daar en de toegang naar Bollies kooi geblokkeerd (hoop ik, ik hou het scherp in de gaten!).

Ook de muizen blijken redelijk cool te blijven bij aandacht door rovers. De ratten daar kijken ze niet van op en ook de katten worden niet eng gevonden. Gohan moest wel even wennen aan het getik van Jasmine tegen de kooi, maar Goku kwam dan al gelijk aanlopen om door het plastic heen aan de kat te snuffelen :D

Groetjes,
Lara
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!

Dobby/Chucky

Bericht door Dobby/Chucky » 29 sep 2003, 20:15

okee, maar ik heb nog nooit mijn hondje (james) bij dobby gedaan of chucky!! dat zal ik ook egt nooooooit doen! maar, toen dobby nog in de woonkamer was, en ze ging eten, zat james wel eens te snuffelen.
maar er gebeurde gelukkig niks!
wat grappis was, dobby werd ook wel nieuwsgierig naar james
[color=darkblue]R.I.P Dobby, Rust Zacht! I Will Never Forget You![/color][/size]

Yvonne W.
Leeftijd: 56

Bericht door Yvonne W. » 29 sep 2003, 20:21

Mijn kat heeft de neging in één keer te voorschijn te springen.Doet hij bij mij ook.Hij hangt dan in mijn been.Als hij dat bij de hammies doet schrikken ze zich een ongeluk.Hij vindt dat een leuk spelletje.Doet hij ook bij het konijn.Vandaar dat ik hem ver weg houd van de hammies.

Daisy
Leeftijd: 30

Bericht door Daisy » 29 sep 2003, 20:30

mijn hond is juist bang voor me hamster!! :D
maar is onze hond ook een scheiterd en dreamer ook best dapper. :wink:
[color=indigo]Groetjes Daisy,[/color][color=darkblue]de paarden Senna en Faith, hondje Hope, de fretten Feya en Angel [/color]

Marjet
Leeftijd: 32

Bericht door Marjet » 29 sep 2003, 20:38

Nou ik doe dus nooit meer mijn kat bij mijn hamster!!! Mijn vorige hamster is aan een heel rot einde gekomen door de kat :( Ik had mijn hamster op mijn kamer gezet maar op 1 of andere manier was de kat erbij gekomen!! Ik zou gaan slapen en inneens naja je raadt het al :( De hamster was gaan kijken naar wat er bij de kooi stond te snuffelen en de kat heeft hem door de tralies getrokken :( verdere details zal k besparen maar pas alstjeblieft op met katten/honden. Mijn kat is absoluut niet agressief maar het was toch wel heel grappig zo'n soort muisje en ja de natuur gaat zijn gang, tis de aard van het beesje...
[size=75]Even geen hamsters voor mij[/size]

Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 43

Bericht door Plumeau » 29 sep 2003, 22:40

Mijn katten mogen ook alleen onder toezicht bij mijn knagers komen! Ben ik er niet, dan is de deur dicht. Als ik erbij ben, dan kan ik streng optreden. Door het plastic van de muizenduna kijken mag, maar op die duna springen niet! Ik moet er niet aan denken dat Jasmine op de muizenkooi zit en Goku klimt naar boven om eindelijk eens echt goed aan die kat te kunnen ruiken... :shock:

Groetjes,
Lara
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!

Marianne

Bericht door Marianne » 29 sep 2003, 22:45

k Heb een keer de hamster aan de hond laten zien en de hond zei direct hap....
Kon de hamster nog net op tijd opsluiten in mn hand... Geen goed idee dus, honden en katten houden hun jachtinstinct!

Dobby/Chucky

Bericht door Dobby/Chucky » 30 sep 2003, 07:41

hoi!!
nouwjaa, james doet dat niet hoor... hij is zelfs op gegroeid met cavia's!
want ik had Beer (mijn cavia) op schoot, en james (was hij nog piepklein) klom er ook boven op... maar james deed helemaal niks bij Beer, hij ging er lekker met z'n kopje op liggen om te slapen!
ook heb ik een keer gehad dat ik dobby op schoot had, en james zat te kijken maar verder deed hij niks.

Gesloten