SPOED

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
Ikke

SPOED

Bericht door Ikke » 29 sep 2003, 19:20

Spoed

Mijn hamster is ontsnanpt
Hoe kan ik hem vangen?
Wat zijn de lievelings plaatjes waar hijzit?
Wat zijn mogelijke vallen?
Waar kan ik hem vinden?
HELP HEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

Linda

Bericht door Linda » 29 sep 2003, 19:27

Probeer overal wat hoopjes voer neer te leggen, en kijk steeds of ie zit te eten. Verder zorg dat ie niet naar buiten kan en kijk in kleine hoekjes, onder een bank enz.
Pas op waar je loopt en gaat zitten. Kijk achter kussens van de bank voor je gaat zitten, zo ben ik ooit eens een hamster kwijt geraakt :( .

Succes met zoeken!
Groetjes van Linda

en natuurlijk van Jori en Romi

[url]http://hammieonline.dk3.com[/url]

Yvonne W.
Leeftijd: 56

Bericht door Yvonne W. » 29 sep 2003, 19:29

Zijn er misschien openingen waar hij door kan.bv bij een verwarmingspijp.Misschien in een kast.Is er misschien iets wat hij heel lekker vind.Als je een idee hebt waar hij zou kunnen zitten kun je hem misschien lokken met dat lekkers.

beginner

Bericht door beginner » 29 sep 2003, 19:30

Hoi
Zet een emmer(nie al te hoog) neer met wat lekkers en wat nest materiaal (om de val te breken) erin en maak een trapje met boeken er naar toe als je hamster er dan in gaat dan kan hij er niet uit en je hebt de hamster weer. Bij mij heft het anderhalve dag geduurt voor ik hem weer had.
groetjes Carla
en ook muis, cavia, clown en keenay ,8 gerbils en de 19 muizen
Wie een schrijffout vind mag hem hebben.

Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 43

Bericht door Plumeau » 29 sep 2003, 19:33

Ga stil midden in de kamer zitten. Misschien hoor je hem ergens knagen of lopen? Zodra je weet in welke kamer hij zit doe je daar alle deuren dicht en haal je de stekkers uit het stopcontact.

Zet zijn kooi op een plek neer waar de hamster er zelf in kan lopen en leg wat voer en eventueel wat hamstersnoepjes in de kooi. Vaak zijn hamsters gek genoeg op hun kooi om er vanzelf in te stappen :D Als de hamster niet gewend is in de kamer los te lopen, dan kan het uiteraard een tijdje duren tot hij het hok gevonden heeft.

Blijf vooral rustig! Als je gaat ijsberen dan gaat je hamster zich alleen maar meer verstoppen... Of je gaat op hem staan :(

Succes met vangen!
Lara[/code]
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!

kissme4life
Leeftijd: 40

Bericht door kissme4life » 29 sep 2003, 19:38

leg overal wat eten neer en kijk snachts of je hem ergens ziet mijn hamster is 2 keer ontsnapt en is toen de 1ste keer 4 dagen weg geweest en de 2de keer 3 dagen en het vrouwtje 1 dag

had toen nog geen goede kooi

maar je vind hem vaast wel gewoon overal een klein beetje voer leggen en zoeken heeft geen zin je vind hem tog niet
Ik ben op 26-09-2006 om 17:19 Tante geworden van een nichtje
Haar naam is Jeahley Jahliya

HamHam

Bericht door HamHam » 29 sep 2003, 20:40

Een paar tips om te zoekn.
- laat geen deuren openstaan die naar buiten lijden.
-laat je ouders niet stofzuigen en heel erg goed naar de grond kijken waar ze lopen, en uitkijken waarop ze gaan zitten en eerst kussuns en al nakijken voor het zitten.
-leg 's nachts in iedere kamer op een paar plaatsen zonnebloem pitten neer en sluit de ruimte. Sta de volgende ochtend vroeg op en kijk iederhoopje na of er iets weg is. Ik zou op ieder hoopje 3 zonnebloempitten neerleggen of iets anders wat ze lekker vind.
-kijk eens achter knuffels of ze daar is tussengekropen, daar voinden hamsters het lekker warm en knus(de mijne ook)
-kijk in kamer hoeken(vooral de wat donkere)
-kijk achter kasten en iedere spleet die je kan ontdekken.
-kijk onder je matras en kussens en al voor het slapengaan

Bo

nog een tipje

Bericht door Bo » 29 sep 2003, 20:59

heej,
ik had nog een klein tipje.
als je stil in je kamer gaat zitten en wachten tot hij komt of dat je hem hoort kan je dat het beste 's avonds doen, of met de gordijnen dicht. bij het donker komen ze het eerste tevoorschijn...
succes met zoeken..
en laat je ouders geen klemmen zetten... :shock: !!! :!:

uju

Gevangen

Bericht door uju » 01 okt 2003, 13:41

Mij hamster heb ik dus kunnen vangen na een dag jevrij rondlopen.
s Morgen toen ik op stond zat hij in zijn hok

Black rose

Bericht door Black rose » 01 okt 2003, 16:29

heb je een stuk of 20 wcrolletjes?(of keukenpapier?)
Leg het overal in met voer erin dan vinden ze het beschut en gaan slapen.
anders kan je wel zien in welke kamer je hammie zit!
Houd deuren gesloten stel je ham komt naar buiten :Brrr:
en die tip met de pot:: een pindakaas of andere pot met een houten plankje ertegen. Voer in de pot en viola hij valt erin.
Je kan de kooi openlaten -in hoop op vrijwillige terugkeer-maar pas wel op dat hij gene vore of nestmateriaal naar zijn nieuwe onderkomen meeneemt!
suc7: zeg je het als je hem weer hebt?

Plaats reactie