eerste hamster

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Plaats reactie
ann

eerste hamster

Bericht door ann » 29 sep 2003, 22:42

We hebben sinds 1 week een hamster geadopteerd. Het beestje werd gedumpt in de groencontainer en gelukkig hebben mannen van de vuilkar hem gevonden. Uit wat ik hier kan opmaken hebben we te maken met een Syrische hamster (denk ik). De leeftijd van het diertje is ons natuurlijk onbekend. Onze hamster is in tegenstelling tot wat ik hier lees zeer actief overdag ! Hij loopt de hele dag rond, eet alles op wat hij krijgt, hangt ondersteboven in zijn kooi te bengelen, knabbelt aan wc-rolletjes, op en af het laddertje, enz ... Is dit normaal ? Wat hij 's nachts uitspookt is ons onbekend omdat hij op het werk woont. Hij is ook niet echt tam, hij heeft ondertussen al 4 personen laten voelen waar zijn tandjes staan. Het deurtje van zijn slaaphokje maakt hij steeds weer dicht. Zijn eetpotje staat in het dak van zijn nestje en dat werpt hij er altijd uit om langs daar uit zijn nestje te klimmen. Hij verhuist ook alles en sleept doosjes van de ene naar de andere kant. Ik denk dat we hier te doen hebben met een hyperkinetische hamster ofzo ?

Marianne

Bericht door Marianne » 29 sep 2003, 22:53

Wie dumpt zn hamster nou (zo)?! Wel fijn dat jullie m geadopteerd hebben, heeft ie al een naam?
Ik denk dat het handig is als je een vaste verzorger aan stelt, zodat ie rustig kan wennen. Mss staat ie op een drukke plek, dat ie gezellig komt kijken wat jullie aan het doen zijn? Ik weet niet precies wat je bedoelt met het deurtje dichtmaken??

Eveline
Leeftijd: 42

Bericht door Eveline » 29 sep 2003, 23:13

Ik denk dat ze bedoelt dat ie er een heleboel zaagsel voorschuift ofzo. Dat is niet echt erg; hamsters zijn gewoon een beetje eigenwijs. Jij wilt misschien wel dat hij netjes door het deurtje gaat, maar als hij vindt dat ie door de bovenkant wil, dan is dat zo! ;)
Groetjes van Eveline

kissme4life
Leeftijd: 40

Bericht door kissme4life » 30 sep 2003, 07:47

ik zou hem even de tijd geven om te wennen dus nog niet oppakken enz eerst even een paar weekjes tot rust laten komen

en juist leuk dat hij overdag zo actief is
Ik ben op 26-09-2006 om 17:19 Tante geworden van een nichtje
Haar naam is Jeahley Jahliya

ann

dreamnest europet

Bericht door ann » 30 sep 2003, 09:53

We hebben "Dreamnest Europet" gekocht voor onze Rossi om een nestje mee te maken. Heb hier en daar al gelezen dat dit niet zo gezond zou zijn. Klop dit ? Hij is er nochthans dol op.
Hoeveel groente of fruit mag hij ongeveer per dag eten ?[/b]

RoboHamu
Leeftijd: 43

Bericht door RoboHamu » 30 sep 2003, 10:35

Hamsterwatten kunnen inderdaad dodelijk zijn voor je hamster. Niet gebruiken dus! Ze kunnen zichzelf ermee wurgen omdat het niet kapot te trekken is voor een hamster en als het om hun pootjes draait kunnen ze een pootje verliezen. Ook kan het in hun wangzakken blijven zitten als ze het erin stoppen.
Een veilig alternatief zijn tissues en wcpapier. Het is goedkoop en ze vinden het heerlijk om het te verscheuren. Hij zal de hamsterwol echt niet missen (misschien voor 1 minuut en dan is ie t vergeten LOL)
Een klein stukje fruit is prima, maar niet te veel anders kan ie diarree krijgen van het vocht wat er in zit. Gewoon een beetje uitproberen, wat een goede hoeveelheid is.

Plaats reactie