Verkoeling op hete dagen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Kris
Leeftijd: 35

Bericht door Kris » 11 jun 2006, 23:01

Virtual_Angel schreef:
Priscilla schreef:
Nicole D schreef:Kan je zo'n ijsje ook aan je hamster geven,, met bijvoorbeeld komkommer erin?
Ja hoor :)
Nee toch? Daar was toche en heel verhaal een keer hier dat je je hamster geen ijsblokjes of ijskoud water mag geven omdat de maag dan in de knoop gaat ofzo? Net zo iets als bij honden?!
Nou, zover ik weet is het NOOIT goed om bevroren spul te geven, of het nou 30 graden is of 10. Iets bevroren geven is volgends mij nooit goed, zelf eet je toch ook geen bevroren groente?
En voor de bijdehandjes die gaan zeggen: Wij eten toch ook ijs?? Dat smelt voordat je het doorslikt :mrgreen:

[color=purple][size=75][i]**Life is what happens to you while you're busy making other plans...**[/i][/color][/size]
[size=75][color=blue]Ik ben zo graag, zo heel graag wat jij in mij ziet. Ik vond mezelf ook wel leuk, maar zo leuk als jij me vindt nog niet.[/size] [/color]

Syltje
Leeftijd: 33

Bericht door Syltje » 11 jun 2006, 23:58

Mindy en Zeno hebben bloempotjes als huisje... ik heb gister met schoonmaken gemerkt dat die heel lang koel blijven als je ze flink omspoelt met koud water, dus mocht het nog warmer in huis worden ga ik dat iedere dag zeker 1 keer doen!!

verder mogen ze lekker lang loslopen, want de vloer is lekker frisjes

ook krijgen ze komkommer :D daar worden ze zelfs voor wakker hihi
Doe waar je goed in bent, ook al is het helemaal niets..

Groetjes van Sylvana en poezendames Sofietje en Vuurtje

taz

Bericht door taz » 12 jun 2006, 10:29

Bij mij is t echt een ramp met de warmte buiten houden, dat was vorig jaar ook al zo. Toen kreeg ik me raam nog niet open (dicht geverfd..) en toen was t helemaal niet om uit te houden.
Nu hou ik de gordijnen de hele dag dicht op mijn kamer maar dat helpt niet echt want vanaf t middaguur staat de zon op m'n ramen te bakken...
Ik geef me hammies zodra ik thuiskom vers koud water (uit de kraan) en vandaag een lekker stukje tomaat...

De hammies hebben wel last van de warmte geloof ik. Mikey en Lummeltje hebben me vanacht wakker lopen houden door te gaan rellen.. (niet leuk heb ze ook rond half twee s nachts uit elkaar gehaald voor een nachtje en een dagje...) Hummeltje slaapt (alleen) in z'n kooi boven in buiten z'n nestje.
Iniminie zit gewoon met de baby's in t nestje en ik zag er vanmorgen nog heel de kooi afzoeken voor meer wcpapier, dus denk niet dat die het heel warm heeft.
En Taz die ligt ook gewoon in d'r huisje onder t wcpapier...
[size=75]† 2005: Speedy. † 2006: Taz, Iniminie, Puk, Wonster, Snoopy † 2007: Mikey, Lummeltje Ik zal jullie nooit vergeten
-----------------------------------
Knuffels van Hummeltje, Pluis, Muis & Hoopje (rusjes) en Pascal en Jelle (robbies)[/size]

miertje
Leeftijd: 37

Bericht door miertje » 12 jun 2006, 11:15

Nou ik merk nog niet heel veel aan ze, behalve Tumtum dan... die heeft inmiddels weer grote 'zwellingen aan zijn achterkant' als je begrijpt wat ik bedoel :wink: :lol:
[color=red]Groetjes van Miertje, en de hammies Tumtum, Semmy, Blacky en Quinty![/color]
[url]http://www.dehamsterflat.nl[/url]

Annn
Leeftijd: 28

Bericht door Annn » 12 jun 2006, 18:23

Ik merk aan mijn hamster dat ze er echt last van heeft, misschien ook wel omdat het haar eerste zomer is? Ze weet niet waar ze zichzelf laten moet. :(

RoboHamu
Leeftijd: 43

Bericht door RoboHamu » 13 jun 2006, 08:43

Het wordt bij mij binnen gelukkig nooit warmer dan 20 graden binnen. Maar als het lang 30 graden blijft leg ik wel eens koel elementen boven op de kooi. De koude lucht zakt dan vanzelf de kooi in, zonder dat de hamster bij de elementen kan.

19kim86
Leeftijd: 32

Bericht door 19kim86 » 13 jun 2006, 08:57

Mijn hamstertje lijkt ook wel wat last te hebben van de warmte want ze gaat overal in haar kooitje languit liggen. Gaat ze op haar rug liggen met de pootjes omhoog. Wel grappig om te zien.

Maar ze krijgt iedere dag vers water. Ze heeft een flesje en een bakje. Verder staat ze in een donkere kamer en heeft ze een waaier. Eventueel krijgt ze een nat washandje in haar kooi. Maar ze drinkt ook meer als normaal dus ze zal het wel warm hebben. En anders neem ik haar vanavond even mee achter buiten als het wat koeler is. Maar als het echt te warm voor haar is zet ik haar in de garage daar is het zo lekker koel.

Be
Leeftijd: 49

Bericht door Be » 13 jun 2006, 09:27

Truus heeft er ook echt last van nu de ziel
het enige wat ik inderdaad kan doen is haar vaak vers water geven,en af en toe een schoteltje uit dekoelkast in haar kooi,maar ja zoals nu overdag dat ik weg ben ,is er weinig wat ikkan doen,ze staat wel op de logeerkamer nu,daar is het ietsje minder warm,maar toch nog warm..........
wel sneu om te zien hoor,ze ligt dan echt tegen de zijkant van haar kooi aan zo van,pffff warm en tja ze begint gehoorlijk te ruiken ook.......nou ja we maken er het beste maar van
Baasje van syrtje(sir) James
Joep(29/9/07-12/8/08)Truus(dec.'05-29/9/07) Fransie (okt.06-21/5/08)

hobbes

Bericht door hobbes » 13 jun 2006, 10:02

Het kan bij ons in huis ook flink warm worden, maar de hal blijft bijna altijd lekker koel.
Dus die staat nu vol met hamsterkooien.
We horen nu wel de hamsters snachts rennen enzo in onze slaapkamer, maar het is toch maar voor een paar dagen en we slapen toch al niet zo goed met dit warme weer.

Puppy

Bericht door Puppy » 13 jun 2006, 15:49

Ik heb voor ons zelf nu een fles water in de koelkast gelegd. Roebel krijgt nu dat water in plaats van uit de kraan. Ik hoop dat dat een beetje heplt. Ik kan 'm niet heel erg goed in de gaten houden overdag, want dan ben ik helaas werken. Maar ik ga zeker een natte doek over de kooi hangen en een paar koelelementen kopen.

Donja

Bericht door Donja » 13 jun 2006, 18:58

Ik leg een steen in de vriezer een paar uurtjes en dan gaat die steen jopie haar hok in, niet dat ze er veel mee doet want ze gaat er niet eens tegen aan liggen ofzo, ook helpen schoteltjes niet bij mij want daar gaat ze ook niet op lopen :S

Ik ben echt bang dat ze het zo echt niet langer gaat redden,
ze staat op mijn kamer en daar schijnt de zon altijd op. dan heb ik de gordijnen wel dicht, maja helpt niet echt,
zelfs snachts hoor ik haar niet en ligt ze nog te liggen helemaal lang uit,
ze eet niet meer goed, hoeft geen snoepjes meer,
Bijt mij zelfs niet meer als ik haar pak ( deed ze normaal namelijk wel, alleen uit haar hok beet ze me nooit )

Ik ga haar vanavond rond een uurtje of 10 denk even buiten ztten, kan ze even wat afkoelen, dan is 't wel waaaat kouder dan als hier boven op me kamer.

19kim86
Leeftijd: 32

Bericht door 19kim86 » 13 jun 2006, 19:22

Ik zou dat dan maar in de gaten houden Donja. Lijkt me niet echt goed als je hamstertje bijna niet meer eet en zoveel veranderd.

Misschien helpt het buiten zetten wel. Het koelt namelijk inderdaad wel veel af savonds.

Mijn hamster is sown rare.. De ene keer lijkt ze het kei warm te hebbe gaat ze languit ligge en de andere keer gooit ze gewoon allemaal zaagsel in haar nestje en is ze als een gek in die kooi bezig! Maar bij mij gaat het straks ook allemaal open als de zon weg is en het is afgekoelt. Doe ik iedere avond en ik laat me raam snachts helemaal open met wel de rolluik dicht. Helpt echt veel![/list]

Kris

Bericht door Kris » 13 jun 2006, 23:48

Muffin heeft nu wel last van de warmte :( Misschien komt het door zn lange haren.
Vanavond sliep hij in zn buis ipv een berg zaagsel of in zn huisje. Later verkastte hij toch naar zn huisje en toen zag ik hem helemaal 'pompen' .
Ik heb nu een flesje water in de vriezer gelegd en voor het slapen gaan leg ik die in de kooi, hopen dat het helpt.
De rest schijnt nog steeds geen last te hebben van alles, nouja, de konijnen liggen wel voor pampus maar de hams rennen zich nog steeds rot :mrgreen:
[color=purple][size=75][i]**Life is what happens to you while you're busy making other plans...**[/i][/color][/size]
[size=75][color=blue]Ik ben zo graag, zo heel graag wat jij in mij ziet. Ik vond mezelf ook wel leuk, maar zo leuk als jij me vindt nog niet.[/size] [/color]

Britt

Bericht door Britt » 14 jun 2006, 17:05

Is er een verschil in dwergjes en syrtjes?
WAnt mijn 2 rusjes liggen telken op het oppervlak, of verdieping als het te warm werd...
mijn syr ligt nog steeds tussen de warme pleepapiertjes....
[color=indigo]x[/color][color=violet]X[/color][color=indigo]x[/color] [color=violet]B[/color][color=indigo]r[/color][color=violet]i[/color][color=indigo]t[/color][color=violet]t[/color]

biawa

Bericht door biawa » 14 jun 2006, 18:26

Britt schreef:Is er een verschil in dwergjes en syrtjes?
WAnt mijn 2 rusjes liggen telken op het oppervlak, of verdieping als het te warm werd...
mijn syr ligt nog steeds tussen de warme pleepapiertjes....
Rusjes kunnen er slechter tegen lijkt me, die komen tenslotte uit een koud gebied oorspronkelijk en Syren uit een relatief warm gebied. Omgekeerd kunnen Rusjes weer beter tegen de kou.

Plaats reactie