Verkoeling op hete dagen

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

columbus

Bericht door columbus » 24 jul 2006, 19:49

Yuna lijkt nergens last van te hebben ze bouwt zich juist compleet in in haar huisje met een enórme berg zaagsel zodat je alleen nog 1 cm van het dakje ziet toch zorg ik voor verkoeling door 3 keer per dag het drinkflesje met koud water te verversen en een koud schaaltje en stukje komkommer. :P

Puppy

Bericht door Puppy » 26 jul 2006, 10:48

Ik leg iedere dag 's morgens en 's avonds een koelelement uit de vriezer op de kooi. Wel met een theedoek eromheen voor de condensvorming. Als de hamster heeft geleerd hie hij langs de bovenkant van de kooi kan klimmen, zou ik dit neit doen. Maar Roebel en Winnie (oppashamster) hebben dat nog niet geleerd. En verder krijgen ze elke dag fruit en vers water. Ze lijken er niet zo veel last van te hebben. Roebel is nog nooit heele rg actief geweest en Winnie rent rond alsof er niks aan de hand is. Leuk nieuwsgierig beestje!!!

punkie
Leeftijd: 33

Bericht door punkie » 26 jul 2006, 11:32

ik leg het koelelement onder de kooi :lol:
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †

AtelierBrigitte
Hamsters: 1 campje
Leeftijd: 47

Bericht door AtelierBrigitte » 26 jul 2006, 11:52

De afgelopen drie dagen ging het wel weer qua temperatuur in huis, maar vanaf vandaag gaat 's nachts een bevroren fles in de kooi en overdag een koelelement op de kooi.
Wil je een blijvende herinnering (tekening) van je hamster (of ander huisdier)?
Kijk eens op AtelierBrigitte of lees mee op mijn weblog

Patricia en Marcel

Bericht door Patricia en Marcel » 26 jul 2006, 14:05

Ik kreeg gister ook nog een goede tip die ik hier nog niet tegengekomen met het doorlezen van het topic.
Dat is om het badzand eerst in de koelkast te zetten zodat ze een lekker koel zandband kunnen nemen. En een van de hamsters van die mevrouw vond het niet lekker om op een gekoeld schoteltje te liggen maar wel weer in een grote mok :lol:

Puppy

Bericht door Puppy » 26 jul 2006, 15:44

Ik zetten eerst ook een zandbadje in de koelkast. Maar ik had niet de indruk dat Roebel er wat mee deed. Dus doe ik dat niet meer.

Cinder
Leeftijd: 41

Bericht door Cinder » 27 jul 2006, 02:07

Vraagje, wat doen jullie als het zo warm is? Laten jullie je hamster dan zoveel mogelijk met rust of halen jullie hem er toch iedere dag even uit?

De laatste 2 dagen heb ik namelijk het idee dat het beter is om Silly in haar kooi te laten.. De laatste keer dat ze eruit was, merkte ik toch wel dat ze het snel zat was... ik denk dat ze het te warm had want al na 15 minuten ging ze ergens in een hoek van de gang liggen en strekte zich helemaal uit... Ze deed niks meer daarna dus heb ik haar terug in de kooi gezet...

Hoe doen jullie dat? En wat zou het fijnste zijn voor de hamster? Even eruit of beter met die warmte even met rust laten en er niet uit laten?
[color=green][size=75]Nieuw rusje sinds 06-08-2010, genaamd Elmo[/size][/color]

punkie

Bericht door punkie » 27 jul 2006, 10:30

ik kijk het aan, of ze zelf eruit willen. En als ze eruit zijn hoe ze zich gedragen in de ren.:wink:
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †

Puppy

Bericht door Puppy » 27 jul 2006, 10:40

Ik pak Roebel sowieso nooi uit de kooi. Ik laat hem zelf eruit lopen (wel lok ik hem met een zonnebloempitje). Als ie niet komt, heeft ie geen zin, zo redeneer ik. EN dan laat ik hem zitten. Maar hij heeft er ook na een kwartiertje, halfuurtje wel genoeg van. Als ie in een hoekje gaat liggen en zich uitstrekt, dan zet ik hem terug.

§imøøntJj
Leeftijd: 26

Bericht door §imøøntJj » 27 jul 2006, 18:43

Een schoteltje uit de vriezer en verder 2 koelelementen.
Ik gebruik in totaal 4 koelelementen maar ik wissel ze zegmaar af, dit doe ik ook met de schoteltjes.

[color=red]you[/color] [color=green]always[/color] [color=orange]want[/color] [color=blue]things[/color] [color=indigo]that[/color] [color=violet]you[/color] [b][color=black]CAN'T[/color][/b] [color=olive]have[/color]

Cinder
Leeftijd: 41

Bericht door Cinder » 27 jul 2006, 18:47

Puppy schreef:Ik pak Roebel sowieso nooi uit de kooi. Ik laat hem zelf eruit lopen (wel lok ik hem met een zonnebloempitje). Als ie niet komt, heeft ie geen zin, zo redeneer ik. EN dan laat ik hem zitten. Maar hij heeft er ook na een kwartiertje, halfuurtje wel genoeg van. Als ie in een hoekje gaat liggen en zich uitstrekt, dan zet ik hem terug.
Silly kan er zelf niet uit komen... Dat durft ze zowiezo niet :wink:
Ik wacht meestal tot ze bij het deurtje komt en pak haar dan eruit...

Maar dan weet ik nu dus dat er meer hamsters zijn die het na een kwartiertje al zat zijn... En ik zal dan ook op het gedrag letten, voor mij was het inderdaad al duidelijk toen ze zo gestrekt ging liggen, dat ze terug wilde :wink: heb ik dus toch goed begrepen :lol: 8)
[color=green][size=75]Nieuw rusje sinds 06-08-2010, genaamd Elmo[/size][/color]

punkie

Bericht door punkie » 27 jul 2006, 19:53

zo heb ik me koelelementen zitten:
Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van Astrid

Hammy-Q

Bericht door Hammy-Q » 27 jul 2006, 19:59

ik heb de hammies beneden gezet en er ligt een koel element tussen de kooien
soms slapen ze in hun huisje maar meestal liggen ze in de openlucht nu :D

Fardo
Leeftijd: 35

Bericht door Fardo » 06 aug 2007, 00:29

Ik schrok me wezenloos toen mijn hamster met deze hitte helemaal uitgeblust over de drempel van haar hokkie lag. :shock: Met een koelelement uit de vriezer onder de helft van de kooi en een bevroren wachinelichthoudertje (zo'n glazen van IKEA) lijkt ze weer helemaal happy. Ze staat nu onderaan de trap, beetje vervelend voor als mensen naar binnen en buiten willen (woon in een bovenwoning). Maar zelfs met alle luxaflex en gordijnen dicht wordt het hier overdag als het warm is, minimaal 28 graden... Arme hamster. Ik heb zo met dieren te doen als het zo warm is! :?
[size=75]"What's comin' will come and we'll meet it when it does." Rubeus Hagrid, [i]Harry Potter and the Philosopher's Stone[/i][/size]

Plaats reactie