Wat te doen tegen de hitte en hamsters?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

biawa

Bericht door biawa » 08 jun 2004, 22:35

Maar een ventilator is toch anders dan tocht? Een ventilator doet niet meer dan lucht verplaatsen, dat is iets anders dan een koude tocht van buiten.

Bengeltje
Leeftijd: 34

Bericht door Bengeltje » 08 jun 2004, 22:38

biawa schreef:Maar een ventilator is toch anders dan tocht? Een ventilator doet niet meer dan lucht verplaatsen, dat is iets anders dan een koude tocht van buiten.
mjah daar heb je gelijk in,maar ik waag het er niet op....ben veelste bang dat ie ziek word...
Bengel is mijn engel!!!

AtelierBrigitte
Hamsters: 1 campje
Leeftijd: 47

Bericht door AtelierBrigitte » 08 jun 2004, 23:12

Ik heb vorig jaar in een bakje een ijsklontje gelegd. Dit werd met groot enthousiasme ontvangen en letterlijk omarmd. Eén van mijn hammies toen (Vladimir...leeft intussen niet meer) ging plat met zijn buikje op het klontje liggen en probeerde het naar zijn nestje te slepen. Zag er wel heel schattig uit!!
Wil je een blijvende herinnering (tekening) van je hamster (of ander huisdier)?
Kijk eens op AtelierBrigitte of lees mee op mijn weblog

Ingmar

Bericht door Ingmar » 09 jun 2004, 07:41

Toen ik gisterenmiddag thuis kwam was het nog heerlijk koel in m'n app. Heb tot 's avonds half negen alles dicht gehouden. Het was buiten een stuk heter dan binnen. Wel de hele avond de ventilator aangehad. Ik had niet het idee dat de hamsters er veel last van hadden, behalve misschien het lawaai van dat ding. En er natuurlijk wel op gelet dat ze niet in de stroming van ding stonden met hun kooien. :wink:
Later op de avond wel deuren en ramen tegen elkaar open gezet voor verkoeling dat was echt noodzakelijk!! Ook hier leken de hamsters totaal niet om te geven.
Maar toen ik vanmorgen opstond zat de hitte goed in m'n appartement, dus snel even alles tegen elkaar open gezet om de ergste hitte weg te laten stomen, wat aardig is gelukt! En ze maar weer eens schoon fris water gegeven. Ik vrees alleen dat als ik vanmiddag thuis kom dat het wel warm is, dan moeten ze toch de badkamer maar in. Daar is het nl. wel altijd koel, het doet alleen een beetje kil aan in die donkere holle ruimte. Maarja het is niet anders..... :(

Bengeltje

Bericht door Bengeltje » 09 jun 2004, 08:30

mijn ouders kamer is ook altijd koel,dus heb al gevraagt of hij daar mag staan met een koelelement erbij....meer kan ik niet doen....maar mijn vraag over verschonen is nog niet beantwoord... :bloos:

hoevaak moet je de kooi verschonen met warm weer als dit?(heb no smell)
Bengel is mijn engel!!!

Havik
Leeftijd: 51

Bericht door Havik » 09 jun 2004, 09:37

Gewoon, net als anders.
Als je het nog niet deed, zou je wel elke dag het plashoekje kunnen leegscheppen, vooral in dichte kooien kan door verdamping van urine, amoniaclucht vrij komen en als dit veel zou worden kunnen ze het er benauwd van krijgen.

Hhahaha, ik had over die vraag helemaal heen gelezen, en met mij waarschijnlijk alle anderen, we waren zo druk bezig met dat warme weer............

Bengeltje

Bericht door Bengeltje » 09 jun 2004, 09:48

Havik schreef:Gewoon, net als anders.
Als je het nog niet deed, zou je wel elke dag het plashoekje kunnen leegscheppen, vooral in dichte kooien kan door verdamping van urine, amoniaclucht vrij komen en als dit veel zou worden kunnen ze het er benauwd van krijgen.

Hhahaha, ik had over die vraag helemaal heen gelezen, en met mij waarschijnlijk alle anderen, we waren zo druk bezig met dat warme weer............
geeft niet :lol:

ik heb nu me antwoord,maar hij heeft een open kooi...(redelijk hoog..)
hij doet overal zijn behoefte...
ik kan 4 a 3 weken doen met no smell moet ik nu ook verschonen,want het is nu 2 weken geleden en ben net een week uit het ziekenhuis....
Bengel is mijn engel!!!

APPELTJE_6
Leeftijd: 35

Bericht door APPELTJE_6 » 09 jun 2004, 09:50

hoe warm mag het worden in de kamer waar de hamster in staat? en wanneer moet je koelen?
[color=purple][size=75]Groeten van Bien,[/color][/size][color=brown][size=75]en Vanna![/color][/size]

Bengeltje

Bericht door Bengeltje » 09 jun 2004, 09:51

APPELTJE_6 schreef:hoe warm mag het worden in de kamer waar de hamster in staat? en wanneer moet je koelen?
ik dacht zodra het meer dan 25 graden buiten is moet je afkoelen....
Bengel is mijn engel!!!

Sammm
Leeftijd: 31

Bericht door Sammm » 09 jun 2004, 09:52

Bij ons in huis is het helemaal niet zo warm, alleen boven. Waar Krieltje staat is het lekker koel. Ik hoef er dus niks aan te doen. ;)

Bengeltje

Bericht door Bengeltje » 09 jun 2004, 09:53

sammy schreef:Bij ons in huis is het helemaal niet zo warm, alleen boven. Waar Krieltje staat is het lekker koel. Ik hoef er dus niks aan te doen. ;)
lucky you!! :wink:
Bengel is mijn engel!!!

APPELTJE_6
Leeftijd: 35

Bericht door APPELTJE_6 » 09 jun 2004, 09:55

het gaat toch niet om te temp buiten maar binnen
[color=purple][size=75]Groeten van Bien,[/color][/size][color=brown][size=75]en Vanna![/color][/size]

Bengeltje

Bericht door Bengeltje » 09 jun 2004, 09:57

APPELTJE_6 schreef:het gaat toch niet om te temp buiten maar binnen
mjah maar als het buiten heel warm is word dat verzelf binne ook,ben je dat voor...heeft je hamster er misschien minder last van...
Bengel is mijn engel!!!

Louise
Leeftijd: 53

Bericht door Louise » 09 jun 2004, 10:02

biawa schreef:Maar een ventilator is toch anders dan tocht? Een ventilator doet niet meer dan lucht verplaatsen, dat is iets anders dan een koude tocht van buiten.
Maar een hard blazende ventilator heeft wel een vergelijkbaar effect. Mijn sportschool heeft geen airco, maar wel ventilatoren, nou, dat is steenkoud als je je net in het zweet hebt gewerkt! Ik zou er dus inderdaad mee uitkijken, zeker als het zo heet is dat de hamster bezweet is - trouwens, áls de hamster bezweet is, moet je als de drommel iets gaan doen!

Louise

Plaats reactie