Wat te doen tegen de hitte en hamsters?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Bengeltje
Leeftijd: 34

Bericht door Bengeltje » 09 jun 2004, 10:11

Louise schreef:
biawa schreef:Maar een ventilator is toch anders dan tocht? Een ventilator doet niet meer dan lucht verplaatsen, dat is iets anders dan een koude tocht van buiten.
Maar een hard blazende ventilator heeft wel een vergelijkbaar effect. Mijn sportschool heeft geen airco, maar wel ventilatoren, nou, dat is steenkoud als je je net in het zweet hebt gewerkt! Ik zou er dus inderdaad mee uitkijken, zeker als het zo heet is dat de hamster bezweet is - trouwens, áls de hamster bezweet is, moet je als de drommel iets gaan doen!

Louise
wat zou je daar aan kunne doen???als je alles algedaan hebt en nogsteeds zweet...wat kan je dan nog doen?

Bengel is mijn engel!!!

Louise
Leeftijd: 53

Bericht door Louise » 09 jun 2004, 10:25

Nouja, het werd hier vorig jaar dik boven de 30 graden bij vochtig weer, en met een paar simpele maatregelen zweette hier geen enkele hamster, zelfs niet Tijn met haar jonkies. Dus de dingen van dit onderwerp moeten wel genoeg zijn, lijkt me. De enige keer dat ik echt een bezwete hamster had, Joep het jaar ervoor, was toen ik helemaal niets had gedaan nog.

Louise

Gizmogirl
Leeftijd: 34

Bericht door Gizmogirl » 09 jun 2004, 11:37

Nou ik heb toch ook maatregelen getroffen hoor!
De opvanghammie stond nog op mijn kamer omdat ik bijna nooit een nieuw, vreemd dier bij men andere dieren zet, maar op mijn kamer is het echt niet uit te houden. Ik had gisteren een ventilator gezet, maar dan nog is het enorm warm. Vandaag heb ik de opvanghammie en de ventilator naar de dierenkamer verhuisd, en ik ga daar ook leren, want hier is het echt niet te doen.
Ik heb ook verschillende voorwerpen in de vriezer gelegd, en ga die dingen sewes in de bakken leggen.
Ik heb immers aquaria, en dat worden helemaal broeikassen als ik niet oppas :? De gordijnen zijn ook toe, en ze krijgen meerdere keren per dag fris water. Zijn er nog dingen die ik kan doen?
Groetjes van mij en de dieren

Sasserdesas
Leeftijd: 29

Bericht door Sasserdesas » 09 jun 2004, 12:26

Ik leg een theedoek over de kooi met daarnaast de plantenspuit, en dan die thedoek goed nat houden, maar niet zo dat het druppelt. ook inderdaat een koelelemant of ingevroren flesje water tegen de kooi aanleggen is heel zinvol!
[color=#05BCFF] Groetjes Sas[/color]

whitnie
Leeftijd: 31

Bericht door whitnie » 09 jun 2004, 13:00

kun je ze niet in een koelere omgeving neerzetten?
[color=red] www.wallie.messageboard.nl

leuk forum, zoekt nog leden en moderators. [/color]

Ingmar

Bericht door Ingmar » 10 jun 2004, 14:23

[quote="biawa"]Toen het vorig jaar zo warm was zette ik wel eens aardewerk schoteltjes een paar uurtjes in de koelkast en dan in de kooi.

Dit vond ik wel een goede tip :idea: toen hem gisteren las!
Toen ik gisterenavond laat thuis kwam was het echt benauwd in m'n app. en heb gelijk een paar schoteltjes voor een paar min. in de vriezer gelegd. Daarna, met een stukje komkommer (uit de koelkast) erop, in de kooien gelegd, maar er was maar één van m'n hamsters gecharmeerd van deze vorm van koeling. Dat was dan wel weer een leuk gezicht; ze zat lekker plat op haar kont op een manier zoals ik ze nog nooit heb zien zitten. :lol:

Snoepje
Hamsters: Speedy

Re: Wat te doen tegen de hitte en hamsters?

Bericht door Snoepje » 27 jul 2018, 21:03

Mijn hamster is echt heel moe en lijkt net datze dood is wat moet ik doen om mijn hamster af te laten koelen

Dukat
Hamsters: Plato, Hekate en Rugal

Bericht door Dukat » 28 jul 2018, 17:44

Beste Snoepje,

Ik hoop dat het voor jouw hamster nog niet te laat is.

Vers drinkwater in een bakje dat niet om te stoten is.
Een zorgvuldig schoon gespoelde steen in de koelkast, inwikkelen in een theedoek en dan in de kooi.
Als je geen steen hebt kun je iets anders uit de diepvries halen in een glazen post doen, deksel er opn in een theedoek wikkelen en in de kooi zetten.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik

yunansia
Hamsters: Hoodie & Xillia & Noctis

Bericht door yunansia » 29 jul 2018, 12:07

Een bordje/schoteltje eventjes in de koelkast Of vriezer helpt ook. Deze warmt wel snel op maar als "nood" werkt het prima.

Plaats reactie