Is een hamsterbal leuk?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Pluisels
Hamsters: 4
Leeftijd: 26

Re: Is een hamsterbal leuk?

Bericht door Pluisels » 30 jun 2011, 14:07

Omdat een hamster in een bal niks kan. In de kooi kan hij zich nog verstoppen en voor een prooidier (wat hamsters natuurlijk eigenlijk zijn) is dat heel belangrijk. In een bal kan niet vluchten naar een veilige plaats.

Arwen1
Hamsters: Knabbel

Bericht door Arwen1 » 30 jun 2011, 14:40

Weet ik maar de hele dag in zijn holletje of in de buizen is ook niet goed.

Ik vindt wel irritant dat de meningen zo uit een lopen

Pluisels
Hamsters: 4

Bericht door Pluisels » 30 jun 2011, 15:10

Maar daar kiest hij dan wel zelf voor. In een hamsterbal kan hij niet kiezen wat hij wil.

mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 » 30 jun 2011, 15:43

hoelang een hamster in zijn bal mag/ heb ook gelezen over max. 30minuten.
Leg het even uit aan tinus als die fanatiek is? als ik hem eruit haal wordt die agressief, vaak in paar seconden weer terug in zijn bal :bloos: Niet dat ik traag ben.
arwen1: Ik vindt wel irritant dat de meningen zo uit een lopen
Je moet voor jezelf de vraagstellen wat houdt je tegen om de bal te gebruiken?
Al koop/gebruik je het, niet elke hamster vindt het leuk. Mijn vorige rus zat er max. 15min in was die het zat. Ik merk dat het per hamster heel erg wisselt.
De mijne is de ene keer hyperactief, de andere keer na 1minuutje al klaar. Gaat die er meteen weer uit. Als ik hem erin zit wacht ik tot die goed wakker is, (jumpt van mijn bank/tafel af etc. om te gaan rennen).
groetjes Marielle

xMelanie
Contacteer:

Bericht door xMelanie » 30 jun 2011, 18:32

Arwen1 schreef:Ik vindt wel irritant dat de meningen zo uit een lopen
Tsja, dit is nu eenmaal een kwestie waarover de meningen verdeeld zijn. Je kunt wel aan de hand van andere meningen een eigen mening vormen.
Persoonlijk houd ik niet van de hamsterbal, puur omdat de hamster óf moet rollen in een richting of stil moet blijven zitten in die bal. Ze butsen overal tegenaan de de nageltjes kunnen ook nog eens klem gaan zitten tussen de luchtgaatjes.
Ga maar eens voor jezelf na hoe jij je zou voelen in zo'n balletje. Ik zou er spontaan claustrofobisch van worden (bij wijze van spreken).

Als jij het gevoel hebt dat je hamster het leuk vindt is er niemand die je verbiedt de bal te gebruiken. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, zoals ik, zou ik het niet doen.

Maak liever een leuke ren, met allerhande speelgoed waar de hamster zelf de keuze heeft wat hij gaat doen.
Liefs Melanie
- Time flies, seize the day. Let love lead the way.

Hester.
Hamsters: †Mickey

Bericht door Hester. » 30 jun 2011, 19:16

Mijn hamster wordt 's avonds wakker om in dat ding te kunnen. Hij gaat zich dan eerst wassen, wangen vullen (neemt soms zelfs spul voor z'n nest mee??) en gaat dan voor de tralies staan van: kom op met die bal. Dan geef ik hem vaak de keuze of in de hamster bal of op mij zitten, dan wordt het altijd de bal. Na een tijdje kijk ik altijd of hij eruit wil, maar meestal kijkt ie mij aan van: wat doe jij nou?
Dus mijn hamster is echt verslaafd aan dat ding, ik zou hem echt zijn plezier ontnemen als hij er niet meer in mocht. Maar ik kan me best voorstellen dat veel hamsters zich er niet goed in voelen.

elysehamster
Hamsters: Dexter
Leeftijd: 20
Contacteer:

Bericht door elysehamster » 30 jun 2011, 20:05

Ik gebruikte de hamsterbal vroeger wanneer ik ze verschoonde, tot ik een klein kooitje over had.

Dit vind ik zo en zo wat fijner omdat mijn hamsters met regelmaat ontsnapte uit deze ballen.

courtneygirl
Hamsters: Gila
Leeftijd: 21

Bericht door courtneygirl » 30 jun 2011, 21:07

ik heb ook een hamsterbal voor ons is het wel grappig om te zien maar mijn beestje vind het niks in het begin kroop ze er gewoon in van nieuwsgierigheid maar als ik er nu in wil doen gaat ze heel erg tegen in me dus doe het er niet meer aan :bloos:
stille meelezer :D

Groetjes van mijn huisdieren en mij:
Hamster(s): Gila
Hond: Dungu
en de vele koi's (:

Charlotte k.
Hamsters: ♥Snoepje♥ ♥Witje♥ ♥Dropje†

Bericht door Charlotte k. » 03 jul 2011, 15:31

ik vind het ook niet echt geweldig! ik laat mijn hamsters lekker in mijn kamer rond lopen! ze knagen nergens aan, ik verstop dat altijd in de kamer een paar hamstersnoepjes!!

Marijn
Hamsters: Koko & Neno
Leeftijd: 22

Bericht door Marijn » 11 jul 2011, 16:28

Mijn hamster vind het geweldig, vooral als ze botst. :) Hamsters kunnen best stil zitten in een bal, dan vinden ze het waarschijnlijk niet zo leuk maar zolang ze blijven lopen vind ik het prima. Ik bedoel, een radje alleen is toch ook maar een beetje saai. Nu kunnen ze tenminste overal komen en zo hard als ze zelf willen.
Laatst gewijzigd door Marijn op 22 jul 2011, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

merelpeach
Hamsters: 7 rusjes 1 syrtje
Leeftijd: 24

Bericht door merelpeach » 22 jul 2011, 14:40

Ze vinden het meestal erg leuk maar ze los laten lopen op je bed ofzo vinden ze veel leuker en is beter voor ze. Wel uitkijken dat hij niet opeens weg is natuurlijk.
Joehoeee! :mrgreen: :zwaai:

Liefs van Merel.
En ook van mijn hamsters Mali, Woesel, Newton, Arti, Lotus, Apple, Ilanka en Homme.
Rust zacht lieve Spot, Alexander, Peach en Mango.

Pomme de hamster
Hamsters: Beertje

Bericht door Pomme de hamster » 27 jul 2011, 11:58

Mijn oude hamster snapte het (vond het dus ook best wel leuk) maar mijn nieuwe(Pomme ;) ) snapt er niks van ze weet maar niet wat ze er mee moet...XD
Groetjes van Beertje
&
Groetjes van Doedels R.I.P.
-------------------------------------------------------------------------------------

lolaloveemma
Hamsters: Coco & Muffin
Leeftijd: 19

Bericht door lolaloveemma » 27 jul 2011, 12:35

Tja, er zij genoeg mensen die hun hamster echt niet los kunnen laten lopen in hun huis, omdat dat gewoon te gevaarlijk is. Het alternatief is natuurlijk een ren, maar ik ben ook niet echt handig of zo...
Wat dat betreft is de hamsterbal wel handig. Of ze het leuk vinden weet je natuurlijk nooit. Maar ja, je weet ook niet of een hamster wel gelukkig is in gevangenschap.
En of hij zijn radje wel leuk vind. Misschien (voorbeeld) rent hij er alleen maar in omdat hij denk dat hij dan uit zijn kooi kan (dus: als ik maar lang genoeg ren kom ik vanzelf wel ergens anders terecht)
Maar dat hij met zijn pootjes tussen de spleten kan komen is gewoon een feit. Dat vind ik best een groot risico, dus ik gebruik dat ding niet meer. Al had ik echt het idee dat Coco het leuk vond.
Groetjes van Laura,(= ik) Coco en Muffin, mijn twee schatjes, ik wil jullie nooit meer kwijt!
En de nieuwe mini-nijntjes, Bella en Boefje!

Arwen1
Hamsters: Knabbel

Bericht door Arwen1 » 27 jul 2011, 12:37

Bovenposter: ik had mijn hamster ook eerst in een hamsterbal, maar ik vondt het te groot z'n risico. Heb daarom mijn vriend lief aangekeken en hij heeft een ren gemaakt. Het hoeft neit een hele grote te zijn. En je kan je paps of vriend toch vragen of ze misschien je willen helpen?

lolaloveemma
Hamsters: Coco & Muffin
Leeftijd: 19

Bericht door lolaloveemma » 27 jul 2011, 12:45

Mm ja dat is wel een idee. Mara mijn vader heeft echt twee linkerhanden :lol:
Maar volgens mij kun je ook van die standaard rennen kopen, maar dan moet je wel goed opletten dat ze er niet uitklimmen (mijn vriendin had er een)
Ik zal eens rond kijken.
Groetjes van Laura,(= ik) Coco en Muffin, mijn twee schatjes, ik wil jullie nooit meer kwijt!
En de nieuwe mini-nijntjes, Bella en Boefje!

Gesloten