Roborovski hamster eigenaars.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

RocKal
Leeftijd: 29

Re: Roborovski hamster eigenaars.

Bericht door RocKal » 15 jan 2019, 22:01

Ik heb een vraagje voor mensen met 2 of meer Roborovski's, welke loopradjes gebruiken jullie?
Ik heb de Silent Spinners 17cm maar men Robo's lopen graag samen en dan is het 'kont in gezicht' actie en is wat onhandig dan.
Een maatje groter is dan direct 30cm en krijgen ze niet rond tenzij ze met 6 erin lopen gok ik zo.
Stom dat er niet een tussenmaat inzit (21cm ofzo zou tof zijn)!?

Houten loopradjes zie ik minder zitten want ze plassen nogal veel in hun radjes, en alles zitten lakken lijkt me ook niet ideaal?
Een loopradje met extra breed loop oppervlak zou ideaal zijn..

Iemand een oplossing?

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 16 jan 2019, 10:16

Ik gebruikte altijd twee Silent Spinners 17 cm of twee van 11 cm of een combinatie hiervan.Als je er twee van 17 cm in de bak zet dan kunnen ze zelf kiezen of ze alleen willen lopen of samen.De keuze van 'kont in gezicht' lijkt voor ons zeker onhandig maar voor hen zal het wel werken,anders zou er zo ruzie zijn.

Als je de ruimte hebt in de bak zou je ook kunnen kiezen voor flying saucers.Daarop kunnen ze wel naast elkaar op rennen.

RocKal

Bericht door RocKal » 16 jan 2019, 20:55

Jaimz schreef:
16 jan 2019, 10:16
Ik gebruikte altijd twee Silent Spinners 17 cm of twee van 11 cm of een combinatie hiervan.Als je er twee van 17 cm in de bak zet dan kunnen ze zelf kiezen of ze alleen willen lopen of samen.De keuze van 'kont in gezicht' lijkt voor ons zeker onhandig maar voor hen zal het wel werken,anders zou er zo ruzie zijn.

Als je de ruimte hebt in de bak zou je ook kunnen kiezen voor flying saucers.Daarop kunnen ze wel naast elkaar op rennen.
Ja ze hebben momenteel allemaal Silent Spinners van 17cm (1 per hamster) maar ze lopen praktisch allemaal het liefst samen. LIjkt altijd zo vervelend dat de achterste van de 2 dan de kont van de voorste in zen snoet heeft constant haha. Ze proberen ook wel naast elkaar te rennen maar het is toch iets te smal daarvoor, valt er meestal eentje uit.

Heb nu toch 3 verschillende houten loopradjes gekocht en CSI Urine Spray (zou heel goed helpen). Eens zien wat dat geeft.
Kunnen ze hopelijk toch lekker naast elkaar lopen ofzo. Flying Saucers kan ik inderdaad ook eens testen. Heb er enkele liggen.

RocKal

Bericht door RocKal » 19 jan 2019, 21:39

Okay ik heb opnieuw een duo (2 zusjes) moeten scheiden vannacht omdat er één wat bijtwondjes had op haar kontje.
Dus tot nu toe heb ik al men Robo's moeten scheiden buiten de moeder + dochter en 2 zusjes zitten ook nog samen.. happy days.

Zou graag kijken wat er te koppelen valt. Maar waarschijnlijk niets... heb een tijd terug 2 broers proberen koppelen toen ze 3.5 maanden waren, direct ruzie. Moet je weten dat ik Robo's koos omdat ik ze zo fijn vind in duo / groepjes. Is er in België zo slecht geselecteerd op sociaal gedrag...

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 22 jan 2019, 07:12

Ik vind robbies als koppel ook erg leuk om te zien maar het moeten/willen samen houden heb ik lang geleden al opgegeven.Het werkt en klikt goed tussen de twee of helemaal niet.

Plaats reactie