Roborovski hamster eigenaars.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

MissMiniver
Hamsters: Brownie en Biscuit
Leeftijd: 28

Re: Roborovski hamster eigenaars.

Bericht door MissMiniver » 12 okt 2011, 09:14

Dat is jammer Jaimz! :( Hoe koppel jij ze? Ik vond een van mijn ventjes een paar dagen geleden met een kaal/lelijk plekje op zijn kontje dus ik heb mijn mannetjes ook (tijdelijk?) apart moeten zetten. Als het helemaal genezen is stuur ik Nella een PM ;)

Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 12 okt 2011, 09:26

Ik heb een hele handleiding van Nella gekregen over hoe je moet koppelen.Die zal je ook vast wel krijgen.Is niet echt moeilijk maar je moet wel de tijd nemen voor de koppel poging.

Dit was voor mij de vierde keer dat ik een koppelpoging deed.Met drie verschillende hamsters dan wel.Ik heb zelfs een robbie van Nella bijgekocht om weer een koppel te krijgen omdat mijn whiteface zich best alleen voelde.
Ik vind het ook jammer maar als het niet gaat door verschillende redenen dan houd het toch op.Met deze koppel poging had ik toch wel goede hoop want het ging best goed,in het begin dan.

Nu zullen ze alleen blijven zitten want ik vind vijf robbies wel even genoeg zo. :-)

MissMiniver

Bericht door MissMiniver » 12 okt 2011, 17:18

Dan wacht ik de befaamde handleiding van Nella af ;) Genezen gaat in ieder geval goed, er zijn geen beurse plekjes meer te zien alleen dat het nog kaal is. Jammer dat je koppelpogingen niet gelukt zijn zeg! Hoop dat het bij mij wel gaat lukken (het wordt de eerste keer), zou het echt jammer vinden als ze apart moeten blijven zitten. Maar als het niet anders kan, dan zij het zo. Hihi 5 robbies is inderdaad best veel zeker als ze allemaal in een aparte kooi zitten :P Ik vind mijn slaapkamer nu al op een dierenwinkel lijken met 3 kooien haha :lol:

Kwakiii
Hamsters: Níamh, Méadhbh en Liv
Leeftijd: 21

Bericht door Kwakiii » 12 okt 2011, 18:05

MissMiniver schreef:Dat is jammer Jaimz! :( Hoe koppel jij ze? Ik vond een van mijn ventjes een paar dagen geleden met een kaal/lelijk plekje op zijn kontje dus ik heb mijn mannetjes ook (tijdelijk?) apart moeten zetten. Als het helemaal genezen is stuur ik Nella een PM ;)
Ik ben weliswaar Nella niet, maar misschien heb je iets aan de methode waarop ik ze heb gekoppeld..;
Ze wonen normaal gesproken in een aqua, maar het ging niet zo goed meer dus heb ik ze uit elkaar gehaald. De één, het 'slachthoffer' om het zo maar te noemen, bleef in het aquarium, en de ander in een curverbox. Na een paar dagen heb ik ze naast elkaar gezet, dus curver en aqua, om te kijken hoe dat ging. In het begin renden ze er meteen vandoor toen ze de ander zagen, maar na een tijdje bleven ze gewoon hun gang gaan en ik betrapte ze er op een gegeven moment ook op dat ze naast elkaar zaten, met het glas en plastic ertussen, als je snapt wat ik bedoel. Toen heb ik de aqua gescheiden met een glazen plaat in het midden, tijdelijk. Na een dag controleerde ik hun eten en water etc. om alles -zo nodig- bij te vullen, toen ik merkte dat één van de robo's, Níamh, niet reageerde op het geritsel van de voerzak en het zaagsel. Ik helemaal van streek, het huisje op tillen etc., maar ze was en bleef weg. Na een tijdje kwam ik erachter dat ze over de schutting was heen gekomen, wat ik nog steeds niet begrijp, want er was misschien net een millimeter tussen de zijkanten, het liep door tot op de bodem en bovenaan zat er ook maar -net- een c.m. tussen. Nja, ze waren helemaal gelukkig en ze zaten elkaar ook niet meer achterna, dus toen heb ik het maar zo gelaten... En het gaat nog steeds goed tussen hen, dus...
Eigenlijk hebben mijn robo's zichzelf een beetje gekoppeld, maar aan het beginstukje heb je -hoop ik- wel wat. :-)
Groeten van mij, robo Meadhbh en rusje Liv

R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh

melaniex
Hamsters: 2 syrtjes. 1 robo.
Leeftijd: 23

Bericht door melaniex » 12 okt 2011, 19:04

hier meld ook een roborovski zich.
een white-face mannetje zal nu denk 8/9 maandjes zijn.
hij heet Rob/Robje hihi.
fotos volgen nog, en anders moeten jullie even mijn fototopic
binnenkort volgen.

liefs

edit foto is er al.
alvast een voorproefje van het fototopic
Afbeelding

Jaimz

Bericht door Jaimz » 13 okt 2011, 09:33

@MissMiniver, dat het koppelen bij mij niet goed is gegaan wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is.Ik hoop dat het wel lukt! :-)
Nou die vijfde robbie was niet bepaald gepland maar is/was een opvangertje die mag blijven.

@kwakiii, zo kan het ook.Fijn dat ze weer bij elkaar zitten. :-)

MissMiniver

Bericht door MissMiniver » 13 okt 2011, 13:24

@ Kwakii bedankt voor je tip! Ik zag die scheidingsmethode inderdaad ook op roborovski.net staan. Ik zal het in gedachte houden als Nella's manier niet uitpakt ;)

@ Jaimz: Ik hoop het ook! We zullen wel zien hoe het afloopt ;)

@ Melanie: achh Robje is zo'n schatje! Whiteface zien er altijd zo lief uit :D

AnimalLover!!!
Hamsters: Cola of Roboro of Ralph of Mc.

Bericht door AnimalLover!!! » 13 okt 2011, 18:01

Waw!Wat een leuke hamies!

MissMiniver

Bericht door MissMiniver » 13 okt 2011, 18:42

We missen nog fotos van Cola, Angelique ;)

Jaimz

Bericht door Jaimz » 14 okt 2011, 12:34

Ja,ik ben ook wel benieuwd naar Cola foto's!

kimberley1998
Hamsters: 3 nezen 2 robs 2 syren 1 rusje
Leeftijd: 21

Bericht door kimberley1998 » 17 okt 2011, 17:51

Samantha. schreef:Een robo die houdt van aaien? weet je zeker dat dat een robo is :lol:

Ik heb 3 robo's 2 vrouwen en 1 man.

Vrouw 1: Lanzelotte, 1 nestje gehad, wildkleur
Vrouw 2: Noa, dochter van Lanzelotte, wildkleur
Man 1: Kito, onverwant, gevlekt

Ze proberen alles om bij elkaar te komen. :-)

ik heb ook een robo die van aaien houd, hij zit samen met zijn broer in het hok met een hekje ertussen want anders gaan ze vechten, hier wat info:

Tijger, wildkleur broer van Dikkie dik
houd van knuffelen en op zijn Saucer rennen

Dikkie dik, wildkleur broer van Tijger
houd van slapen
Mijn Neesjes!

Ik zal Knabbel, Babbel, Speedy, Flora en Felix NOOIT VERGETEN

Nieske
Moderator
Leeftijd: 33

Bericht door Nieske » 18 okt 2011, 12:49

Weet je wat ik zo grappig vind aan mijn robo's? Laatst moest ik hun nageltjes knippen (die dingen groeiden helemaal krom), en ik kon ze gewoon oppakken en knippen. Natuurlijk vonden ze het niet leuk, maar ik kon ze perfect met links vasthouden (stevig, maar zonder ze echt vast te klemmen) en dan snel met rechts de nageltjes knippen. En de heren schreeuwden niet, beten niet, piepten niet. Ik verbaas me er nog steeds over :D
Zelfs mijn vorige rusje Lady (die zo mak was als een lammetje) liet niet zo makkelijk d'r nageltjes knippen.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin

MissMiniver

Bericht door MissMiniver » 18 okt 2011, 14:57

Dat het knippen van de nageltjes zo gemakkelijk ging! Ongelofelijk :O Och wat ben ik blij dat de nageltjes van mijn robbies niet te lang zijn zeg! Bij de tamme zou het denk ik nog wel gaan maar bij de niet tamme zou het denk ik wel een hele klus zijn! Haha ik zou het uitbesteden aan de DA :P

Jaimz

Bericht door Jaimz » 19 okt 2011, 10:46

Dan heb je geluk.Ik hoef tot nu toe maar bij één van de vijf robbies zijn nageltjes te knippen.(alleen zijn pinknageltjes en die ernaast,aan zijn voorpootjes) en buiten dat het heel stressvol voor hem is ben ik meestal langer bezig met hem goed vast te pakken dan het knippen zelf.Dat gewurm van hem.

Clau
Hamsters: syr: Bazinga
Leeftijd: 30

Bericht door Clau » 19 okt 2011, 12:20

ik heb alle robo's en (inmiddels ook de rus ollie) op badzand zitten als bodem.... ideaal! altijd gezonde korte nagels ;)
wel lekker hooi/papier als nestmateriaal natuurlijk... ;)
(\ (\
( ^_^)
(_(")(") ♥ Claudia & Bazinga

R.I.P Roxy, Sabon, Ollie

Plaats reactie