Roborovski hamster eigenaars.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Sylvia.

Re: Roborovski hamster eigenaars.

Bericht door Sylvia. » 11 dec 2015, 12:05

Heel veel sterkte met het overlijden van Beer! :( Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Twee weken wachten voegt denk ik niet heel veel meer toe en wellicht had hij er dan ineens veel last van gekregen. Dat heb je hem nu dan bespaard.

Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

helen1989

Bericht door helen1989 » 16 dec 2015, 16:08

ik zie toevallig dat dit het robo topic is !

fudge en caramel, heb je je hamstertje nooit meer terug kunnen vinden ? wat sneu :(

ik wil zelf heel graag 1 of 2 robo s, maar ik lees zoveel verschillende dingen, dat het wel zielig is om 1 apart te hebben, en ook dat samen vaak toch mis gaat.

Ik vind het heel moeilijk nu te bepalen welke kooi ik moet kopen en of ik dan beter wel 2 zusjes kan nemen of beter 1tje.

wat raden jullie aan?

Ik heb vroeger 2x een rusje gehad nog nooit een roborovski

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 16 dec 2015, 19:39

@Hamsterbanjer: Je hebt de juiste beslissing genomen ondanks dat het een moeilijke beslissing is.Veel sterkte! :(

@ helen1989: een robbie alleen kan heel goed,zeker als hij nog heel jong is.Als je hem maar genoeg aandacht geeft.Een koppel man/man of vrouw/vrouw is altijd beter want robbies zijn groepsdieren.Dat het goed of fout gaat kan je van te voren echt niet zeggen.Ik merk wel dat de laatste 2 jaar er wel heel veel koppels uit elkaar moeten.

Een traliekooi is niet zo geschikt voor een robbie.Een duna,aquarium of een terrarium is beter.Robbies zijn zowiezo kijkhamsters en dan is bv. een aqua geschikt.De standaard maten voor een bak zijn 60x30 tot 80x40 voor 1 of 2 robbies.Hoewel hierover ook discussies zijn over dat het te klein zou zijn (60x30).
Mocht je beslissen om een koppel te nemen zorg er dan voor dat je een reservebak achter de hand hebt,gaan ze vechten dan kun je ze apart zetten.

Ik heb voor het grootste deel altijd robbies alleen gehad,meestal wel een aantal tegelijk.Ik probeer de bakken dan wel bij elkaar te zetten zodat ze elkaar wel kunnen zien.Dan hebben ze niet het idee dat ze helemaal alleen zijn.

helen1989

Bericht door helen1989 » 16 dec 2015, 20:19

dankjewel voor je reactie :)

helaas heb ik besloten dat ik 2 roborovski s toch niet aandurf, ik ben een beginnende hamster eigenaar
en wij zijn soms een weekendje/nachtje weg en ik ben toch bang dat ze juist dan kibbelen en ik niet genoeg ervaring heb
om het goed te kunnen laten verlopen met ruzietjes/opnieuw koppelen :)

blijft alleen de moeilijke keuze over, of 1 roborovski of een rusje, ik vind het heel lastig want ik ben wel wat banger geworden nu ik al 7jaar hamsterloos ben :)

_mona_
Hamsters: 3
Leeftijd: 27

Bericht door _mona_ » 16 dec 2015, 20:49

Het lijkt me een goede keuze om geen 2 robo's te nemen! Is leuk, maar kan altijd mis gaan...

Wil je graag een hamster die je kan vast houden? Dan zou ik voor en rusje gaan. Wil je echt puur een hamster om naar te kijken? Dan zijn robo's geweldig :)
Groetjes van Mona
En van syrtje Taran, rusje Amberle en robo'tje Dot ♥

helen1989

Bericht door helen1989 » 16 dec 2015, 21:04

hoi mona,

Het liefst een hamster die ik wel vast kan houden maar ik ben wel een beetje bang, en een hele rus tamme vinden vind ik erg moeilijk :( een baby die zelf ook bang is steek ik denk ik aan met mijn angst en dan durf ik hem niet meer te pakken :bloos: vandaar kwam ik dan bij de kijk robo s
ook heb ik door werk niet de mogelijkheid een hamster er elke dag uit te halen, om de dag kan wel :)
dus ik zit een beetje in dilemma over de beste keuze :)

_mona_

Bericht door _mona_ » 16 dec 2015, 21:10

Ik weet niet waar je woont maar zoek eens of er geen opvang in je buurt zit. Daar zitten vaak volwassen diertjes, waarvan het karakter al gevormd is, en sommige zijn super tam! :-)
Groetjes van Mona

helen1989

Bericht door helen1989 » 16 dec 2015, 21:18

ik woon in drenthe,assen :) ik was al druk aan het kijken :)
ik zag op marktplaats een enge combi, rusje met een robo samen in een hok :(

hebben de meeste mensen hier in het topic meerdere robo s samen? :) apart lijkt mij toch zielig, want aandacht geven vinden ze niet zo leuk dus hoe maak je een robo dan gelukkig?

_mona_

Bericht door _mona_ » 16 dec 2015, 21:22

Ik heb 2 dames samen. Gaat vrij goed, maar ze hebben al een gevecht achter de rug.. Nu gaat het gelukkig terug goed tussen de 2, ik moet vooral zien dat ik niet teveel verander in hun hok. Als ik schoonmaak kibbelen ze meer.

Alleen zijn robo's ook heel gelukkig hoor! Ze kunnen samen, maar het zijn niet per se groepsdiertjes die alleen wegkwijnen.
Hoe je ze gelukkig maakt? Hetzelfde als andere hamsters, met een loopwiel, ruim hok, bodembedekking om in te graven,...
Groetjes van Mona

helen1989

Bericht door helen1989 » 16 dec 2015, 21:26

oke dus niet zo zeer met aandacht maar met ruimte en speelgoed :)

het lijkt mij ook lastig als je 2 hebt en je moet schoonmaken etc of ze dan niet kibbelen :)

nou ik ben overtuigd, het wordt 1 roborovski of iemand moet een heeeeeele tamme lieve rus in drenthe weten haha!

hamsterbanjer
Hamsters: Bruin Beertje, Willie en Pinda
Leeftijd: 41

Bericht door hamsterbanjer » 20 dec 2015, 20:42

Goed dat je je eerst inleest Helen1989.
Ik heb ook 2 robo's gehad en die zijn helaas na een half jaar gaan vechten. Daarna hebben ze hier nog gezellig gewoond, maar dan wel in een eigen kooi.
Robo's zijn super leuk, maar zijn wel echt kijkhamsters. Ze waren overdag wel wat vaker wakker dan mijn syrische hamster was.
Maar dit weet je vast allemaal al. Heel veel plezier met je robo of rus.

@Jaimz: Dank je. We hebben nu even geen huisdier, maar in het begin hoorde ik wel elke avond een geluid of de hamster wakker was. Ik heb er even aan moeten wennen.
Nu ben ik me aan het inlezen over Gerbils. Heel wat anders, dus best spannend na 15 jaar hamsters te hebben gehad. Ik kom me hier af en toe nog wel melden voor de gezelligheid en om te lezen hoe het met jullie hamsters gaat. :zwaai:
Stunthamster, Pinda, Witje de white face

Nimfee
Hamsters: Pietertje, Pablo en Yaira
Leeftijd: 28

Bericht door Nimfee » 20 dec 2015, 22:07

Gerbils, die maken wel een hoop meer herrie dan hamsters ;) en ze maken alles kapot :-| maar ze zijn mega leuk :D

Ik heb jaren geleden ook robbies gehad, twee zusjes. Waren heel leuk samen. Na een tijdje gingen ze wel kibbelen, dan gingen ze even apart en koppelde ik ze na een week weer. Daarna is er nog een andere robbie gekomen, een witte, maar die zat alleen. Was een hamstertje van iemand die er vanaf moest.

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 21 dec 2015, 19:23

Gerbils,dat is echt anders lijkt mij.Ik ben benieuwd of je ze gaat aanschaffen of niet.

Kleine update over de zussen die alweer 10 maanden zijn: Kensi en Dawn zijn echt een stel deugnieten terwijl Brynn lekker op haar gemak door het leven gaat.Ik snap wel dat Brynn destijds Kensi en Dawn heeft verwond/verjaagd.Ze waren gewoon te druk voor haar.

Fudge en Caramel
Hamsters: Chocolate, Caramel

Bericht door Fudge en Caramel » 09 jan 2016, 00:33

@helen1989 nee fudge is helaas nooit meer teruggekomen :(

Op zich is een robbie alleen niet zielig, ik heb mijn 2 heertjes ook in 2 aparte kooien zitten omdat ze elkaar afmaken als ze bij mekaar zitten. Ik geef ze iedere dag aandacht en ze zien er gelukkiger uit dan toen ze ik ze nog probeerden te koppelen.

-- januari 9, 2016, 12:34 am --

@jaimz mooizo dat het goed met ze gaat! :)

-- januari 9, 2016, 12:35 am --

@jaimz mooizo dat het goed met ze gaat! :)
Caramel ~ 29-08-15
Chocolate ~ 24-10-15

Op dit moment een nestje van Chocolate en Caramel, geboren op 8-7-16 en 7 baby's

Fudge ~ 29-08-15/21-10-15 I miss you
Witje ~ ?/?

Woefwoef13579
Hamsters: Pikachu
Leeftijd: 17

Bericht door Woefwoef13579 » 30 jan 2016, 00:49

ik heb een Robbi Diego
Leeftijd: ?
Kleur: geen idee hoe dat dat noemt maar in iedergeval schattig
Foto: Afbeelding ik hoop dat de foto zichtbaar is :-)
dit is een foto van toen Kiko er nog was en zij 2 beste vriendjes waren en Diego was zooo rustig toen zoals je ziet, totdat... kijk maar op de regenboogbrug.

-- 30 jan 2016 01:49 --

jaa hij staat er
ik en mijn hamster zijn gelukkig ik hoop jullie ook

(\__/)
(='.'=)
('')_('')

Dat is hammie
Plaats hammie in je onderschrift zodat hij beroemd word

Plaats reactie