Roborovski hamster eigenaars.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Re: Roborovski hamster eigenaars.

Bericht door Jaimz » 30 jan 2016, 10:50

Diego is een wildkleur robbie.

Woefwoef13579
Hamsters: Pikachu
Leeftijd: 17

Bericht door Woefwoef13579 » 30 jan 2016, 17:54

ok dankjewel
ik en mijn hamster zijn gelukkig ik hoop jullie ook

(\__/)
(='.'=)
('')_('')

Dat is hammie
Plaats hammie in je onderschrift zodat hij beroemd word

Liv_Noa
Leeftijd: 27

Bericht door Liv_Noa » 23 feb 2016, 21:12

Hallo

Ik wil ook graag een robo :) adviseren jullie 1 of 2 ?
Groetjes Nienke

_mona_
Hamsters: 3

Bericht door _mona_ » 24 feb 2016, 11:05

Lastig... Ik vind het fantastisch om mijn robo's samen te zien, echt super tof!
Maar ze zijn zoo actief, en om gevechten te voorkomen mogen ze geen groot hok hebben. Dus 1 robo lijkt me ook heel tof omdat je die dan lekker groot kan zetten en nergens rekening mee moet houden.
Groetjes van Mona
En van syrtje Taran, rusje Amberle en robo'tje Dot ♥

nienke555
Hamsters: Olly en Sneeuwwitje
Leeftijd: 18

Bericht door nienke555 » 24 feb 2016, 14:08

Wat Liv_Noa vraagt wilde ik eigenlijk ook vragen haha! Ik hoor van veel mensen dat het fout gaat. Kan ik dan misschien niet beter gewoon 1 robo nemen? Of is dat zielig? En waar kan ik ze het beste kopen? (Of adopteren?)

Hannah
Hamsters: muis en koetje
Leeftijd: 36

Bericht door Hannah » 24 feb 2016, 15:20

Ik heb een poosje een roborovski gehad (Ferrari). Ze was echt super tof! Ze was erg actief en geweldig om naar te kijken. Ik heb bij haar nooit het idee gehad dat ze een maatje miste. Maar... ik heb geen ervaring met twee roborovski's bij elkaar.
Groetjes van Hanna, Muis (chinese dwerghamster) en mijn konijnen Kobus en Cato

Jaimz

Bericht door Jaimz » 24 feb 2016, 18:51

De ideale situatie is een koppel robbies,man/man of vrouw-vrouw.Dit lijkt helaas niet echt meer haalbaar te zijn de afgelopen paar jaar,het gaat meer fout als goed.Als je toch 2 robbies samen neemt dan is een tweede bak als reserve wel aan te raden mocht het fout gaan.

Zolang je maar genoeg aandacht (tegen praten bv.) geeft en met genoeg afleiding in de bak heeft een robbie alleen ook een goed leven.

nienke555
Hamsters: Olly en Sneeuwwitje
Leeftijd: 18

Bericht door nienke555 » 24 feb 2016, 19:02

Oke bedankt!

Liv_Noa

Bericht door Liv_Noa » 24 feb 2016, 19:47

Oké dankjewel :)
Ik denk dat ik dan voor 1 kies. Heb namelijk niet genoeg ruimte voor 2 bakken mocht t mis gaan....

Ben op marktplaats al aan 't kijken naar bakken maar niemand reageert haha
Groetjes Nienke

Nella
Leeftijd: 33

Bericht door Nella » 26 feb 2016, 21:33

Als je inderdaad geen ruimte hebt voor 2 bakken óf ook geen reservebak tijdelijk ernaast kunt houden, zou ik geen koppeltje aanraden. Hoewel mijn voorkeur altijd uit zal blijven gaan naar een tweetal, is alleen houden ook niet erg. Nadeel van het laatste vind ik wel dat een mens nooit een soortgenootje kan vervangen. Als je ziet hoeveel ze anders samen doen.... Een rusje of syr kun je nog makkelijk even uit de bak halen en zo extra aandacht geven, maar robbies doe je daar niet zo'n plezier mee. Dus vandaar.... voorkeur is tweetal, maar als het goed overwogen echt niet gaat, dan is alleen ook een optie.

PS: als je een duna fun zoekt heb ik er nog een paar (niet veel meer momenteel).

Ik ben overigens inmiddels toch echt hamsterloos. Het voelt nog steeds wat raar, maar het is goed zo (voor dit moment). Ooit komt er nog weleens wat voor terug. Mijn doorzichtige duna's blijven namelijk hier en die zullen toch ooit weer bewoners moeten krijgen, hahaha.
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!

E!!@

Bericht door E!!@ » 26 feb 2016, 21:47

Je kunt er ook voor kiezen om er dan 1 te adopteren uit de opvang die niet meer gekoppeld wordt (om diverse redenen). Dat doe ik ook iedere keer en hoef ik mij ook niet schuldig te voelen dat ze alleen zitten.
Groetjes van Ella
R.I.P. Hammie Sammie, Jaimy, Robo, Jan, Aslan, Ralph, Nestor, Bruce Lee, Saartje, Fredje, Beetle, Muis, Rambo & chineesje <3

xDenies
Leeftijd: 26

Bericht door xDenies » 28 feb 2016, 08:50

Een collega van mij had een koppeltje Robbies wat ook niet zo lekker ging. Ik heb er toen een andere robbie aan gekoppeld en de 'gemene' robbie ook weer herkoppeld. Beide zijn nu een stuk gelukkiger en er is geen ruzie meer gekomen. Ze is weer helemaal blij met het koppeltje en alles leeft vredig.

Net als bij konijnen is er in mijn ogen ook altijd voor iedere robbie een juiste match :D
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping

Nella
Leeftijd: 33

Bericht door Nella » 28 feb 2016, 10:39

Eens. Ik probeerde daar bij een tweetal altijd ook zo goed mogelijk op te letten. Niet alleen uit hetzelfde nest maar vooral ook karakter dat het beste samen gaat.
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!

E!!@

Bericht door E!!@ » 02 mar 2016, 00:21

xDenies schreef:Net als bij konijnen is er in mijn ogen ook altijd voor iedere robbie een juiste match :D
Misschien is dit zo. Maar het is niet gek dat een opvang een robbie niet meer koppelt nadat hij een andere 'vermoord' heeft. Die robbie's adopteer ik en komen hier alleen te wonen.
Groetjes van Ella
R.I.P. Hammie Sammie, Jaimy, Robo, Jan, Aslan, Ralph, Nestor, Bruce Lee, Saartje, Fredje, Beetle, Muis, Rambo & chineesje <3

Jaimz

Bericht door Jaimz » 02 mar 2016, 09:37

Ik heb meer robbies alleen gehad dan koppels en nog steeds.Het had en heeft verschillende oorzaken waarom ze alleen zaten en zitten.Ik zet de bakken wel naast elkaar zodat ze elkaar kunnen zien en zo niet het idee hebben dat ze helemaal alleen zijn.

Plaats reactie