Roborovski hamster eigenaars.

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Loepsie
Hamsters: Z, A, D, D, L, W, W en P
Leeftijd: 37

Re: Roborovski hamster eigenaars.

Bericht door Loepsie » 03 mar 2016, 17:22

Ik heb een koppeltje Robo's in huis gehaald. Echter de 11de dag dat het vrouwtje bij ons was, is ze bevallen. Dus ze was al zwanger voor ik haar had. Zij heet dus Loepsie en is geboren op 4 januari 2016. Ze is een Black-Eyed-White. Ons mannetje heeft de naam Denzel gekregen. Hij is wildkleur.
Ze heeft 2 ukjes moeten afgeven. 3 zijn er in leven. Ze zijn 8 dagen oud. Ze heten Wonder, Woezel en Pip. Ze zijn geboren op 24 februari 2016. Ik denk dat Wonder White face is en de 2 andere kunnen Snowbears zijn of zoals de mama B-E-W.

Zwartje, Dommeltje, Loepsie en Denzel onze hamsters

Jaimz
Hamsters: roborovski's

Bericht door Jaimz » 05 mar 2016, 11:14

Foto's geven meer duidelijkheid dan een geschreven uitleg.

Ik weet niet of het mannetje nog bij het vrouwtje zit? Zo ja,dan is er een grote kans dat je binnenkort een 2de nestje kan verwachten.

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Bericht door Sylvia. » 24 mei 2016, 20:30

Mijn robbies zijn vandaag 1 jaar!

Mijn kleine wildkleur popje Russell :+:

Afbeelding

Mijn lieve cinnamon kereltje Finn :+:

Afbeelding

Ik kan merken dat nu ze wat ouder worden, ze ook wat bedaarder worden en beter weten hoe alles in zijn werk gaat.

Russell is erg instinctief en alhoewel hij erg graag naar me toe komt, vindt hij het toch vaak te spannend worden en loopt dan weer hard weg. Om vervolgens stiekem om een hoekje te blijven kijken wat er allemaal gebeurt. :-)

Finn is heel zelfverzekerd en weet van gekkigheid niet wat hij moet doen als ik tegen hem praat. Hij springt op zijn huis, klimt in zijn waterfles om vervolgens toch maar gewoon op het plateau te komen. Hij vindt het de normaalste zaak van de wereld om op zijn achterpootjes mijn handen te doorzoeken of daar toevallig een stukje walnoot ligt. :-)
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 24 mei 2016, 22:07

Gefeliciteerd met de mannen!! :jarig:

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 24 mei 2016, 22:41

Dank je wel! :D

_mona_
Hamsters: 4
Leeftijd: 26

Bericht door _mona_ » 24 mei 2016, 23:03

Waauw, dat gaat snel zeg! Proficiat :jarig:
Is Finn nu veel lichter geworden of zie ik opeens het verschil tusesn cinnamon en wildkleur gewoon beter? :razz:
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, rusje Amberle enn robo'tje Dot ♥

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 24 mei 2016, 23:57

Dank je wel, Mona! :D

Het scheelt best een stuk in kleur, wildkleur of cinnamon, maar het is best een lastige kleur om vast te leggen en de ene foto valt iets anders uit dan de andere. Ik zal je even een ingezoomde foto van Finn laten zien die ik vrij getrouw van kleur vind. Ik omschrijf het zelf altijd als 'blond'.

Afbeelding

Jaimz

Bericht door Jaimz » 25 mei 2016, 08:34

Gefeliciteerd! :D

Russell en Finn zijn mooie mannetjes! :+:

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 25 mei 2016, 10:34

Dank je, Sandra! :D

silvia2000
Hamsters: sammy

Bericht door silvia2000 » 08 mei 2018, 17:39

kan iemand mij helpen ik heb gister 2 Roborovski gekocht maar 1 daar van heeft. nu wondjes en nog iets raars maar wat is kan het zijn het lijkt op soort. bobbel in de winkel zeiden ze dat 2 vrouwtjes zijn maar klopt dat ook bij deze
Afbeelding

Afbeelding

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 08 mei 2018, 18:19

is een mannetje, die bobbels zijn dus normaal, en de kans op een drachtig vrouwtje is dus zeer groot

LindaB
Leeftijd: 36

Bericht door LindaB » 30 mei 2018, 18:30

Hai, even een kickje voor dit topic. Ik ben sinds een maandje hamsterloos en nu staat er een brede kooi van 140x70 leeg. Dat kan natuurlijk niet. Ik heb ooit een robbie opgevangen die ergens was gedumpt, en weet nog dat het echt een kijkhamstertje was maar dat hij wel heel actief was en superleuk om naar te kijken, qua rennen in z'n wieltje en graven en nestjes bouwen. Maar... Ik had ook begrepen dat ze het gelukkigst zijn in koppeltjes maar dat dat bij zo'n groot oppervlak niet altijd goed ging. Ik had in dit topic al wel gelezen dat je ze ook alleen kunt houden, maar worden ze dan niet zwaar depressief zoals cavia's en konijnen? De robbie die ik destijds had, had daar volgens mij niet zo'n last van, maar dat zegt niet zo heel veel.
Nog een vraagje: hoe hoog moet de kooi zijn? Het is een voormalige zelfgemaakte caviakooi en niet zo heel hoog (zit wel een deksel op, voor het geval dat), maar toen ik er een Rusje in had, vond ik het op zich jammer dat hij niet zo heel diep kon graven.

Jaimz

Bericht door Jaimz » 31 mei 2018, 08:07

Een robbie koppel houden kan ook verkeerd gaan als je ze op een wat kleiner oppervlak houdt.Het ligt er helemaal aan wat het karakter is van de robbies,zelfs broers of zussen die van begin af aan bij elkaar zitten kunnen elkaar niet meer aardig vinden na een poosje.
Het kan ook gewoon goed gaan hoor.Wil je een koppel,dan is het verstandig om een reserve bak te hebben mocht het toch fout gaan door ruzies.

Ik heb en had de meeste robbies alleen in een bak en ze vermaakte(n) zich prima alleen.Je moet ze wel aandacht geven als in tegen ze kletsen want ze blijven wel sociale diertjes die toch wel wat aandacht willen.
Kwamen ze vanuit een koppel dan was het in het begin natuurlijk even wennen voor ze,maar dat gaat ook snel.Er zijn zelfs robbies die graag alleen willen leven.

Als je een dikke laag bodembedekking wil dan zou vanaf 40 cm genoeg moeten zijn.Dan zou je er nog een plateau in kunnen doen.En een deksel,want robbies kunnen best goed springen.

LindaB
Leeftijd: 36

Bericht door LindaB » 31 mei 2018, 10:11

Bedankt voor je antwoord. Helaas is de bak maar 20 cm diep (de hoogte van het plexiglas vanwege de cavia's die er eerst in zaten), dus dat is dan wel heel jammer. Het is een grote bak, maar eigenlijk helemaal niet geschikt voor hamsters?
Aandacht geven is geen probleem, de kooi zit in een caviakast dus als ik met de cavia's bezig ben, ben ik ook met de hamster bezig. En de hamster eet twee keer per dag lekker mee met alle groente. Ik sta nu na een maand nog steeds met een apart stukje witlof voor de kast voor ik besef 'maar je hebt helemaal geen hamster meer...'

Leah1

Bericht door Leah1 » 31 mei 2018, 19:43

Geen verstand van robo's maar ik vind ze wel superleuk! Ooit komt er eentje, nu niet, geen plek meer en geld is op😄
Is het een idee om in de caviakast voor de robo een traliedeurtje te maken?

Plaats reactie