Veldhoven, een jaar geleden

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: I

Naamah

Veldhoven, een jaar geleden

Bericht door Naamah »

Ik kom hier eigenlijk bijna nooit meer, maar bedacht me een paar dagen geleden dat het precies een jaar geleden was dat ik vanuit Veldhoven terug naar Utrecht reed met meer dan veertig hamstertjes in de achterbak van mijn autootje. Het grootste deel ging naar Knorretje in Zeist en nog een paar mensen hebben bij mij thuis beestjes opgehaald en twee heb ik er zelf gehouden.

Ik weet dat er een aantal het niet gered hebben en in de dagen erna zijn doodgegaan, maar hoe is het nu een jaar later met de beestjes die het wel overleefd hebben? Zowel met de hamstertjes die met mij zijn meegereden, als met al die andere die uit Veldhoven opgehaald zijn?

De twee die ik heb zijn geweldig. De een is heel actief en gezellig, de ander heeft volgens mij wel een beetje een klap van de molenwiek gehad, door het hele gebeuren, zo komt ie 's avonds niet uit zijn slaaphuisje zolang er nog een lamp aan is in de kamer, maar is ook heel lief en doet het ook goed.

Hoe is het, nu een jaar later, met al die andere beestjes? Leven degene die de eerste dagen overleefd hebben, nog steeds? Hoe gaat het met ze?

Niepie
Hamsters: 2 syrtjes 1 dwergje
Leeftijd: 33

Re: Veldhoven, een jaar geleden

Bericht door Niepie »

Wat leuk dat je dit topic opent! Het is goed om er inderdaad nog eens bij stil te staan. Wat fijn om te horen dat de twee hamstertjes het goed bij je doen! Ik ben ook erg benieuwd hoe het met alle hamstertjes is die vanuit Veldhoven zijn gekomen.

Ik heb destijds drie hamstertjes uit Veldhoven opgehaald, waarvan er helaas nog maar eentje bij mij is. Het syrtje is na ongeveer 4 maanden al gestorven en een dwergje wat ik heb opgehaald is van de week overleden. Het dwergje heeft dus nog een mooi jaartje bij mij kunnen hebben. Nu heb ik nog een dwergje en die doet het uitstekend! Ze is zo goed opgeknapt! In het begin was ze erg bang en krijste ze alles bij elkaar. Nu is ze erg tam en staat ze 's avonds op het achterpootjes te wachten tot ze uit de kooi gehaald wordt :+:
* Groetjes van alle knagertjes hier in huis *
Plumeau
Hamsters: rust zacht, mijn schatjes
Leeftijd: 45
Contacteer:

Bericht door Plumeau »

Hier zijn 2 mandarijnkleurige dwergjes terecht gekomen. Vkandis is nog steeds een fanatieke radloper, maar de wat rustigere Muad'Dib is een tijdje terug niet meer wakker geworden.
Hamsterloos...
Een dier neem je niet voor even, maar voor een heel leven!
ValeryD
Leeftijd: 27

Bericht door ValeryD »

Ik heb een veldhoven hamster bij Knaag en Ko opgehaald. Ze zit hier sinds januari en vermaakt zich prima. Ze is heel rustig en wil niet graag gestoord worden. Toch is het een enorme schat, ze vind het heerlijk om te knuffelen en even los te lopen. Ze is in ieder geval lekker mollig. Mij was ook verteld dat ze bij Knaag en Ko ook nog een nestje had gehad toen ze daar aankwam. Nu kan ze dus gewoon van haar oude dag genieten. Dit is Nimpie!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ValeryD op 06 mei 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
In de regenboogbrug ~ Scooby-dooby doo(Rus) ~ Stuffie(Rus) ~ Chibii(Rus) ~ Nimpie(Rus) ~ Drake(Robbie) ~ Kyle Broflovski(Syr) ~ Michelangelo(Robbie) ~ Josh(Robbie) ~ Jelly Bean(Rus) ~ Nymphia(Rus) ~ Bayleef(Camp) ~ Sakura(Syr)
Lloeka
Hamsters: Einstein

Bericht door Lloeka »

Ik had een rusje van Veldhoven via Knaag en Ko, Noefie heette ze. 2 weken geleden heb ik haar in laten slapen. Ze was een hele lieve hamster, nog nooit heeft ze ook maar een poging gedaan om te bijten. En dat met haar achtergrond. Wel is ze altijd wat schuchter gebleven. Ze zat ook veel in haar huisjes, maar toch na een tijdje kwam ze zonnepitjes van mn hand eten.
Ik mis haar erg! Ze was de liefste en slimste hamster van heel Nederland :+:

Inmiddels is er een nieuwe hamster van het asiel, een Syr. Duidelijk met een betere achtergrond, want lang niet zo angstig.

Ik ben erg benieuwd naar de verdere verhalen van de "veldhoven-hamsters"!
I
Moderator
Hamsters: Molly
Leeftijd: 38

Bericht door I »

Leuk topic! Ik vroeg me inderdaad ook al af hoe het met de geplaatste Veldhovenaartjes zou gaan.

Ik heb twee dwergjes uit Veldhoven, Rick en Guusje. Rick heb ik direct na Veldhoven als ukkie opgehaald bij Esther en Eva en hij is dus al van jongs af aan bij mij. Hij doet het heel goed, hij is wel wat op zichzelf, maar hij is wel goed te hanteren en hij houdt ervan om lekkere dingetjes uit mijn hand te eten. Daar neem ik 's avonds meestal echt de tijd voor, hij heeft een opstapje bij zijn deurtje en daar staat hij dan al enthousiast te wachten. Aan knuffelen heeft hij weinig behoefte, hij scharrelt liever rond in zijn ruime kooi en graaft alles ondersteboven.

Guusje heb ik in september 2011 geadopteerd, zij komt bij Stichting Dieren Onder Dak vandaan. Ik heb haar uitgekozen omdat zij de minst tamme van het hele stel was. En dat is nog steeds zo. Hanteren is moeilijk en bij onverwachte geluiden of bewegingen wil ze nog wel eens flink gillen. (Toen ze hier net was, gilde ze naar alles; stofzuiger, visite, meelworm) Ze pakt wel eten aan uit mijn hand, maar dat doet ze erg onbesuist, ze grist het weg. Ze is ook vreselijk territoriaal, zelfs bij het voeren valt ze mijn handen (of eigenlijk vooral mijn mouwen :lol: ) aan. Haar gezondheid is verder wel prima en ze is ontzettend actief. Ze zit momenteel in een dubbele Imac Fantasy, maar ze voelt zich nog steeds duidelijk niet op haar gemak op de bovenverdieping (die gebruikt ze ook nauwelijks), dus één dezer dagen verhuis ik haar naar een grote duna. Dan zit ze wat beschermder en kan ze lekker alles ondersteboven graven, want dat is ook wat zij het liefste doet.

Via mijn werk heb ik wel veel telefoontjes gehad in de weken erna van mensen die syrtjes uit Veldhoven hadden, heel veel daarvan stierven vrij vroeg. Meestal door diarree, door de slechte voeding en verzorging hadden ze van binnen toch een flinke knauw gehad, volgens mij. Lang niet allemaal zijn ze daarbovenop gekomen, echt sneu. Hadden ze die slechte omstandigheden overleefd en kregen ze een kans op een nieuwe start, overleden ze alsnog...
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Seraphina
Hamsters: Frits en Herbie
Leeftijd: 36

Bericht door Seraphina »

Wat leuk een leuk topic! Ik heb zelf campbelli hamstertjes (gehad) uit een Veldhoven nestje wat door MirandaNH van dit forum is verzorgd. Het nestje bestond uit 3 vrouwtjes en een ventje. De 3 vrouwen zouden naar mij gaan, maar helaas gingen een vrouw en de man dood door bloedmijt nog voordat ze deze kant opkwamen. Ik kreeg de 2 overgebleven zusjes, Koda en Yukiko. Het boterde echter niet tussen de dames en na een paar maanden heb ik ze uit elkaar gehaald. Yukiko woont nu bij een goede vriendin van me, Koda woont nog hier. Met beiden gaat het prima, al zijn het bijzondere karakters. Yukiko blijft een vlugge dame, maar is uiteindelijk toch nog tam geworden bij die vriendin van me (het lukte mij niet). Koda is een echte neuroot. Maandag wordt de 2e keer haar wangzak leeggehaald wegens verkleefd voedsel en dan is het hopen dat het nieuwe voer helpt. Verder is ze erg rustig, en ontzettend bang als je haar pakt, maar ze rent niet weg. Ze zit gewoon te trillen als een rietje. Ondanks dat heeft ze een ontzettend lief karakter, pakt ze graag zonnebloempitjes van me aan en heeft nog nooit bedacht dat je ook kunt bijten als baasje of dierenarts iets doet wat je vervelend vindt. Ze leeft vooral als ik ga slapen, maar laat zich ook wel regelmatig zien de laatste maanden, en reageert erg leuk als ik tegen haar praat. Knuffelen blijft erg eng, maar een beetje questen op mijn bed is inmiddels toch wel leuk. Op een fleecedeken dan, want de kans op een angstig plasje blijft wel aanwezig.
Mevrouwtje en zusje zijn nu een jaar :).
~Could we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars?
Gerbil.nl

Bericht door Gerbil.nl »

Wij hebben tientallen hamsters opgevangen en herplaatst.
Ze kwamen via Veldhoven, als tussenstop bij t Knagertje en bij Esther, zo naar ons, en een deel ervan direct naar Groningen.
Ook een aantal gerbils.

Ze zijn allemaal herplaatst op 2 na. Een syrtje, als aandenken van de zeer intensieve weken en een camp, die niet gezond genoeg is om te herplaatsen.

Beide leven ze hier nog.
De camp was de eerste maanden zéér mager en hebben we met moeite voller gekregen. Inmiddels is dit het probleem niet meer maar haar vacht valt snel uit, ze blijft wat trillerig en apart lopen. Dierenarts kan niets bij haar vinden.

Ze mogen hier lekker oud worden! :+:
Groetjes, Hilda

Unieke hamster webshop met zeer ruim assortiment! Hamstert.nl
Kaarten webshop voor postcrossing! Happy Poscrossing!

Hamstery Jack
Hamsters: Teri, Kim, Jack Jr, Tyler, Jenna
RIP: Jack, Chloë, Freezer, Ukkie, Stephen
LadyBee
Hamsters: genoeg..
Leeftijd: 31

Bericht door LadyBee »

Waar kwamen de Veldhoven hamsters vandaan? Ja veldhoven ik weet het.. Maar wat was er zo speciaal aan?
Groetjes van Marielle en de hammies

http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
I
Moderator
Hamsters: Molly
Leeftijd: 38

Bericht door I »

Met de zoekfunctie is het antwoord daarop snel te vinden: http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=1&t=87145&
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Mylo
Leeftijd: 33

Bericht door Mylo »

Ik heb hier een heel lief syrtje uit Veldhoven! Ze is bij mij gekomen met haar zoon (die naar mijn nichtje is verhuisd) en ze gaat nog als een speer!
Ze is ontzettend lief en een mega aandacht-trekkertje , als je 's avonds de kamer binnen loopt , hangt mevrouwtje aan de tralies te bedelen en ze rust niet eerder voor ze wat lekkers heeft gekregen.

Ik hoop dat ze nog een tijdje bij ons blijft!
http://www.dierenstore.nl , alles voor je hamster!
Bloes
Hamsters: Lucky
Leeftijd: 39

Bericht door Bloes »

Ja zeg, alweer een jaar geleden he?

Naamah, dan heb jij mijn Lucky waarschijnlijk ook vervoerd. Zij is via Knorretje en Knorretjes moeder bij mij terecht gekomen. Ze was destijds een week of 4, dus nu zo'n 13 maanden. Ze is wel een beetje speciaal, want haar vier broertjes hebben het niet gered. Zij was de sole survivor van het nestje. Mijn sterke grietje! En ze doet het nog steeds heel erg goed! Ze is wel licht gebleven (ca. 120 gram), weet niet of dat te maken heeft met die eerste slechte weken. En ze is ook boven verwachting leuk. Toen ik haar ophaalde, was ze nog heel bang en schichtig. Wilde niet in handen zijn, sprong direct weg. Maar dat leerde ze zo snel! Binnen een paar weken klom ze zelf op mijn hand en ze is nu zo tam als wat. Ook heel nieuwsgierig en actief. Echt een leuk meisje! :+:
Naamah

Bericht door Naamah »

Leuk om te lezen allemaal! Nou ja, voor wat betreft degene waar het nog steeds goed mee gaat, natuurlijk.

Lucky heb ik dan inderdaad ook opgehaald. Is het het hamstertje op je foto? Ik heb mijn foto's van die dag nog even door zitten kijken, maar kan haar zo gauw niet vinden. Er waren meerdere nestjes met zwart/wit en ze lijkt kortharig. Zal nog eens kijken.

Nog een paar foto's van mijn grut.
Mini en Mol, op de Veldhovendag, klein nog!
Afbeelding

Paar dagen daarna, bijvoeren.
Afbeelding
Afbeelding

En nu! Mini is niet meer zo mini :)
Afbeelding

En Molletje is ook groot geworden! Beetje lastig fotograferen alleen, een zwart hamstertje :)
Afbeelding

-- ma mei 07, 2012 2:28 pm --

Ah, Lucky gevonden, denk ik!

Afbeelding
Bloes
Hamsters: Lucky
Leeftijd: 39

Bericht door Bloes »

Lucky is inderdaad zwart-witband en langharig. Ze zat in dit nest (foto van Knorretje):
Afbeelding

Met deze moeder (foto van Knorretje):
Afbeelding

En dit is Lucky nu :D :
Afbeelding
LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 32

Bericht door LadyGuardian »

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de veldhovenhamstertjes, die ik destijds door half nederland heb getreind, via gerbil.nl :-). Ik geloof dat er ook wel wat aan bloedmijt overleden zijn, das wel heel erg jammer.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Plaats reactie