Het hangt er een beetje om wat je definitie van broodfok is, maar in de terrariumhallen staan bakken met rustig vijftig dieren ofzo erin. Levend wel te verstaan. Dat zou ik zeker onder broodfok scharen. In de knagershal staan dat soort lui niet, maar er staan wel regelmatig mensen die in ieder geval groot fokken. Of bijvoorbeeld tig diersoorten hebben. Of bakken vol met kleine Syren (zoiets als Frankie van
I). Dat is misschien geen broodfok maar wel ontzettend dieronvriendelijk.
Daarom raad ik iedereen aan om GEEN dieren te kopen op de exoknaag, tenzij ze van tevoren gereserveerd zijn bij een fokker.
Voor shows is het helemaal niet handig om een huis vol veel dieren te hebben of ze heel slecht te verzorgen. Dat wordt door zo'n keurmeester meteen gezien. Dus lui die hun dieren alleen als handelswaar zien en verder niet, die zullen waarschijnlijk niet showen. Op de show kom je mensen tegen die actief bezig zijn het uiterlijk van de hamster te verbeteren, dat is namelijk waar op gelet wordt tijdens de show. Dat hoeft geen garantie te zijn voor een kerngezonde hamster, maar je weet in ieder geval dat de mensen die je daar spreekt echt bezig zijn met hun dieren en ze dus niet als handelswaar zien.
Overigens heb je ook nog middenwegen hoor

Bijvoorbeeld iemand als René Bastiaans (hier vooral bekend als Rebas). René heeft veel dieren en het is ook zijn broodwinnig voor zover ik weet, maar zodra je met hem praat is meteen duidelijk dat hij begaan is met zijn dieren. Dus het is niet alsof iedereen die zijn brood verdient met de handel in dieren meteen de grootste dierenbeul ter wereld is.