Exoknaag 13 april Houten

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: I

meow
Leeftijd: 27

Exoknaag 13 april Houten

Bericht door meow » 19 dec 2013, 21:42

Omdat ik bij de exo in december niet ben geweest, ben ik nu extra enthousiast om weer eens te gaan! 13 april zal er weer een exo georganiseerd worden in Houten. Wie gaan er nog meer? Ik wil zelf weer graag wat leuks erbij hebben, ben me op het moment aan het inlezen over reptielen en mijn oog is gevallen op gekko's, dus wie weet! Ook wil ik al een tijd een reuzenslak. Het ligt er een beetje aan hoe het met de hamsters hier gaat, maar mochten de bejaarde mannen wat uitdunnen is er eventueel ook weer plaats voor een syrtje (en anders eigenlijk ook wel, heb een lege mary staan... oeps :lol: ).

Wat gaan jullie er doen? Op zoek naar iets of gewoon lekker rondlopen en je ogen uitkijken? :)

Dit is de website: http://www.vhm-events.com/
In de rechterkolom staat een kopje met 'tickets bestellen'

Aanwezig:
.:Frances:.
Buerklin
cheza24
Cyrella
daan1029
E!!@
Esty
Eveline
Haags Hopje
Hamster-Amy
Hamstery Candy
Hylke
Ilse
Karlijnlidl
Kiera
Klikootje
Layla
Lindam
Mariska1808
MayloSaffira (mignonne)
Meow
Mimosa
Mirkku
MissNibbit
Moongirl
Nancy-Engeltje
Natascha.90
Noortjj
Qudie<3Molley
rivka
roosje87
Sanne
Silversky
Spat
Starrats
Tamara123
Trixie
Wall-e
xDees
Yoram
Zoe Carette

Misschien:
~M'Zorro
annejjj
Buerklin
Francis.
Jaimy.
Jenna
Limbolandertje
Natascha.90
Nieske
Nina92
Romy S
Sascha
Laatst gewijzigd door meow op 09 apr 2014, 12:50, 19 keer totaal gewijzigd.

Hamsters~ Buddha, Aagje & Jina.Vogeltjes~Zaza, Pluk, Dash & Mini. Hondje~Mowgli. Reuzenslak~Gerrit. Konijntjes~Olaf , Kyra & Macy. Dikstaartgerbil~Squeak. Ratjes~Killian, Shenkie & Tofu.
http://www.facebook.com/pettingsopvangrotterdam

Kiera
Leeftijd: 20

Re: Exoknaag 13 april Houten

Bericht door Kiera » 19 dec 2013, 21:45

Ik wil ook graag komen! Ik vond het in december erg leuk en door mijn verhalen wil mijn moeder ook graag eens kijken. Maar niks is zeker, moet alles nog overleggen. haha.
Liefs, m'n dierenvriendjes.

silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke
Leeftijd: 26

Bericht door silversky » 19 dec 2013, 21:59

Ik ben van plan om te komen! Tegen dan natuurlijk eens kijken hoe het met mijn studies loopt, want in april naderen er meestal al een paar deadlines. Ik ben nog nooit gegaan, ben benieuwd wat er allemaal te zien valt. Ik heb wel het gevoel dat ik mezelf een maximum aankoopbedrag moet geven. Als ik tegen dan nog geen gekleurde ferplast hoekplateau's heb gevonden, zal ik er daar een paar mooie zoeken en ik ga dan zeker voer kopen bij ratrations. Waarschijnlijk ga ik dan nog met een paar hebbedingen thuiskomen zoals bv. een chinbath.

Esty
Leeftijd: 24
Contacteer:

Bericht door Esty » 19 dec 2013, 22:16

Hier is het ook de bedoeling dat ik er weer bij ben.
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl

Jenna
Hamsters: 6
Contacteer:

Bericht door Jenna » 19 dec 2013, 22:19

Zet ons maar op 'Misschien.' Ik ben echt van plan om deze keer te komen, maar het is altijd even afwachten of het gaat.
♥ Liefs Jenna en Miek ♥
♥ Muze, Jolie, Cookie, Kit, Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥

Wall-e

Bericht door Wall-e » 20 dec 2013, 10:34

Yes!! Het valt eens in een vrij weekend voor mij, dus ik wil dit keer zeker gaan, ben er nog nooit geweest! Is het ook interessant voor kinderen (7 en dan 5 jaar oud), ze zijn dol op dieren, maar hebben zeker ook nood aan spelen en bewegen, is daar iets voorzien voor kinderen? Anders laat ik ze thuis en komen mijn man en ik met ons tweetjes :D
Wat ik in ieder geval wil kopen is voer van Ratrations, zowel voor dwergjes als voor syren. Verder heerlijk rondneuzen en véél te veel toffe dingetjes kopen :lol:
Zijn er ook keuringen voor hamsters? Daar zou ik heel graag eens naar kijken en verder veel ervaringen uitwisselen en babbelen en hopelijk veel bij leren ;)

Zoe Carette
Leeftijd: 19

Bericht door Zoe Carette » 20 dec 2013, 10:36

Ik kom ook!!! :D
Naar de exo in december kon ik niet gegaan omdat het op dat moment veel te druk was :(
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Fenna, Gijsje, Olijfje
----------------------------------------
Slaapzacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri

Sanne

Bericht door Sanne » 20 dec 2013, 10:54

RatRations komt niet :( Zij vinden dat de exoknaag een plek is waar (ook) dierenleed is en dat klopt ook wel. Zeker bij de voerdieren zijn de omstandigheden om van te huilen.
Beste Sanne,

Helaas zal ik niet op Exo staan Ik ben persoonlijk fel tegen broodfok, en zal nooit met mijn bedrijf op een dierenbeurs staan waar dierenwelzijn niet voorop staat. Helaas is dat op Exoknaag niet het geval.(... etc)
Waarschijnlijk zal er wel weer een keuring zijn ja. Over het algemeen zijn de keuringen op de exoknaag heel gezellig. Je kunt (na afloop) ook echt in gesprek met de keurmeesters.

Ik kom waarschijnlijk ook. Om een of andere stomme reden valt de exo bijna altijd in de weekeinden dat mijn ouders jarig zijn (/waren) en nu een heel jaar niet :) Dus dat is boffen :)

Wall-e

Bericht door Wall-e » 20 dec 2013, 10:58

België gaat dan goed vertegenwoordigd zijn, al ben ik Nederlandse, maar woon al (even nadenken,...)bijna 22 jaar in België :zwaai:
Ohhh, jammer dat Ratrations er niet zal staan, maar begrijp ze wel, wist echter zelf niet dat er zoveel broodfokkers zijn daar?? Moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk schandalig vind dat die toegelaten worden op zo'n exoknaag :-? Doen die dan ook mee aan keuringen, of staan ze er enkel om hun dieren te verkopen?

Sanne

Bericht door Sanne » 20 dec 2013, 11:14

Het hangt er een beetje om wat je definitie van broodfok is, maar in de terrariumhallen staan bakken met rustig vijftig dieren ofzo erin. Levend wel te verstaan. Dat zou ik zeker onder broodfok scharen. In de knagershal staan dat soort lui niet, maar er staan wel regelmatig mensen die in ieder geval groot fokken. Of bijvoorbeeld tig diersoorten hebben. Of bakken vol met kleine Syren (zoiets als Frankie van I). Dat is misschien geen broodfok maar wel ontzettend dieronvriendelijk.
Daarom raad ik iedereen aan om GEEN dieren te kopen op de exoknaag, tenzij ze van tevoren gereserveerd zijn bij een fokker.

Voor shows is het helemaal niet handig om een huis vol veel dieren te hebben of ze heel slecht te verzorgen. Dat wordt door zo'n keurmeester meteen gezien. Dus lui die hun dieren alleen als handelswaar zien en verder niet, die zullen waarschijnlijk niet showen. Op de show kom je mensen tegen die actief bezig zijn het uiterlijk van de hamster te verbeteren, dat is namelijk waar op gelet wordt tijdens de show. Dat hoeft geen garantie te zijn voor een kerngezonde hamster, maar je weet in ieder geval dat de mensen die je daar spreekt echt bezig zijn met hun dieren en ze dus niet als handelswaar zien.

Overigens heb je ook nog middenwegen hoor ;-) Bijvoorbeeld iemand als René Bastiaans (hier vooral bekend als Rebas). René heeft veel dieren en het is ook zijn broodwinnig voor zover ik weet, maar zodra je met hem praat is meteen duidelijk dat hij begaan is met zijn dieren. Dus het is niet alsof iedereen die zijn brood verdient met de handel in dieren meteen de grootste dierenbeul ter wereld is.

Wall-e

Bericht door Wall-e » 20 dec 2013, 11:41

Heel interessant om zo'n verschillende mensen eens te ontmoeten, kijk er naar uit! :zwaai:

Esty
Leeftijd: 24
Contacteer:

Bericht door Esty » 20 dec 2013, 11:58

Wall-e: Er zijn niet echt faciliteiten voor kinderen.

Verder kan je daar heus wel dieren kopen, je moet alleen weten van wie je ze koopt....
Knaagdierenhuis Doo-Little
Gerbilfokkerij Doo-Little - http://knaagdierenhuis-doolittle.jouwweb.nl

Zoe Carette
Leeftijd: 19

Bericht door Zoe Carette » 20 dec 2013, 12:47

Ik kijk er ook al naar uit :D
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Fenna, Gijsje, Olijfje
----------------------------------------
Slaapzacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri

silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke

Bericht door silversky » 20 dec 2013, 14:42

Ach, spijtig van ratrations, toch eens een mailtje sturen of er geen andere mogelijkheid is, want ik wil eigenlijk al lang voer van hen uitproberen zonder 9 euro verzendingskosten te moeten betalen, om een zakje van 3-4 euro over de grens te krijgen. Ik snap hun standpunt wel goed, ik weet ook niet of ik wel bij de reptielen ga kijken, want ik vind levend voer echt verschrikkelijk. (muizen, hamsters... maakt geen verschil voor mij, allemaal afschuwelijk) Dat hoef ik niet te zien, ik kan me al indenken hoe schrijnend dat is om te zien. :(

meow
Leeftijd: 27

Bericht door meow » 20 dec 2013, 14:54

Hm, zou inderdaad ook geen kinderen meenemen van die leeftijd (al gaat 7 denk ik nét, als je goede afspraken maakt met je kind voordat je binnen stapt ;) ). Het is erg druk vaak, en ze moeten erg voorzichtig zijn met alle diertjes. Daarnaast is er echt niks waar ze kunnen spelen.

Ik ga zeker wel bij de reptielen kijken! Want ja, wil er een (of meerdere) aanschaffen :lol: . Ik ga gewoon niet te veel zuchten bij zielige beestjes.. sterk zijn en doorlopen anders kan ik alles wel meenemen.. Ben echt heel goed aan het denken wat ik wil aanschaffen, maar wil zo veel.. ben ook echt al begonnen met sparen, dan kan ik me een beetje uitleven daar :mrgreen:

Oja: mocht iemand met de auto gaan vanuit Rotterdam, of iemand die even langs Rotterdam wilt rijden op de terugweg.. ik wil graag een terra kopen en dat gaat echt niet lukken met het ov.. Uiteraard krijg je gewoon een vergoeding o.i.d. als je me uit de brand wilt helpen :)
Hamsters~ Buddha, Aagje & Jina.Vogeltjes~Zaza, Pluk, Dash & Mini. Hondje~Mowgli. Reuzenslak~Gerrit. Konijntjes~Olaf , Kyra & Macy. Dikstaartgerbil~Squeak. Ratjes~Killian, Shenkie & Tofu.
http://www.facebook.com/pettingsopvangrotterdam

Gesloten