Forumtafel: andere opzet?

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: I

Gabriëlle
Leeftijd: 34
Contacteer:

Forumtafel: andere opzet?

Bericht door Gabriëlle » 11 mar 2014, 22:33

Sinds 2004! hebben we een forumtafel op diverse shows, en van een meegebrachte behangtafel in een hoekje zijn we gegaan naar een ruime prominente plaats met door de organisatie neergezette tafels speciaal voor ons. En is onze tafel ook op vele andere forums bekend en berucht :lol:.
Ook aankomende Exo zal er weer een forumtafel zijn.

Maar al een tijdje merk ik dat het animo om eten en drinken mee te nemen en te helpen bij de forumtafel terug loopt, er zijn een aantal mensen die altijd klaar staan om te helpen en/of lekkers mee te nemen (waarvoor veel dank!) maar ik heb het idee dat die groep steeds meer uitdunt. Helaas missen we een vaste gastvrouw en dat zal ook zeker tegenwerken, nu snap ik wel dat de hele dag voor 1 persoon te lang is (ik wil en kan dat zelf ook niet) maar het is ook ontzettend moeilijk om meerdere mensen te vinden, die elkaar af willen wisselen.
Ook het forumbijdragepotje is tegenwoordig niet meer veel als er aan het eind van de dag 2 of 3 euro inzit is het veel, en eigenlijk heb ik de laatste shows dus grotendeels zelf de kosten van de spullen voor de forumtafel betaald, nu vind ik het helemaal geen probleem om daarin bij te dragen, maar het is oorspronkelijk bedoeld als een forumtafel voor en door forumleden ;).
Ik heb hoewel ik daar meestal niets of weinig over zeg behoorlijk wat extra kosten en moeite door/voor de forumtafel, neem 1 dingetje; de reis erheen, ik moet altijd "bedelen" of ik met iemand mee kan rijden, of ik moet iemand vragen mij speciaal naar de show te rijden, terwijl ik zonder forumspullen makkelijker en soms zelfs goedkoper met de trein had gekund, de spullen die voor de forumtafel nodig zijn nemen een hele krat in beslag die niet weinig weegt en dat gaat niet voor mij om die met de trein/OV mee te nemen.
Nu heb ik natuurlijk zelf de taak van de forumtafel op mij genomen, en dat doe ik nog steeds met liefde, maar dat heb ik in een tijd gedaan dat vele handen nog licht werk maakten, en in de loop der jaren is de tafel gegroeid maar het aantal handen gedaald, en dat breekt mij nu ook door de omstandigheden waarin ik zelf zit af en toe wel een beetje op.

Onder de tafel :lol: is wel te zien dat de tafel goed gebruikt word, want daar ligt het altijd vol met gekochte, verkochte en gekregen spullen, dieren enz. dus ik heb niet het idee dat de tafel echt misbaar is, maar het animo van een aantal jaar geleden is er niet meer en ook de drukte van iedereen die bij de tafel zit is niet meer, maar dat is soms wel handig want kunnen zitten op een stoel is niet meer zo zeldzaam als vroeger :lol:.

Dus vraag ik mij af hoe we de tafel weer wat levendiger kunnen krijgen, of dat de forumtafel na 10 jaar zijn beste tijd gehad heeft? Wat denken jullie, willen jullie of hebben jullie ideeën?

annejjj
Hamsters: Evy en Bas
Leeftijd: 24

Re: Forumtafel: andere opzet?

Bericht door annejjj » 11 mar 2014, 22:51

Ik heb vorig jaar op mijn eerste exo ook de forumtafel meegemaakt en wat voor mee genomen maar ik voelde mij bij de tafel niet echt welkom en mijn zusje had dat zelfde gevoel. Misschien zou je dus iets kunnen doen met de 'nieuwe' leden zich welkom laten voelen zodat zij de volgende keer ook graag helpen.
Hamstermama van Evy en Bas.

In memoriam
Flower ☆ Onbekend † Onbekend
Alice ☆ Onbekend † Onbekend
Muis ☆ 01-12-2011 † 08-04-2014
Muffin ☆ Onbekend † 21-07-2014
Feline ☆ 01-12-2013 † 17-12-2014
Koda ☆ 05-12-2014 † Onbekend

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 11 mar 2014, 22:51

Ik heb wel een beetje het idee dat 'nieuwe' mensen het eng vinden om zomaar een gesprek aan te knopen met mensen rond de forumtafel. Waren er al eens naamkaartjes/stickers aanwezig? Daar kun je dan je echte naam/gebruikersnaam opzetten, misschien dat dat zou kunnen helpen om elkaar te herkennen en die stap wat kleiner te maken. Verder misschien (klinkt een beetje stom) maar gewoon sowiso vragen om 'een' bijdrage als men wat eet en/of drinkt. Als iedereen iets meeneemt ''a 2-3 euro, en nog één euro in het potje doet zijn we er al.
Vorige keren is mij het hele potje ontgaan, dus daar mag wel een beetje mee rondgezwaaid worden als het aan mij ligt!

Ik vind het wel heel tof dat jij (en iedereen die helpt) dit 'opzetten' want je leert elkaar toch een beetje kennen!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

annejjj
Hamsters: Evy en Bas
Leeftijd: 24

Bericht door annejjj » 11 mar 2014, 22:54

Ik ben het compleet eens met wat Mirjam zegt en het potje is mij inderdaad ook niet opgevallen.
Hamstermama van Evy en Bas.

In memoriam
Flower ☆ Onbekend † Onbekend
Alice ☆ Onbekend † Onbekend
Muis ☆ 01-12-2011 † 08-04-2014
Muffin ☆ Onbekend † 21-07-2014
Feline ☆ 01-12-2013 † 17-12-2014
Koda ☆ 05-12-2014 † Onbekend

Wall-e

Bericht door Wall-e » 11 mar 2014, 23:09

We kunnen misschien hier een schema maken wie wanneer wilt helpen aan de forumtafel? Ik ben nooit eerder op exo knaag geweest, dus weet niet goed hoe het er allemaal aan toe gaat, maar vele handen maken licht werk, nietwaar? Als er velen al een uurtje kunnen helpen, is dat zo opgelost, maar met een duidelijk uurschema, of per 2 tegelijk om het nog gezelliger te maken (als we genoeg vrijwilligers vinden). Ik wil zeker wel een uurtje komen helpen!

Iedereen heeft vast wel een heerlijk receptje van zelfgemaakte koekjes, cake, hartig hapje..... Elkaars bakkunsten laten zien geeft gespreksonderwerpen, gezelligheid, enz. Daarvan kunnen we evt ook een lijst samenstellen van wie wat meeneemt?

Wat betreft het geld, kunnen we niet een soort van 'inkom' rekenen om bij de forumtafel te komen eten, drinken en babbelen? Ik weet niet hoeveel geld er nodig is, maar dat bedrag dan gewoon verdelen onder het aantal forumleden die graag bij de forumtafel willen zitten?

Het zou erg jammer zijn moest de forumtafel na 10 jaar zijn beste tijd hebben gehad :( Tijd dus om dat weer helemaal in orde te maken zou ik zeggen :D

Op de school van mijn kinderen (Freinetschool) worden er vaak feesten gedaan onder de ouders, kinderen en leerkrachten, daar werkt het dus ongeveer op deze manier en een jaarlijks terugkerend feest is de 'ijsbrekersdag', altijd het weekend voordat de eerste schooldag begint na de zomervakantie. Dat is traditiegetrouw proeven van elkaars kookkunsten en ik moet zeggen, dat breekt het ijs echt :D

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti

Bericht door Mirkku » 11 mar 2014, 23:17

Hmmm Ik weet al een receptje! En ik wil best samen met jou een uurtje helpen Wall-e :)
sowiso wil ik best een uur de forumtafel 'bemannen'! Ik ga er waarschijnlijk toch vrij lang rondlopen!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Wall-e

Bericht door Wall-e » 11 mar 2014, 23:27

Gezellig Mirjam :D :D
Inderdaad, de dag is dan nog lang genoeg om te kunnen rondlopen :D
Mijn man en ik zijn ook geen 20 meer trouwens, dus we zullen zeker regelmatig gebruik maken van een stoeltje aan de forumtafel :lol:

Gabriëlle
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » 11 mar 2014, 23:30

annejjj schreef:Ik heb vorig jaar op mijn eerste exo ook de forumtafel meegemaakt en wat voor mee genomen maar ik voelde mij bij de tafel niet echt welkom en mijn zusje had dat zelfde gevoel. Misschien zou je dus iets kunnen doen met de 'nieuwe' leden zich welkom laten voelen zodat zij de volgende keer ook graag helpen.
Dit is eigenlijk wat een gastvrouw (m/v) doet, mensen ontvangen en een welkom gevoel geven, op dit moment vind ik de tafel op de dag zelf een beetje stuurloos door het gebrek aan gastvrouw.
Mirkku schreef:Ik heb wel een beetje het idee dat 'nieuwe' mensen het eng vinden om zomaar een gesprek aan te knopen met mensen rond de forumtafel. Waren er al eens naamkaartjes/stickers aanwezig? Daar kun je dan je echte naam/gebruikersnaam opzetten, misschien dat dat zou kunnen helpen om elkaar te herkennen en die stap wat kleiner te maken. Verder misschien (klinkt een beetje stom) maar gewoon sowiso vragen om 'een' bijdrage als men wat eet en/of drinkt. Als iedereen iets meeneemt ''a 2-3 euro, en nog één euro in het potje doet zijn we er al.
Vorige keren is mij het hele potje ontgaan, dus daar mag wel een beetje mee rondgezwaaid worden als het aan mij ligt!

Ik vind het wel heel tof dat jij (en iedereen die helpt) dit 'opzetten' want je leert elkaar toch een beetje kennen!
Naamkaartjes hebben we een hele tijd wel gehad, moeten ergens op het forum nog links naar staan, kan ze zo snel niet vinden, er was een syrenkaartje een dwerg en een allebei versie. Vind het nog steeds jammer dat er op een gegeven moment de klad in is gekomen om de naamkaartjes te gebruiken want zo leer je elkaar veel sneller kennen. Indien er animo voor is kunnen we ook kijken of er iemand op het forum is die ze mooi kan printen/af laten drukken, zodat iedereen hetzelfde kaartje maar met eigen naam heeft, dat was toen ook zo leuk om te zien overal liepen forummers met kaartjes je kon ze van verre al herkennen.

Verplichten om een bijdrage te doen, vind ik ook weer wat, maar ik zal het wel in het topic vermelden, al doet iedereen maar 50 cent in het potje, draagt dat al een behoorlijk eind bij.

Potje moet dus duidelijker, misschien dat iemand een leuke duidelijke tekst kan maken die ik erop kan plakken of erbij kan leggen, met een kleine uitleg waar het voor is?
Wall-e schreef:We kunnen misschien hier een schema maken wie wanneer wilt helpen aan de forumtafel? Ik ben nooit eerder op exo knaag geweest, dus weet niet goed hoe het er allemaal aan toe gaat, maar vele handen maken licht werk, nietwaar? Als er velen al een uurtje kunnen helpen, is dat zo opgelost, maar met een duidelijk uurschema, of per 2 tegelijk om het nog gezelliger te maken (als we genoeg vrijwilligers vinden). Ik wil zeker wel een uurtje komen helpen!
Als er genoeg mensen te vinden zijn, is een uurschema zo gemaakt! Fijn dat jij je alvast aanmeld:D.

Iedereen heeft vast wel een heerlijk receptje van zelfgemaakte koekjes, cake, hartig hapje..... Elkaars bakkunsten laten zien geeft gespreksonderwerpen, gezelligheid, enz. Daarvan kunnen we evt ook een lijst samenstellen van wie wat meeneemt?
In het bakkunsten forumtopic zie ik genoeg leuke dingen voorbijkomen, zit te denken dat een apart discussietopic (als de moderators het daarmee eens zijn) over wie wat neemt voor lekkers of mee wil nemen misschien ook wel een idee is.

Wat betreft het geld, kunnen we niet een soort van 'inkom' rekenen om bij de forumtafel te komen eten, drinken en babbelen? Ik weet niet hoeveel geld er nodig is, maar dat bedrag dan gewoon verdelen onder het aantal forumleden die graag bij de forumtafel willen zitten?
Ik ben niet zo van het verplichten, maar mensen er extra op wijzen waarom en wat er met die bijdrage gedaan word is dus wel nodig.

Het zou erg jammer zijn moest de forumtafel na 10 jaar zijn beste tijd hebben gehad :( Tijd dus om dat weer helemaal in orde te maken zou ik zeggen :D
Helemaal mee eens!

Op de school van mijn kinderen (Freinetschool) worden er vaak feesten gedaan onder de ouders, kinderen en leerkrachten, daar werkt het dus ongeveer op deze manier en een jaarlijks terugkerend feest is de 'ijsbrekersdag', altijd het weekend voordat de eerste schooldag begint na de zomervakantie. Dat is traditiegetrouw proeven van elkaars kookkunsten en ik moet zeggen, dat breekt het ijs echt :D
De forumtafel is ook ooit begonnen om meer gezelligheid op de shows en contact tussen de forummers te krijgen en ik hoop dat dat weer terug gaat komen.
Mirkku schreef:Hmmm Ik weet al een receptje! En ik wil best samen met jou een uurtje helpen Wall-e :)
sowiso wil ik best een uur de forumtafel 'bemannen'! Ik ga er waarschijnlijk toch vrij lang rondlopen!
:oke:

Bedankt in elk geval voor de reacties tot nu toe, geeft mij toch weer hoop dat de forumtafel weer als vanouds gezellig kan gaan worden :D.

Mila

Bericht door Mila » 11 mar 2014, 23:42

Ik ben normaal op Exoknaag (ik ga dit keer niet ivm examens) nooit beroerd om gastvrouw te spelen, maar de laatste keren merkte ik vooral dat ik dat heel vaak alleen deed en het is toch wel leuk als meer mensen zich inzetten voor de tafel. Als ik in december weer van de partij ben wil ik uiteraard weer gewoon helpen en dingen doen, veel mensen kennen mij ook (vraag me soms ook echt af wie iemand is, terwijl ze mij wel kennen :lol: ) en ik ben vaak een makkelijk aanspreekpunt (wederom weet ik niet waarom, maar ik vind het wel oke).

Gabriëlle
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » 12 mar 2014, 00:11

Mila schreef:Ik ben normaal op Exoknaag (ik ga dit keer niet ivm examens) nooit beroerd om gastvrouw te spelen, maar de laatste keren merkte ik vooral dat ik dat heel vaak alleen deed en het is toch wel leuk als meer mensen zich inzetten voor de tafel. Als ik in december weer van de partij ben wil ik uiteraard weer gewoon helpen en dingen doen, veel mensen kennen mij ook (vraag me soms ook echt af wie iemand is, terwijl ze mij wel kennen :lol: ) en ik ben vaak een makkelijk aanspreekpunt (wederom weet ik niet waarom, maar ik vind het wel oke).
Jij bent zo iemand die als je er bent, ook altijd klaar staat om te helpen, en ik waardeer dat ontzettend!

Maar er komen veel meer forummers en het groepje dat helpt is te klein geworden, dus tijd voor een nieuwe opzet en meer nieuwe mensen die helpen, waardoor het ook leuker word om bij de tafel te zijn zowel als gastvrouw als voor gewone forummers.

meow
Leeftijd: 27

Bericht door meow » 12 mar 2014, 09:03

Ik heb ook gemerkt dat mensen zich er 'weggejaagd' voelen. Zelf heb ik dat niet, maar als ik iemand mee had genomen die de tafel niet kende wilde ze er niet bij blijven staan. Nu neem ik mijn vriend mee en die wilt denk ik ook niet bij de tafel staan, gewoon omdat het echt 'ons groepje' is. Dat zou eigenlijk moeten veranderen.. Waarom zijn mensen van buiten het forum niet welkom? Als we daar een antwoord op hebben wordt het een stuk makkelijker. En natuurlijk kan je mensen die een plak cake willen die gewoon geven, vraag je gewoon of ze willen bijdragen, ook al zijn ze niet van het forum.

Mocht ik in december weer alleen komen, wil ik graag helpen. Nu wil ik wel eten/drinken of een bijdrage geven. Overigens vind ik dat er ook altijd veel te veel eten op tafel staat, maar dat heeft natuurlijk ook wel wat (tot je het aan het eind van de dag weg moet gooien..)
Hamsters~ Buddha, Aagje & Jina.Vogeltjes~Zaza, Pluk, Dash & Mini. Hondje~Mowgli. Reuzenslak~Gerrit. Konijntjes~Olaf , Kyra & Macy. Dikstaartgerbil~Squeak. Ratjes~Killian, Shenkie & Tofu.
http://www.facebook.com/pettingsopvangrotterdam

Mila

Bericht door Mila » 12 mar 2014, 09:43

Nou, het is wel een forumtafel..... Dus ik vind het logisch dat mensen van buiten het forum niet de tafel gebruiken zoals wij dat doen. Aanhang en mensen met wie je samenkomt is natuurlijk een heel ander verhaal.

Gabriëlle
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » 12 mar 2014, 09:49

meow schreef:Ik heb ook gemerkt dat mensen zich er 'weggejaagd' voelen. Zelf heb ik dat niet, maar als ik iemand mee had genomen die de tafel niet kende wilde ze er niet bij blijven staan. Nu neem ik mijn vriend mee en die wilt denk ik ook niet bij de tafel staan, gewoon omdat het echt 'ons groepje' is. Dat zou eigenlijk moeten veranderen.. Waarom zijn mensen van buiten het forum niet welkom? Als we daar een antwoord op hebben wordt het een stuk makkelijker. En natuurlijk kan je mensen die een plak cake willen die gewoon geven, vraag je gewoon of ze willen bijdragen, ook al zijn ze niet van het forum.
Iedereen die met een forumlid mee is of door een forummer uitgenodigd word mag mee eten met de tafel, dat is altijd een soort ongeschreven regel geweest, voor mij ook een eye-opener dat dit dus niet (meer) voor iedereen duidelijk is. Iedereen mee laten doen, cq eten verkopen, mag niet, want dat is alleen voorbehouden aan de aanwezige horeca en als die ook maar het idee krijgt dat wij concurrerend bezig zijn krijgt de organisatie van Exo problemen.
Maar in de praktijk komt het meer dan eens voor dat mensen die geheel niets met de tafel te maken hebben mee staan te snoepen :lol:.

Mocht ik in december weer alleen komen, wil ik graag helpen. Nu wil ik wel eten/drinken of een bijdrage geven. Heel fijn :).
Overigens vind ik dat er ook altijd veel te veel eten op tafel staat, maar dat heeft natuurlijk ook wel wat (tot je het aan het eind van de dag weg moet gooien..)
Er word amper eten weggegooid, want ik ben tegen verspilling, op een paar dingen na, dingen die bederfelijk zijn bijvoorbeeld.

Voor mij zou het wel een stuk handiger zijn als iedereen weer wat meer van te voren aangeeft wat hij of zij meeneemt voor de forumtafel, dan kan ik de boel een beetje bijsturen en dat voorkomt dat er dingen dubbel zijn of helemaal niet.

Wall-e

Bericht door Wall-e » 12 mar 2014, 10:01

Wat dat betreft kan ik er niet veel over meespreken, ik ben nooit eerder meegeweest, nog nooit de forumtafel gezien.
Ik denk wel dat we best wat moeite mogen doen om elkaar voor te stellen, jezelf voor te stellen enz, als iemand/jezelf voor het eerst bij de forumtafel komt.
Natuurlijk is niet iedereen heel open en sociaal, de één is meer verlegen, de ander minder, maar als we nu eens gewoon afspreken dat ieder forumlid wat moeite doet voor elkaar, zichzelf even voorstelt als je merkt dat er bij zijn die je niet kennen, iemand anders aanspreken als je merkt dat die persoon er wat buiten valt.... Mijn man is ook heel stil, zal uit zichzelf niet snel beginnen te babbelen, ik wel :razz: Maar als iemand anders begint te praten tegen mijn man, dan komt hij wel los. Ik ben er echter zeker van, dat als er niemand iets zegt tegen mijn man, hij ook weer snel zou weg willen bij de tafel, dus..... zeker degenen die wat open van karakter zijn, spreek anderen aan, dat helpt enorm om ervoor te zorgen dat iedereen zich welkom voelt :D

Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje

Bericht door Nona » 12 mar 2014, 22:17

Ik ben de laatste Exo echt de hele dag bezig geweest met dingen regelen o.a. voor de groepsorder en ook meerdere afspraken om kleurmuizen op te halen en spullen voor een vriendin die aan het werk was etc dus voor mij was de forumtafel die keer echt even een plek om op een stoel uit te rusten, wat te eten en wat vriendinnen te spreken. Ik heb dat van nog een paar mensen gehoord, dus misschien ging die keer de tafel niet zo soepel om die reden. Ik heb onbekenden toen ook meer links laten liggen. Normaal maak ik wel met iedereen een praatje en stel me ook voor enzo.

Ik heb ook bijna altijd iemand mee die verder niemand kent (ondertussen kent Bianca de meesten wel maar de eerste paar keer ook niet). En zowel zij als ik hebben ons altijd welkom gevoeld, ik ook toen ik een nieuw forumlid was en zij ook al voordat ze bij t forum hoorde. Nu scheelt het misschien dat ik zelf nooit te verlegen ben geweest om zelf een gesprek aan te knopen. Als je dat niet durft is het als nieuweling al lastiger, denk zeker dat dat iets is om op te letten.
Groetjes van Nona & alle hamstertjes van Hamstery Blue Skies.
Volg alles binnen de Hamstery via onze website en facebook pagina.
Steun onze Hamstery door je Zooplus.nl bestellingen te plaatsen via >deze< link!

Plaats reactie