Forumtafel: andere opzet?

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: I

roosje87
Hamsters: 1
Leeftijd: 31

Re: Forumtafel: andere opzet?

Bericht door roosje87 » 16 mar 2014, 15:43

Ik wil mij bij deze ook weer aanbieden om een uurtje bij de tafel te staan. Overigens wil ook niemand op de tenen trappen :bloos: maar ik vind dat er ook gewoon erg weinig word meegenomen, ik kan me haast niet voorstellen dat je niet even de tijd vind om even een zak chips te kopen of een pak drinken. Het is ruim van te voren bekend wanneer de exo is. Ik vind dat de meeste zich er makkelijk vanaf maken en dan zeggen dat ze wel geld doneren maar nu blijkt dus dat er aan het einde van de dag bijna niks in de pot zit.. :oops:

Om nog even op een ander onderwerp te komen wat betreft het herkennen.. Er zijn nog steeds forum t-shirts te koop!
Ik moet nog steeds de foto's maken *schaam schaam* dus ik zorg dat ze volgende week gemaakt worden en in het topic belanden!

Hamsters: Lena
† Rust zacht: Timor, Perry, Toby, Sunshine, Santana, Sky, Simon, Sam, Bloem, Sara, Binky
Everything will be oke in the end. If it's not oke, it's not the end
Some people feel the rain, others just get wet.

annejjj
Hamsters: Evy en Bas
Leeftijd: 24

Bericht door annejjj » 16 mar 2014, 16:29

Helaas ben ik te stevig voor een forum t-shirt haha. Als mijn plannetje door gaat sta ik binnenkort met een zelfgemaakt orgineel forumshirt in het herken mij topic :D
Hamstermama van Evy en Bas.

In memoriam
Flower ☆ Onbekend † Onbekend
Alice ☆ Onbekend † Onbekend
Muis ☆ 01-12-2011 † 08-04-2014
Muffin ☆ Onbekend † 21-07-2014
Feline ☆ 01-12-2013 † 17-12-2014
Koda ☆ 05-12-2014 † Onbekend

Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 26

Bericht door Jenna » 17 mar 2014, 21:45

Joh, ik zit al een hele tijd op het forum maar ik ga ook nog steeds niet echt bij de forumtafel staan. Ben gewoon niet zo'n prater, meer een kat-uit-de-boom-kijk type. Dus vaak ben ik wel even in de buurt van de forumtafel te vinden, maar je zal mij ook nooit mensen zien aanspreken daar :P

Ik heb tot nu toe iedere keer wat meegenomen en dat doe ik deze keer met liefde weer. En dan x2, want Miek komt ook mee en dan voel ik me bezwaard als zij wat pakt van de forumtafel terwijl ik maar 1 ding mee heb genomen :lol:
Wel jammer dat andere mensen zich er zo makkelijk vanaf maken.
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥

Qudie<3Molley
Hamsters: Jack
Leeftijd: 27

Bericht door Qudie<3Molley » 17 mar 2014, 22:58

Ik heb ook meerdere malen wat meegenomen.
Maar heb/had toen niet het gevoel dat het gewaardeerd werd, ze kijken je aan wat je neerzet en vervolgens draaien ze hun hoofd weg.
Heb me ook nooit echt welkom gevoeld helaas.
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 18 mar 2014, 01:09

Qudie<3Molley schreef:Ik heb ook meerdere malen wat meegenomen.
Maar heb/had toen niet het gevoel dat het gewaardeerd werd, ze kijken je aan wat je neerzet en vervolgens draaien ze hun hoofd weg.
Heb me ook nooit echt welkom gevoeld helaas.
Dit wat jij nu schrijft is het probleem waarom er maar zo'n klein groepje heeft geholpen bij de forumtafel de afgelopen tijd. Er zijn mensen die het idee hebben dat de forumtafel van iemand is (of gewoon uit de lucht is komen vallen :lol:) en dat iemand die de hele dag voor hun hoort te regelen, zonder er bij na te denken dat ze zelf ook iets kunnen doen.

Ze kijken je aan? de forumtafel is voor en door forummers, er is geen "ze", het is bedoeld als "wij" tafel, en daarbij hoort ook bij dat je zelf ook initiatief mag tonen als je merkt dat er dus te weinig of niemand is om spullen aan te pakken en net aangekomen mensen te ontvangen enz.. De waardering krijg je doordat iedereen een gezellige dag heeft gehad, en het is de bedoeling dat je daar zelf ook wat aan doet.

Dat welkomst gevoel maak je zelf ;). Het is bij de forumtafel altijd zo geweest dat je zo aan kan schuiven en mee kan kletsen, groot deel van de tijd hebben ook de oudgediende forummers geen idee met wie ze allemaal hebben staan praten, en soms lijkt het een hechte kliek die er zit maar als je beter weet dan weet je dat het een mengeling is van allerlei mensen waarvan de een iedere exo aanwezig is en de ander voor de eerste keer op zo'n dag zijn (en alles ertussen in) maar wel gewoon meedoen en zo in de "groep" opgenomen worden.

Ik ga als ik tijd verder antwoorden, want er staan heel wat dingen in het topic waar ik wat mee kan :D.

Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 37

Bericht door Knorretje » 18 mar 2014, 09:50

Forumtafel mag niet verloren gaan hoor!!!!

De laatste jaren heb ik niet echt meegeholpen omdat het daar qua gezondheid gewoon niet goed genoeg voor ging, ik was al blij als ik kon komen en het lukte even te blijven en bij de tafel wat te kletsen... :bloos: De laatste keer ben ik door Roza en Ag de exo half doorgetild omdat ik op mijn eigen benen niet veilig kon staan, versuft en wankel van de medicatie, dus dan is gastvrouw zijn niet echt een optie. Maar dit jaar ben ik zeker weer van de partij, het gaat goed met me, dus wil ik graag ook even gastvrouw spelen, gezellig!

Het valt me op dat veel mensen aangeven zich niet welkom te voelen, en ik vraag me af hoe dat komt. Ik denk dat er meer dingen meespelen namelijk. Die naamkaartjes scheelt al enorm denk ik, als je nog geen bekend gezicht hebt (dus voor het eerst komt bijvoorbeeld) en geen kaartje hebt en niemand aanspreekt, kan ik me voorstellen dat je je niet echt welkom voelt. Gewoon omdat nog niemand weet wie je bent, dat je uberhaupt een forummer bent zelfs... Met kaartjes is dat al heel anders. Ik zie hier veel mensen zeggen dat ze niet weten of mensen ze wel zullen herkennen, ook met naamkaartje. Maar alle mensen die ik dat hier zie zeggen, zou ik met naamkaartje toch echt meteen de forumnaam herkennen!
Maar dan nog gaan contacten ook niet vanzelf. Ik ben ook vroeger heel verlegen geweest, en heb gemerkt dat je je dan gauw niet zo welkom voelt, als je zelf niet gewoon op iemand afstapt en hoi zegt, zal dat andersom zeker ook niet gebeuren. Helemaal niet als anderen elkaar al wel kennen. Maar ik merk als "oudgediende" ook dat er genoeg nieuwe mensen zijn die gewoon hoi zeggen, en zo in de groep worden opgenomen, erbij komen zitten, meekletsen en een hele gezellige dag hebben. Denk dus dat het ook wel echt te maken heeft met je instelling als je naar die tafel toe gaat. Kom je alleen, zeg je niets, en kijk je een beetje om je heen, zet wat neer misschien, dan ga je je ook niet echt welkom voelen, terwijl als je gewoon op iemand of een groepje afstapt, hoi zegt en je voorstelt, je echt snel genoeg in de groep wordt opgenomen, het is echt een heel open "clubje" hoor, geen hechte kliek waar je niet tussen komt. Maar net als buiten het forum, als je in een nieuwe groep mensen terecht komt, moet je zelf ook wel een initiatief nemen om dat contact op te zoeken. Doe je dat niet, dan sta je inderdaad gauw alleen, zowel in "het echte leven" als op een forummeeting.
Met gasten heb ik ook nooit het gevoel gehad dat die niet welkom zijn. Ik heb meerdere keren mijn moeder meegenomen, een forumkaart opgedaan ("moeder van Mir" :lol: ) en die voelde zich altijd hartstikke welkom! En ben ook wel met Ag en haar zusje geweest bijvoorbeeld, ook gewoon gezellig en welkom.

Maar wat nu te doen? Die forumtafel moet zeker niet verdwijnen! Aantal dingen zijn al genoemd, de bijdragenpot onder de aandacht brengen, weer een gezellig topic maken waarin we bespreken wat we allemaal gaan maken om mee te nemen, de naamkaartjes weer in ere herstellen, en ik zie dat er ook al een topic is voor foto's zodat mensen elkaar herkennen, Goed idee! Misschien is het ook een plan om van te voren een beetje een tafelrooster te mken, wie er wanneer gastvrouw/heer is?
En dat we ook wat meer bespreken wat die gastvrouw/heer doet? Want ik denk dat voor mensen die het niet kennen, het idee meer is gewoon even de tafel "bemannen", terwijl ik denk dat het al helpt als de gastvrouw/heer in dat uurtje/uurtjes dat het haar dienst is, ook echt haar best doet om mensen zich welkom te laten voelen? Dat diegene dus extra oplet of er iemand nieuw aankomt, met iets voor de tafel, zich voorstelt en de nieuwe mensen even welkom heet, uitlegt hoe het werkt met de tafel en de bijdragenpot, evt in het gesprek betrekt, etc. Zou denk ik al heel veel chelen om mensen een beetje over de drempel te helpen. Zoals forummama dat vroeger altijd deed.
En misschien kunnen we ook kleine activiteiten plannen, aan de forumtafel? Vroeger deden we bijvoorbeeld altijd een groepsfoto op een vaste tijd, kunnen we ook in ere herstellen? (Ik wil die best maken! Neem toch altijd de camera mee.) Of bijvoorbeeld, als ik kijk wat ik zou kunnen doen, ik fotografeer graag (nee, echt?), dus we zouden bijvoorbeeld kunnen zeggen dat tussen 2 en 3 (noem maar wat) alle forummers bij de forumtafel langs mogen komen voor een foto van zichzelf met de hamster/caaf/muis/whatever die ze hebben gescoord op exo. Is zomaar een idee, maar zo zullen er vast wel mer forummers zijn die iets goed kunnen en graag doen, en het leuk vinden iets kleins te organiseren? Zo wordt het misschien ook weer wat meer echt voor en door forummers!
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten

Gabriëlle

Bericht door Gabriëlle » 18 mar 2014, 14:17

Mir je verwoord het weer perfect!

En jij hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je niet mee kon helpen, iedereen was al blij als je er een paar uurtjes kon zijn!!

Foto's vind ik ook helemaal top als jij dat wil doen, lijkt mij een leuk idee. Sowieso denk ik dat het ook wel leuk is dat er mensen gewoon over de dag heen foto's maken van de forumtafel omdat je dan achteraf bij de foto's kan zetten wie wie is, en dat geeft voor mensen ook een beetje beeld van wie er waren en hoe die eruit zien (haha en dat terwijl ik er zelf echt een hekel heb aan dat er iemand foto's van mij maakt :lol:).

Om de taken wat te verdelen en duidelijker te maken heb ik een lijstje gemaakt met wat er te doen is, zowel voor als op de dag zelf.

We zoeken 1 of meerdere mensen die:

* bij kan houden wie er op de dag zelf gastvrouw/man wil zijn en iemand die daar een tijdschema voor kan maken zodat dat netjes loopt en iedereen weet hoe laat hij of zij verwacht word en welke taken diegene op zich neemt, voornamelijk zal dat het ontvangen van forummers en aanpakken van meegbrachte etenswaren zijn, eten neerzetten enz. neem ik gewoon de hele dag op mij.
- annejjj

* gastvrouw/man willen zijn, voor een uurtje, of langer als je dat wil.

* naamkaartjes kunnen maken, ontwerp staat hier http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=10&t=30118 en is dus al kant en klaar, ik zoek dus iemand die de namen op de kaartjes kan zetten en/of kan printen. Kosten moeten natuurlijk wel zo laag mogelijk blijven, om het voor iedereen betaalbaar te houden.
(Wat we wel dan moeten beslissen is of we stickers voor 1malig gebruik doen of kaartjes, maar dan zitten we weer met de houdertjes, de ervaring wijst uit dat vaste kaartjes vaak kwijtraken, maar een mix van beide is natuurlijk ook mogelijk, als het van zicht er maar ongeveer gelijk uitziet, wat vinden jullie.)

* een tekst kan maken voor de bijdragepot, wat deze is en waar het geld voor gebruikt word.

* een paar geplastificeerde "alleen voor leden van het Hamsterforum" bordjes kan maken, dit heeft 2 functies, iedereen kan daaraan zien dat het de forumtafel is en het geeft aan dat we geen eten verkopen of weggeven aan iedereen.

Als jullie nog aanvullingen hebben, jezelf aan wil melden, of als ik dingen vergeten ben, laat het maar weten.
Laatst gewijzigd door Gabriëlle op 18 mar 2014, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

annejjj

Bericht door annejjj » 18 mar 2014, 14:53

bij kan houden wie er op de dag zelf gastvrouw/man wil zijn en iemand die daar een tijdschema voor kan maken zodat dat netjes loopt en iedereen weet hoe laat hij of zij verwacht word en welke taken diegene op zich neemt, voornamelijk zal dat het ontvangen van forummers en aanpakken van meegbrachte etenswaren zijn, eten neerzetten enz. neem ik gewoon de hele dag op mij.

Dit lijkt mij echt een leuk 'secretaresse' klusje voor mij :lol:

In memoriam

Gabriëlle

Bericht door Gabriëlle » 18 mar 2014, 14:58

annejjj schreef:bij kan houden wie er op de dag zelf gastvrouw/man wil zijn en iemand die daar een tijdschema voor kan maken zodat dat netjes loopt en iedereen weet hoe laat hij of zij verwacht word en welke taken diegene op zich neemt, voornamelijk zal dat het ontvangen van forummers en aanpakken van meegbrachte etenswaren zijn, eten neerzetten enz. neem ik gewoon de hele dag op mij.

Dit lijkt mij echt een leuk 'secretaresse' klusje voor mij :lol:
Je staat erbij, wil je deze klus alleen doen of liever met meerdere mensen?

annejjj

Bericht door annejjj » 18 mar 2014, 15:01

Het alleen doen is oke, Ik heb nogal mijn eigen manier van werken haha. daar komt bij dat als je zoiets met meerdere mensen doet grotere kans hebt op miscommunicatie terwijl dit volgens mij best secuur moet gebeuren.

In memoriam

Eveline
Leeftijd: 41

Bericht door Eveline » 18 mar 2014, 15:12

Heel toevallig was ik gisteren weer eens op het forum, na een mailtje dat ik een PM had gekregen van iemand. Toen ik ging snuffelen wat er allemaal voor nieuws was hier zag ik dit topic, en natuurlijk wil ik er ook even wat over zeggen.

Ik heb zo ongeveer alle stadia van de forumtafel wel meegemaakt (hoewel de meest recente niet echt meer), en het is uitgegroeid van een knus klein tafeltje naar een soort van mega-ontmoetingsplek... En vervolgens lijkt het zichzelf een beetje voorbijgegroeid.

Een gastvrouw doet heel veel denk ik inderdaad; je moeder deed dat altijd met veel enthousiasme, en liet iedereen zich echt welkom voelen bij de tafel, hoewel zij zelf niet eens actief forummer was. Dan is de drempel voor nieuwelingen ook lager.
Naamkaartjes spelen ook een grote rol. Je niet continu voor hoeven stellen, stiekem even spieken wie dat toch wel enigszins bekende gezicht ook alweer was... Makkelijk hoor, en je weet meteen zeker dat degene ook forumlid is. Want dat vond ik de laatste keren bij de forumtafel ook gewoon onduidelijk. Loopt er nu een forumlid langs, die daar wat twijfelachtig naar de forumtafel kijkt omdat hij/zij bedenkt of ie iemand zal aanspreken of niet? Of is het een willekeurige exo-bezoeker die zich afvraagt wat dit nou weer voor rare stand is, en daarom wat twijfelachtig kijkt? Ik zie dat echt niet hoor, als iemand geen forumshirt draagt of een naamkaartje op heeft. Dus inderdaad, als je zelf niet begint te kletsen zal je je ook niet makkelijk 'welkom voelen' bij de tafel.
Verder worden er zoveel spulletjes en hamsters uitgewisseld tussen leden dat ik (een jaar of vier geleden alweer toen ik nog echt actief forumde en evenementen bezocht) als ik bij de tafel stond zo vaak aangesproken werd of ik 'die en die kende, want die neemt wat spulletjes van mij over', dat ik aan het eind van de dag zoveel mensen gesproken had, en zoveel namen gehoord, dat ik al niet meer wist wie wie was.
Het lijkt er ook op dat er alleen nog maar kant en klare dingen op de forumtafel gezet worden; eerst had je inderdaad zelfgebakken taarten, zelfgemaakte salades voor op brood, arretjescake als vast onderdeel... Zelfgemaakte dingen, receptjes uitwisselen, het geeft je ook al meer gespreksstof, ook als je verder nog niet zoveel mensen kent..

Maar goed, aangezien ik nauwelijks nog op het forum kom ken ik alleen de leden nog die er echt al langer zitten, en als ik ooit nog eens naar een exo kom zal dat waarschijnlijk ook nog eens met de kids zijn, en heb je dus wat dat betreft dus niet zoveel aan mij.
Maar je weet, als ik er ben zal ik zeker ook bij de forumtafel te vinden zijn, en wil ik daar altijd wel een uurtje helpen.
Ik zou het erg jammer vinden als de forumtafel zou verdwijnen. Het was voor mij ook altijd juist een reden om te komen, zonder forumtafel zou ik niet meer naar exo gaan.
Groetjes van Eveline

Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 37

Bericht door Knorretje » 18 mar 2014, 15:17

Ik denk dat ik zonder forumtafel inderdaad ook veel minder de behoefte zou hebben om naar exo te gaan, de show zelf doe ik niet aan mee, het geheel ken ik goed genoeg om het niet perse elk half jaar te hoeven zien, het is juist het meeten met iedereen, waaronder mensen die je vaak alleen op de exo ziet, dat het leuk maakt. Zonder forumtafel valt dat hele aspect weg.
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten

roosje87
Hamsters: 1
Leeftijd: 31

Bericht door roosje87 » 18 mar 2014, 15:54

Mijn vriend gaf met net een doos vol met deze dingen: (het zijn er 54) Kunnen we die gebruiken?

Afbeelding

Ik krijg de foto niet zichtbaar :( , zien jullie hem wel?
Hamsters: Lena
† Rust zacht: Timor, Perry, Toby, Sunshine, Santana, Sky, Simon, Sam, Bloem, Sara, Binky
Everything will be oke in the end. If it's not oke, it's not the end
Some people feel the rain, others just get wet.

annejjj

Bericht door annejjj » 18 mar 2014, 15:57

Ik zie de foto niet Naomi (haal ik uit je onderschrift :) )

In memoriam

Gabriëlle

Bericht door Gabriëlle » 18 mar 2014, 18:32

Ben blij om te lezen dat de forumtafel voor sommige juist de rede is om te komen. En dat jullie de tafel niet verloeren willen laten gaan!
Maar alleen gaat het mij niet lukken, en ik hoop dat het in de toekomst weer zo word dat iedereen zichzelf aanmeld om te helpen, en de taken weer wat meer verdeeld zijn :).

Naamkaartjes worden hopelijk weer in ere hersteld.
annejjj schreef:Het alleen doen is oke, Ik heb nogal mijn eigen manier van werken haha. daar komt bij dat als je zoiets met meerdere mensen doet grotere kans hebt op miscommunicatie terwijl dit volgens mij best secuur moet gebeuren.
Dan heb je alleen met mij af en toe te maken :lol:.
roosje87 schreef:Mijn vriend gaf met net een doos vol met deze dingen: (het zijn er 54) Kunnen we die gebruiken?

Afbeelding

Ik krijg de foto niet zichtbaar :( , zien jullie hem wel?
Als ik de link knip en plak zie ik 'm wel.

Ja die dingen zijn zeker te gebruiken, en volgens mij zijn dit degene die met een soort knijper aan je kleding vastzit in plaats van een speldje?

Wil je er wat voor hebben, of mogen ze gratis weg? Uitlenen werkt niet, volgens mij heeft Eveline dat wel eens gedaan en kwam er een groot deel niet terug.

Plaats reactie