Napraat & foto topic Exoknaag December 2011

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: I

LindaJansen
Leeftijd: 55

Re: Napraat & foto topic Exoknaag December 2011

Bericht door LindaJansen » 11 dec 2011, 22:08

Sanne1205 schreef:Anders ik wel! Ik was ook erg blij met de koffie van Linda, dat heeft me helder door de middag heen geholpen :D
Ik voelde me meteen helemaal blij dat ik alsnog gegaan was toen ik jouw enthousiaste "KOFFIE!!??? Ik heb sinds vanmorgen 7 uur niet meer gehad!!" hoorde :D

Groetjes van Linda
† Falcor 9-4-2010 ~ 20-08-2012
† Cāngshǔ 8-10-2010 ~ 14-11-2011
† Gigi 28-11-2007 ~ 11-03-2010
† Natasja 16-10-2007 ~ 28-06-2010 Zoals jij is er geen tweede ... vaarwel mijn lief

Sandra
Leeftijd: 39

Bericht door Sandra » 11 dec 2011, 22:08

Ik vond het een super gezellige en weer leerzame dag :D Mja ik hielp ook voornamelijk bij de show met schrijven wat Rosa later van me overnam.
Ik had 2e en 3e beste van de show :D Mila en ik grapte nog van we moeten eigenlijk samen op de foto met onze prijzen en dan hier op hf plaatsen :P maar dat is er bij ingeschoten.
Ow ja Gioia was 2e en Pietro 3e.. vergeet ik het bijna nog te vertellen.
Heb veel mensen gesproken maar van het forum niet zo heel veel, heb wel mama-miek even gedag gezegt en herkende wel een aantal forum leden (ik= blond haar en vel roze trui aan).

@Stephanie, ja de keurmeester was gioia en pietro vergeten grrr maar is goed gekomen haha

edit: Die duitse fokster met die zwarte en choco hamsters was inderdaad Nadine van Hamsters of Paradise.
Sarah van Von Milaja had deels blauw geverft haar.
Laatst gewijzigd door Sandra op 11 dec 2011, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sandra, syrische hamster fokster sinds 26 januari 2004.
Hamstery il Criceto
http://www.vansandra.nl
HIC on Facebook

femke307
Leeftijd: 21

Bericht door femke307 » 11 dec 2011, 22:08

@ Mandy, nou er liepen er toch een paar aparte gevallen haha, een man met 2 mega hanekammen, aan alle bij de kanten. En allemaal enge mannen en iel.

Mila
Hamsters: Newton

Bericht door Mila » 11 dec 2011, 22:22

Ik heb met Sarah nog even gebrekkig Duits gebabbeld, was wel leuk! :)

Qudie<3Molley
Hamsters: Jack
Leeftijd: 28

Bericht door Qudie<3Molley » 11 dec 2011, 22:27

Ik vond het ondanks dat ik de zaal wat minder vond, het drukker en meer spulletjes dan de vorige keren.
Ook even met Mila gepraat:)
Vond het verder ook erg gezellig, leuke hamsels gezien, maar helaas toch niets meegenomen :lol:
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!

_Zuurstok

Bericht door _Zuurstok » 11 dec 2011, 22:31

Oh Sarah was er wel! Ik had haar foto op Facebook gezien via Martin, met dat blauwe haar! Heb haar zelf maar 1 keer gezien/gesproken met Cassidy ophalen bij de exo. Maar ik vind haar hamsters altijd zo mooi, dus ben helemaal enthousiast. ;)

Volgens mij hebben veel van jullie muizen gekocht! Ik vind die witte chin op de foto hier ergens zo mooi! :+:
Groetjes Mandy

hamsterbeer
Hamsters: 2.
Leeftijd: 23

Bericht door hamsterbeer » 11 dec 2011, 22:39

Ja, de man zag ik ook Femke! Ik wist even niet wat ik moest zeggen.

Verder heb ik me goed vermaakt, vond het jammer dat we rond half 3 al naar huis gingen. Toen stond ik geloof ik voor de 4e keer bij de keuring te kijken... :P
En nu heb ik Tisty Tosty in huis, arm stressertje. Komt vast wel goed. :) En totaal onverwacht stonden we bij de muisjes en vond ik die toch wel heel leuk.... en dan zei je nog een lege vervoersbak in je tas zitten... dan kan je toch niks anders doen dan 3 muisjes meenemen? :P Maar wat was het moeilijk om te kiezen! Ik wou sowieso een zwartje, dat wel. En dan nog een Himalaya (witje) want die zat in mijn nek, en anders had ik er misschien nog wel een uur gestaan. En moeders vond de zilverburmees wel erg leuk, want ze zat zo mooi stil op haar hand, en deed d'r behoefte. Tja, het is maar wat je leuk vindt. :lol: Maar ik ben wel erg blij met deze 3 druktemakertjes!

Ook af en toe nog even bij de forumtafel gestaan, maar volgens mij wist niemand wie ik was. :P Eerst even snel m'n stroopwafels+chocomel weggezet, want Tisty moest naar de auto. Raar beestje, ze gaat pas slapen als de auto gaat rijden. :P

Dan nog wat spulletjes overgenomen en een iglo gekocht voor de ratjes. En toen die muisjes... Vera nog even gesproken bij de muisjes... "De muisjes vinden me niet lief" :lol:

Dan met Miriam naar de auto voor de kooi en heeft ze nog even naar Tisty's oogje gekeken, toen ging de sirene wel af...!

Toen nog even terug naar binnen, weer naar de keuring en nog even met Sanne gepraat. En toen zei moeders: 'ik wil naar huis' :lol:

Phoe, het is bestwel een niet echt samenhangend verhaal geworden... :P
Groetjes Berend ~ Isana, Tisty Tosty de 3 ratjes: Tess, Tiff & Tara! En nu ook 3 muisjes!
Rust zacht beestjes.

Ilse
Leeftijd: 32

Bericht door Ilse » 11 dec 2011, 23:12

Ik heb ook een aantal aparte types gezien inderdaad.

Over hangmatjes gesproken, ik heb met mensen gesproken van een leuke hangmat-stand, en die hadden maar 1 hamsterformaat ding die gelijk verkocht was, en na mijn verhaal over hamsters zijn ze van plan voor de volgende keer meer dingen op hamsterformaat te maken! :D

derx
Hamsters: +Stimpy, Alvin
Leeftijd: 43

Bericht door derx » 11 dec 2011, 23:17

Ik ben wel benieuwd naar de volledige uitslag van de hamster keuring. Helaas moesten wij weg voordat de uitslag bekend werd.

Sandra

Bericht door Sandra » 11 dec 2011, 23:29

Ik zal de tt van de show even mailen of ze mij de uitslag wil mailen :D
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook

_Zuurstok

Bericht door _Zuurstok » 11 dec 2011, 23:32

@Ilse: Op welk formaat waren ze nu dan? Gerbils en muizen zijn toch bijna gelijke groot en ratten groter?
Groetjes Mandy

Sandra

Bericht door Sandra » 11 dec 2011, 23:34

@mandy, ligt eraan wie ze fokt haha. Zoals henry van Raaij en Peter de vries enzo fokken joekels van muizen, net als Alice langeveld joekels van gerbils fokt.
Ratten zijn inderdaad groter.
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook

zotteke
Hamsters: 5 syren, 14 russen, 9 gerbils
Leeftijd: 28

Bericht door zotteke » 11 dec 2011, 23:42

Man man, wat een exo. Of eigenlijk moet ik zeggen; de oploop er naar toe! Het was de bedoeling een hele stand vol hangmatjes te hebben maar ik besloot pas op donderdag te beginnen :lol:. De hele zaterdag hangmatjes genaait (m'n moeder is mega sloom op de naaimachine dus dat ging niet zo vlot helaas :() en toen 's avonds om 11 uur alle 'troep' bij elkaar verzameld en in de auto gezet. Kon ik m'n polsbandjes niet meer vinden, dikke stress dus. 'S ochtends stressen om alle beestjes in de auto te krijgen + presentatiebakken. Komen we eindelijk aan, ben ik de traliedelen voor m'n presentatiebakken vergeten D:. En gerbils springen makkelijk 50cm a 1 meter hoog uit stand dus dat was echt geen optie :P. Gelukkig zou ik duna's overnemen van Nella dus dat kwam goed uit.

Het ergste van deze exo was nog wel dat in zijn bijna 3 jaar oud, Brian zichzelf nog nooit zo misdragen heeft als vandaan. Man, dat was echt afzien :(. Wel te verwachten nadat hij twee dagen geen aandacht heeft gehad door die verdomde hangmatjes. Halverwege de middag is oma ons komen redden en is Brian samen met paps naar huis gegaan.

Vond het een redelijk grote exo qua knagers, snap niet waar iedereen over klaagt? Wel jammer dat er weinig hamsters waren. Iets meer gerbils dan normaal, maar absoluut niet veel. Een supermooi groot fokkoppel van Alice van Silver Oak Farms over genomen. Voor de rest over en weer gerend om kooien uit te wisselen, dieren op te halen voor zowel mezelf als andere mensen en uiteindelijk weinig van de beurs zelf gezien.

Óf ik neem versterking mee voor de volgende beurs óf ik neem geen stand want vind het zo jammer dat ik niet lekker rustig urenlang kan rondscharrelen :).

1 rus en 2 gerbils ongepland meegenomen. Heb het voor mijn doen dus heel netjes gehouden ^^. In totaal met 5 nieuwe diertjes (en 2 syren die niet voor mij zijn) 3 mini duna's, 2 duna fun en duna thuis gekomen. En oja, twee planten die m'n moeder besloot te kopen (1 voor 18, 2 voor 20, hilarisch :lol:). Ik wilde supergraag muisjes meenemen, maar mocht niet grrr.

Heb veel mensen gezien, weinig gesproken, dat vond ik wel jammer. O.a. Sanne, Mila, Sandra, Malu, Lisa, Jamie, Esther, en nog een aantal andere mensen die ik nu vast vergeet. Kreeg ook nog een silent spinner aangedragen waarvan ik vergeten was dat ik hem gereserveerd had :lol:.

Gerbils komen inderdaad in verschillende maten voor. Persoonlijk fok ik maatje 60 tot 80 gram waar Alice maatje 100 tot 180 gram fokt. Maargoed, ik ben nu eenmaal niet zo van de grote dieren. Een rus van 40 gram vind ik vaak al groot dus kun je nagaan :P.

_Zuurstok

Bericht door _Zuurstok » 11 dec 2011, 23:47

Ik ken geen normale -na rasstandaard- ratten, maar alleen als slangenvoer van school. En die waren altijd gigantisch. Maar mijn gerbils zijn normaal formaat. Dus die zouden wel dezelfde maat hangmat kunnen hebben. Ik dacht dat Ilse misschien bedoelde dat ze te klein waren.. want voor welk dier waren ze dan gemaakt? ;) Maar te groot kan ook nog ja..

Ik had ooit een rus van 80 gram, dat was me een joekel! Maar syren van 240 gram of zo ken ik dan ook absoluut niet! Volgens mij is mijn grootse syr 160 gram en dat vind ik al mega! Mijn gerbils.. nu ben ik wel benieuwd hoe zwaar ze zijn. Volgens mij heb ik kleine gerbils , a 80 gram.

Maar dat was dus wel even stressen voor jou? Moet je ook niet zo laat beginnen joh! Nu alvast beginnen. ;) Kom ik alles van je kopen hihih. :)
Groetjes Mandy

Sandra

Bericht door Sandra » 11 dec 2011, 23:51

@Zotteke, heb ik jou gesproken :bloos: wat erg, ik weet niet eens wie je bent (qua gezicht dan...) :bloos: mja ik heb echt zooooveel mensen gesproken en weet niet eens alle namen haha.
Hamstery il Criceto
HIC on Facebook

Plaats reactie