Napraat & foto topic Exoknaag 3 juni 2012

Hier kun je alle foto's, verslagen en vragen kwijt over de evenementen.

Moderator: I

Sanne

Re: Napraat & foto topic Exoknaag 3 juni 2012

Bericht door Sanne » 05 jun 2012, 16:28

Ik bedoel dat dalmatiërs vaker doof zijn dan andere dieren. Niet dat alle witte dieren of alle dalmatiër dieren doof zijn, want dat kan ik moeilijk zeggen hè? ;-)
Natuurlijk hoop ik voor Jenn dat haar dieren niet doof zijn. Waarschijnlijk zijn ze wit op basis van dominant spot (een andere vorm van gevlekt) en met die specifieke mutatie zijn voor zover ik weet geen problemen bekend.
Als de oogjes dicht zitten zou je ook kunnen proberen om ze schoon te maken met afgekoelde kamillethee in plaats van water. Of even bij de dierenarts kijken of er geen ontsteking in het oog zit, want dat krijg je waarschijnlijk niet weg met kamillethee. In ieder geval veel succes ermee, ik hoop dat het je lukt om het weg te krijgen.

GewoonJenn
Leeftijd: 28

Bericht door GewoonJenn » 05 jun 2012, 16:38

:oops: Dan heb ik het verkeerd gelezen! Solly!
En ja, beide witte ventjes zijn dominant spot en zwart dragend (of is dat bij elk witje zo?).

mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 » 05 jun 2012, 17:02

@gewoonjenn, je hoeft je niet dom te voelen. Als beginner weet je niet welke hamstery slecht is. Jij hebt ratten, toen je begon wist je ook niks van slechte rattery's af. Kortom dat kan iedereen overkomen. Ik ben via forums van andere dieren er achter gekomen dat fokkers heel slecht waren, terwijl die fokkersites er perfect uit zagen voor mij de beginneling. Overkomt je zoiets op bv exo-knaag als beginneling weet je niet aan wie je het kan vragen. Dat maakt het lastig.
groetjes Marielle

morgantcm
Moderator
Leeftijd: 32

Bericht door morgantcm » 05 jun 2012, 18:13

Hey GewoonJenn! Als je vragen hebt over hamster-genetica, dan raad ik je aan om even bij de stickies bovenaan in het subforum Fokken & Voortplanting te kijken. Of je kunt Sanne een PM sturen, die is wel zo aardig dat ze je even uitleg wil geven ;) Hier gaat het nu nogal offtopic, dus aub terug naar het napraten en foto's van de Exoknaag.
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / 06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / 15-02-2010)

Qudie<3Molley
Hamsters: Jack
Leeftijd: 26
Contacteer:

Bericht door Qudie<3Molley » 05 jun 2012, 18:18

@Marielle, precies.
Het is inderdaad een nieuwe wereld voor je. Dingen die je niet weet, kun jij natuurlijk niets aan doen.
Zo leer je via het forum een hele hoop dingen bij!
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!

M-M-B1
Hamsters: James
Leeftijd: 20

Bericht door M-M-B1 » 05 jun 2012, 18:33

GewoonJenn waar stond je met je kraampje?
stond je ergens achteraan
wandt ergens achteraan of begin daar waar de deur naar de terrarium afdelig ging stond je daar links
wandt ik heb daar een hangmatje gekocht en die is erg mooi wou graag weten wie dat was

GewoonJenn
Leeftijd: 28

Bericht door GewoonJenn » 06 jun 2012, 10:26

Ja het is inderdaad nieuw voor me. Maar ik weet nu in ieder geval wel zeker dat de beestjes goed terecht zijn gekomen en niet naar een andere broodfokker zijn gegaan :-)

@ M-M-B1
Ik stond helemaal achter in de zaal. Tegen over de uilen. Ik heb even een plaatje gemaakt met waar ik stond en waar andere hangmat verkopers stonden.
Ik ben de groene en de andere de rode:
Afbeelding

-- 06 jun 2012 09:31 --

Maar dan nu weer terug naar Exoknaag :-)
Ik heb ondanks dat hamster gedoe toch een leuke dag gehad :-) Beetje overal kunnen rondlopen omdat het zo rustig was, ben nog een aantal bekenden tegen gekomen en nieuwe mensen leren kennen :D
SleepyRats heeft het ook best goed gedaan moet ik zeggen. Ik mag zeker niet klagen :D
Verder heb ik nog een hele hoop met buizen gescoort voor de hamsters en ratten. En het was echt heeeeeeel veel en ik was in totaal voor alles maar €6,70 kwijt :lol:

Dus al met al toch wel een leuke dag gehad! :-)

Mirkku
Hamsters: Rusje Sametti
Leeftijd: 25

Bericht door Mirkku » 06 jun 2012, 11:58

Zo, dit was een interessant topic ;')
Nu we toch weer ontopic zijn; ik heb een Wodent Wheel 27cm gekocht (past gelukkig net in mijn gabber Jolly)
Vond het inderdaad érg rustig in vergelijking met april, maar was wat meer voorbereid op 'zielige hamsters' en andere beestjes, dus heb me nu wel meer vermaakt met spulletjes kijken. MN zusje (Faloesy op forum) heeft een hele hoop voor haar toekomstige hamstertje gekocht! Was gezellig samen!
Ik ben nog heel even bij de forumtafel hoi wezen zeggen, maar geen idee wie erachter zat toen.. :bloos: ze was in elk geval alleen ^>^ Ik had een lichtblauwe trui aan een een zusje met een knalroze jas bij me :')
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, rusje Sametti, de 4 gekko's en van alle wandelende takjes.

Mimosa
Leeftijd: 24

Bericht door Mimosa » 06 jun 2012, 14:10

Balen dat ik niet zoveel mensen heb gezien! Er zijn er dus toch wel een aantal forummers geweest. :)

Plaats reactie