Hoogte flesje

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Irisje7
Hamsters: Pixel

Hoogte flesje

Bericht door Irisje7 » 08 jun 2018, 13:22

Hoi hoi, ik zit al een paar weekjes te twijfelen over op welke hoogte het drink flesje van mn hamstertje moet hangen. Hij hangt nu op ongeveer 6 cm van de grond. Is dit een goede hoogte of moet hij hoger of lager? Het gaat om een syrisch hamstertje dan volgensmij bijna volgroeid is.

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Re: Hoogte flesje

Bericht door Goudhamster Hammie » 08 jun 2018, 13:56

Ik denk dat er niet zoiets is als een "goede" hoogte. Elke syrische hamster verschilt in grootte. Ik heb bijvoorbeeld een hele grote syr, die groter is dan de meeste syren. De hamster van mijn vriend heeft een gemiddeld formaat. Ik denk dat je gewoon zelf naar je hamster moet kijken als hij wakker is en als je hem ziet drinken. Doet hij veel moeite om bij zijn flesje te komen?
Ik zou gewoon kijken hoeveel moeite je syr moet doen om aan de fles te komen. Moet hij er voor gaan reiken met zn hoofd, dan kan de fles beter wat lager hangen. Probeer een hoogte te vinden waarbij je hamster weinig moeite moet doen om aan de fles te komen
Laatst gewijzigd door Goudhamster Hammie op 08 jun 2018, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Irisje7

Bericht door Irisje7 » 08 jun 2018, 14:12

Goudhamster Hammie schreef:
08 jun 2018, 13:56
Ik denk dat er niet zoiets is als een "goede" hoogte. Elke syrische hamster verschilt in grote. Ik heb bijvoorbeeld een hele grote syr, die groter is dan de meeste syren. De hamster van mijn vriend heeft een gemiddeld formaat. Ik denk dat je gewoon zelf naar je hamster moet kijken als hij wakker is en als je hem ziet drinken. Doet hij veel moeite om bij zijn flesje te komen?
Ik zou gewoon kijken hoeveel moeite je syr moet doen om aan de fles te komen. Moet hij er voor gaan reiken met zn hoofd, dan kan de fles beter wat lager hangen. Probeer een hoogte te vinden waarbij je hamster weinig moeite moet doen om aan de fles te komen
Bedankt voor je antwoord ik zal het eens gaan bekijken en uitproberen wat ze fijner en makkelijker vind.

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Bericht door xAnnick » 09 jun 2018, 10:38

Hoii

Persoonlijk zou ik dan liever een bakje nemen, dan heb je ook dat gedoe niet met de hoogte en het is een veel natuurlijkere houding als je hamster wil drinken. Bovendien is het prettiger dat ie met dit warme weer dan makkelijker kan drinken en het is makkelijker schoonmaken dan een flesje.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Irisje7

Bericht door Irisje7 » 09 jun 2018, 22:47

xAnnick schreef:
09 jun 2018, 10:38
Hoii

Persoonlijk zou ik dan liever een bakje nemen, dan heb je ook dat gedoe niet met de hoogte en het is een veel natuurlijkere houding als je hamster wil drinken. Bovendien is het prettiger dat ie met dit warme weer dan makkelijker kan drinken en het is makkelijker schoonmaken dan een flesje.
Ik heb eigenlijk nooit over een bakje nagedacht maar ik kan het zeker gaan proberen. Bedankt voor je reactie!

Leah1

Bericht door Leah1 » 10 jun 2018, 08:58

Eerlijk gezegd weet ik dat ook nooit precies, ik gebruik soms een noodflesje extra, maar ik gebruik normaliter ook altijd een bakje water, beide hammies hebben 2 bakjes met water in hun hok. Zorg er wel voor dat ze erg laag zijn!

Goudhamster Hammie
Hamsters: Lilly

Bericht door Goudhamster Hammie » 11 jun 2018, 10:38

Een bakje heb ik ook gehad. Het probleem bij bakjes is dat deze sneller een vieze bacterielaag krijgen dan flesjes, omdat het water van flesjes minder wordt blootgesteld. Als je het bakje dan omkiept dan kun je een hele gladde, ietwat slijmerige laag voelen. Dit kun je gewoon met je vingers even uitwassen, maar bij flesjes heb je dat probleem een stuk minder. Uiteraard is t wel t beste om elke dag je water te verversen

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 21

Bericht door xAnnick » 11 jun 2018, 13:00

Die ervaring met viezigheid heb ik juist helemaal niet met het bakje dat ik gebruik. Ik ververs het iedere dag (met warm weer twee keer of nog vaker) en heb behalve af en toe kalk niks raars in mijn bakje zitten, ook geen raar laagje. Juist in een flesje lijkt me het water sneller goor worden, maar dat is mijn ervaring.

Ik gebruik trouwens een waxinelicht-houder, zo'n klein glazen bakje, ideaal voor hamsters.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Plaats reactie