Hamsterkooien stapelen

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
ittheclown
Hamsters: Milo

Hamsterkooien stapelen

Bericht door ittheclown » 24 jun 2018, 09:45

Hoi allemaal ik had een vraagje , ik heb een dwerghamstertje en een Syrtje die natuurlijk beiden hun eigen verblijfje hebben.
Ik zou in de nabije toekomst graag twee dezelfde kooien aanschaffen omdat dat er natuurlijk wat strakker uitziet ( en ook omdat ik dwergje een uprade wil geven aangezien ze enorm tam is geworden )
Nu viel mijn oog op de Barney of op de alexander kooien van de zooplus, de formaaten vind ik mooi ( vooral dat het wat hoger is mijn Syr zijn radje past namelijk maar net in zijn huidige verblijfje is namelijk volgens mij officieel een cavia verblijf is geloof ik 36 cm hoog)

Nu vroeg ik me af of een van deze kooien te stapelen is zonder dat je problemen krijgt met ombuigende trailies etc ? Mijn dwergje staat namelijk naast de bank maar mijn Syrtje staat wat verder terwijl ik het juist zo leuk vind ze s avonds bezig te zien, en zou ze dus graag beiden dicht bij hebben staan voor de gezelligheid.

Ook vroeg ik me af of het voor de hamstertjes zelf storend is om ze te stapelen ? ( op het moment is stapelen niet mogelijk aangezien beiden verblijfen een dak deksel hebben)

Ik hoef geen tips van stellages te maen of aquariums te stapelen en of terrariums, ik woon in een flat en ben niet in staat zware dingen te tillen dus ik vind het fijn als ik wat handzamere verblijfjes heb zodat ik ze zelf kan verplaatsen als het nodig is.

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41

Re: Hamsterkooien stapelen

Bericht door Sicos » 24 jun 2018, 11:44

Ik denk dat het metaal niet het probleem is maar meer de onderbak van plastic. Persoonlijk zou ik voor een opbergrek gaan als ik kooien wilde stapelen. Zo duur zijn dat soort rekken namelijk helemaal niet.

https://www.bol.com/nl/l/opbergrekken/N/14530/

ittheclown

Bericht door ittheclown » 24 jun 2018, 15:37

Een rek zat ik inderdaad ook al aan te denken alleen denk ik dat het enorm moeilijk te vinden is in de maat zodat de kooien er netjes inpassen ( dus minimaal 1 bij 50. En ook ziet dat er vaak wat.. garage achtig uit helaas vind mijn vriend dat denk ik in de woonkamer niet zo fijn maar ik ga wel eens even googelen mischien vind ik iets wat er wat netter uitziet.

Het stapelen is overgens omdat wij in een mini apartamentje zitten en dus een beetje vast zitten aan waar de tv en de bank staan dus twee kooien naast elkaar proppen word maar willen ze zo graag beide bij ons hebben als we lekker tv zitten te kijken

Gabriëlle
Leeftijd: 35

Bericht door Gabriëlle » 24 jun 2018, 16:44

Die rekken kun je verven, ik heb de planken grey/whitewash gemaakt met verf van de action, eerst grijs gemaakt en daarna met wit er overheen. Eventueel zou je het metaal ook nog kunnen spuiten in een andere kleur. En anders zelf een rek maken als je een beetje handig bent.

ittheclown

Bericht door ittheclown » 28 jun 2018, 08:55

Klinkt goed alleen helaas gaat het niet passen de bakken die ik aan wil schaffen zijn minimaal 50 diep en de meeste stellingen zijn rond de 40 .. dus dan past de bak er niet in door de steunen van de planken zeg maar..ben bang dat het dan inderdaad toch uiteindelij zelfbouw gaat worden. Gelukkig is vriend enorm aan het warmlopen voor onze hammies hij is helemaal gek op onze syr die hem duidelijk ook erg leuk vind , dus hij begon al over de kamer hamster proof maken zodat Sammie los kan lopen haha dus dan moet een stelling zodat hij ook bij de bank kan staan niet zo een punt zijn .. zal alleen dan ruzieen gaan worden wie er dan aan de bakken kant mag zitten hahaha

marjo-h

Bericht door marjo-h » 05 jul 2018, 09:21

Ik heb een Barney met daar bovenop een soortgelijke goedkopere variant van budget kooien en dit gaat prima. Ik heb ook een uitgebreide inrichting wat ook extra gewicht geeft maar dat is ook geen probleem. De onderste staat in een verrijdbaar onderstel wat best praktisch is.
Ik heb er muizen in die het volgens mij prima vinden. Ik merk niet dat ze zich aan elkaar storen.

ittheclown

Bericht door ittheclown » 10 jul 2018, 13:29

Ik kwam nu van de week op internet een nog betere kooi tegen, namelijk de borneo Xl heeft iemand ervaring met deze voor zowel dwergjes als syrtjes ?

Plaats reactie