Vallende hamster

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Y-loves-hamsters
Hamsters: Lilly

Vallende hamster

Bericht door Y-loves-hamsters » 15 dec 2015, 07:11

Hoi hooi,

Mijn syrtje is dol op klimmen tegen de tralies, en zich dan vanaf 80 cm hoogte (in een ferplast jenny) weer te laten vallen. Dat lijkt me nogal pijnlijk vanaf zo'n grote hoogte vallen maar hij wil maar niet stoppen. En nu heb ik dus gelezen op dit forum dat je veel hangmatjes in de kooi moet plaatsen om de val te breken. Maar hoe richt je je kooi mooi in met hangmatjes, heeft iemand een voorbeeld van zijn anti-vallende-hamster kooi? Als ik de kooi vol hangmatjes plaats ziet het eruit alsof er een bom is ontploft en echt nut heeft het volgens mij niet want hij valt er gewoon langs. :(

Pixiie
Hamsters: Pixie

Re: Vallende hamster

Bericht door Pixiie » 15 dec 2015, 12:57

Je kan er ook wat meer kleine plateautjes in hangen in plaats van hangmatjes :) en zo zorgen dat hij van mindere hoogte naar beneden ploft

Qudie<3Molley
Hamsters: Jack
Leeftijd: 30

Re: Vallende hamster

Bericht door Qudie<3Molley » 15 dec 2015, 13:35

Ik zou persoonlijk hangmatjes gebruiken, een plateau komt net zo hard aan namelijk en een hangmatje is zacht.
Je kun een hangmatje op een plek neerhangen waar hij vaak valt?
Je kan er meerdere verschillende inhangen, zoals een driehoek, vierkant of een dubbeldekker
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!

Plaats reactie