Hamster renwiel

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
xDaniielleee
Hamsters: Rusje Daisy
Leeftijd: 22

Hamster renwiel

Bericht door xDaniielleee » 05 mar 2016, 12:23

Hooi hamster liefhebbers!

Ik had even een vraagje over renwielen..
Kk heb hele slechte ervaringen met die renwiellen. Ik zoek gewoon een stil renwiel die het langer dan twee weken vol houd :(
Het wiel wat bij aankoop in de kooi zat piepte als de malle dus naar de petsplace gegaan en een silent spknner gekocht.
So far so good, tot iegs vanbtwee wekennlater. Krijg een "tok. Tok. Tok" geluid. Ben er inmiddels ook achter wat het is: dst gele stuk waarmee je m bevestigt op dr standaard of aan de kooi klapt steeds 1x per rondje tegen het witte deel van het wiel. Heb geen idee hoe k dit kan veranderen en smeren ofzo helpt ook niet. (Iemand een idee?)
Heb nu het speedy loopwiel van zooplus maar ook die helt ook wat dus loopt ook al 1x per rondje aan.. geweldig!
Iemand tips of ideeen? Ik hoor het graag!

Groetjes van Danielle en rusje Daisy !

Esmeralda
Hamsters: Kuki
Leeftijd: 36

Re: Hamster renwiel

Bericht door Esmeralda » 05 mar 2016, 12:35

Hoi Danielle,

Wat betreft het geluid van dat gele stuk heb ik geen idee. Misschien kun je dat speedy loopwiel zo zetten, dat die helling (dus de as) weer horizontaal is? Dat zou kunnen helpen.
Zelf heb ik deze: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=4218 en hij bevalt me heel goed. Wel nadat ik er olijfolie aan gedaan heb. Je kunt em ophangen en neerzetten. En wanneer ze er in loopt, klinkt t alsof er gemoedelijk een wolwasje aan het draaien is ;-) Je hoort dat ie ronddraait maar daar is dan ook alles mee gezegd.

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Bericht door layla » 05 mar 2016, 13:04

Wat sommige mensen ook zeggen, uit ervaring weet ik dat geen enkel looprad 100% stil is. Op zich geen probleem, behalve als je kooien op je slaapkamer hebt staan natuurlijk...
Heb er ook veel geprobeerd en uiteindelijk blijkt het beste nog een flying saucer te zijn. Ik was daar eerst niet zo voor maar heb het toch eens geprobeerd bij men dwergje en ben er zeer tevreden over. Staat nu wel niet meer op slaapkamer maar kamer ernaast (wel met deuren open) en geen last van lawaai zoals met een gewoon looprad. :oke:

http://www.drdknaagdierwinkel.nl/beezte ... 17-cm.html
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

xDaniielleee

Bericht door xDaniielleee » 05 mar 2016, 13:55

Jaa mijn rusje staat in mn slaapkamer.. en ik ben heel bang dat ze met de flying saucer eraf schiet / gelanceerd word omdat ze super snel rent en dan opeens in 1x wilt stilstaan.. hoe is jou ervaring hierbij? En ik kan die flying saucer van middelmaat niet vinden, niet leverbaar in ieder geval :oops:

xAnnick
Hamsters: Penelope <3
Leeftijd: 23

Bericht door xAnnick » 05 mar 2016, 14:03

Ik heb ook een saucer en zowel mijn vorige als huidige hamster zijn nooit gelanceerd. In een rad kunnen ze er ook uitschieten of over de kop gaan. Heb ik echter alleen op internet gezien.

Helemaal stil zal een rad nooit zijn, je zult hem altijd horen draaien. Mijn rad heb ik aan de tralies vastgemaakt, eerst klapte hij tegen de tralies aan maar inmiddels niet meer. Dus misschien een optie om aan de tralies vast te maken als je die hebt?
Rusje: Penelope <3

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017
♥ Phoebe ♥ Rust zacht, meisje. 03-07-2017 -- 03-04-2019

xDaniielleee

Bericht door xDaniielleee » 05 mar 2016, 14:28

Zowel aan de tralies als op de standaard maakt dat stomme ding een herrie :( :( :(
En de saucer, kijk zacht horen draaien of de voetjes horen tikken vind ik niet erg maar tok tok tok of gerammel is dan wel weer vervelend.. daar word ik altijd wakker van :bloos:

layla
Hamsters: 3
Leeftijd: 32

Bericht door layla » 05 mar 2016, 14:47

Gustavke is nog niet 'gelanceerd' voor zover ik weet. :lol:
Heb het met gewoon looprad ook wel eens op internet gezien maar nog nooit in het echt.

Aan de tralies heb ik vroeger ook geprobeerd maar dat maakt nog meer lawaai.

De saucer piept niet, geen 'tok tok tok' of gerammel. Het is het eerste radje dat ik echt altijd in de kooi laat staan. Je kan het altijd eens vragen in de dierenwinkel of ze dat formaat voor je kunnen bestellen of anders via een webshop zoals DRD Knaagdierenwinkel (de link).
Hamstery La Belle Etoile
Pootje van Mozart.
R.I.P. Romy, Kenai, Hermina, Ruske, Hyacinth, Ikaros, Naila, Eleni, Fiona, Eros, Molly, Nikos, Leandros,
Lisa, Lola, Lucia, Utus, Lucas, Donovan, Andreo, Ollie, Lilly, Scarlett, Hortensia, Tingeling, Vicky, Elsa, Emma, Andreo Junior, Alexia, Alexis, Amor, Gustav, Olga en Wilma.

xDaniielleee

Bericht door xDaniielleee » 05 mar 2016, 14:52

Probleem bij die webshop: levertijd; uit het assortiment! *huilt*
Moet ik maar es in een dierenwinkel vragen of ze t voor me kunnen bestellen, maar enige dierenzaak in mn buurt is petsplace en die verkoopt geen flying saucer, geen enkele maat. Dus vraag me af of ze dat willen doen..

Esmeralda
Hamsters: Kuki
Leeftijd: 36

Bericht door Esmeralda » 05 mar 2016, 15:35

Guppy.nl heeft ze wel en ook goede en snelle service!
Verder kun je op zooplus kijken, agradi en marktplaats altijd natuurlijk.

sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle » 05 mar 2016, 15:52

Mijn rusje is toen hij klein was wel een paar keer over de kop gegaan in zijn looprad, maar toen hij eenmaal geleerd had hoe hij moest stoppen gebeurde dat niet meer :lol:
Hij heeft er verder niks aan over gehouden hoor! Hij is inmiddels al ruim 2,5 jaar.

Vaak moet je ook een beetje geluk hebben met een goed hamsterwiel. Daarom koop ik ze meestal in de winkel, dan kan je ze gelijk proberen.
Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety

xDaniielleee

Bericht door xDaniielleee » 05 mar 2016, 15:53

Guppy.nl heeft alleen de grote, die gaat nevernooit passen hahaha. Middelmaatje heb k juist nodig voor mn dwergje :(

sweetylovesamuelle
Hamsters: Sweety

Bericht door sweetylovesamuelle » 05 mar 2016, 16:00

Campbelli dwerghamsters: Lungo, Latte & Noir

Rust zacht: Mocha, Panna, Beau & Sweety

xDaniielleee

Bericht door xDaniielleee » 05 mar 2016, 16:07