Kooi schoonmaken na overlijden hamster

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
xmereltjeexo
Hamsters: -
Leeftijd: 18

Kooi schoonmaken na overlijden hamster

Bericht door xmereltjeexo »

Omdat mijn lieve Sam is overleden, wil ik binnenkort wel een nieuwe hamster. Ik heb een detolf met (bijna) alleen maar houten spulletjes. Ik denk sowieso dat ik dit allemaal moet vervangen helaas, ook omdat Sam wel eens in het radje plaste. Het is niet zeker waaraan Sam is overleden, want hij is 1 jaar en 8 maanden oud geworden wat ik wel erg jong vind voor gewoon ouderdom.

Waarmee moet ik nu mijn hok schoonmaken? Ik las ergens dettol, maar sommige mensen zeiden ook dat dat juist niet goed was, dus vandaar dat ik het even vraag.

Alvast bedankt!

.:Frances:.
Hamsters: George en Jefferson
Leeftijd: 24

Re: Kooi schoonmaken na overlijden hamster

Bericht door .:Frances:. »

Dettol is prima hoor! Wat ik vaak met houten spullen doe is insprayen met een oplossing van water met een scheutje dettol en vervolgens gewoon laten staan. Als je bang bent dat je hamster overleden is aan iets besmettelijks kun je het eventueel ook nog in de vriezer doen of uitkoken :)

Veel sterkte nog met het overlijden van Sam! :(
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
midnightflower
Leeftijd: 29

Bericht door midnightflower »

Sterkte met het verlies!
Je kan de detolf gewoon uitwassen met warm water en een sopje. Dettol kan je daar inderdaad prima voor gebruiken als je twijfelt aan de reden van overlijden.
De houten spulletjes kan je afwassen (niet te heet, dan lost de lijm op) en invriezen waardoor de geur afneemt.
xmereltjeexo
Hamsters: -
Leeftijd: 18

Bericht door xmereltjeexo »

Welke spray gebruiken jullie? Ik vind heel veel verschillende.
Nimfee
Hamsters: Lana en Félix
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Nimfee »

Ik was de spulletjes af onder de hete kraan (badkamer), laat het drogen en spray het dan in met 404 spray. De bak maak ik schoon met azijn.
Plaats reactie