trixie houten looprad 28 cm

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Mooonie
Hamsters: Humpy, Pumpkin
Leeftijd: 24

trixie houten looprad 28 cm

Bericht door Mooonie » 10 mei 2017, 22:20

Is er iemand op het forum die dit loopwiel gebruikt voor een syrische hamster? https://www.drdknaagdierwinkel.nl/trixi ... ce=beslist

Ik heb nu een trixie kleindier looprad van 33 cm, maar deze kan ik niet kwijt in de kooi waar ik het zou willen. Ik heb een ferplast karat 100 en had het rad op de laagste verdieping willen zetten, nu staat het op een groot huis wat echter ingegraven wordt omdat het radje te hoog is voor op de verdieping. Ik hoop dat een rad van 28 cm wel op de verdieping kan. Zou wel groot genoeg moeten zijn voor het beestje, ze is tussen de 150 en 160 gram.

-- 11 mei 2017 11:24 --

Of deze: www.zoobio.nl/trixie/7204-houten-hamsterwiel-o-28-cm
Is dit dezelfde maar dan zonder kurk aan de binnenkant? Scheelt best veel qua prijs.

syrischehamster
Hamsters: Louis en Gavi

Re: trixie houten looprad 28 cm

Bericht door syrischehamster » 11 mei 2017, 20:34

Die eerste van je link heb ik juist besteld. Mijn trixie kleindier loopraden rammelen ineens nogal.. Slijtage denk ik? Ik hoop dat deze het niet gaat doen
Op zooplus zijn ze trouwens 14,99

Die zonder kurk lijkt me zelf niet zo gemakkelijk met die houtjes erin.. maar ik weet niet wat een hamster daarvan vind natuurlijk haha
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!

Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!

Mooonie

Bericht door Mooonie » 11 mei 2017, 22:32

De 28 cm variant is op zooplus 18 euro zie ik, evengoed wel iets goedkoper dan bij drd, haha.
Met kurk leek mij ook prettiger ja, evengoed grip maar zonder het risico dat de pootjes blijven haken.
Opzich draaien de kleindier loopradjes hier goed, heb voor 2 dwergjes de 20 cm variant en voor een goudhamster dus de 33 cm variant (ik zou dus ook nog de 28 kunnen proberen, maar denk dat de houten wat stabieler staat tijdens het rennen).
Zijn ze bij jou misschien wat vies bij het draaipunt? Dat heb ik hier weleens en dan maken ze veel herrie, maar zodra ik het schoongemaakt heb is het weer stil. Of misschien een beetje olie? Zit het voorkantje nog goed vast gedrukt? Anders misschien slijtage inderdaad..

In ieder geval, ik ben erg benieuwd hoe het nieuwe looprad bevalt straks, laat je het weten? :) denk dat ik er ook maar voor ga.

syrischehamster

Bericht door syrischehamster » 12 mei 2017, 08:13

Ah dan heb ik nog net geluk gehad! Hij is een hele tijd afgeprijsd geweest naar 15! ik dacht eigenlijk dat de 'aanbiedingen' bij zooplus meestal wel blijvend waren haha!
Voor mijn dwergjes loopt het kleindierloopradje ook prima. Ook harstikke stil
Maar voor de syren komt geloof ik de onderkant van het loopradje tegen de standaard.. Ik dacht eerst dat de standaard zelf geluid maakte op de bodem maar ook op een dikkere laag bodembedekking doet ie het.. Aan het radje zelf is niks te zien. Maar ik heb ze wel ook al een jaar of 3 dus dat dat plastic dan wat minder stevig wordt kan ik me ook wel voorstellen

Ik hoop dus dat de houten radjes lekker gaan lopen! Mijn grootste angst is wel nog dat ik 's morgens opsta en Gavi trots op een grote berg met kleine houtjes zit 8) Maargoed, we gaan het zien!
Mama lachte me alvast al uit dat ik radjes van hout had besteld voor KNAAGdieren! :lol:

Mooonie

Bericht door Mooonie » 12 mei 2017, 08:54

Ohh wat jammer! Heb ik de aanbieding net gemist :-? Nou ja..prijs valt me evengoed nog mee.
Haha, ik ben ook een beetje huiverig voor het knagen. Daarom wilde ik er niet zo eentje met schors, want dan zal het radje al snel kaal zijn denk ik.
Ik heb ook het probleem gehad met een radje die aanliep tegen de standaard, deze heb ik toen geruild omdat het rad er echt scheef op bleek te zitten. Maar deze was net nieuw.
Krijg je het rad vandaag binnen?

syrischehamster

Bericht door syrischehamster » 12 mei 2017, 09:12

Eigenlijk heb ik ze al binnen ;)
Maar ik zit zelf op dit moment op kot (samen met de hamsters) dus ik ga vandaag naar huis en dan neem ik zondag de loopraden mee naar kot en mogen ze erin! Ik kan dus pas na het weekend een update geven!
Ze zagen er op de foto die mam stuurde wel goed uit. Aan eentje zat een klein splintertje maar dat is met een schuurpapiertje snel verholpen natuurlijk.
Ze liepen ook soepel zei mama, maar ik moet zeggen dat me dat nog niet heel veel zegt. Als ik zelf met deze plastic radjes draai dan lopen ze ook soepel.. Totdat de hamsters er zelf in zitten en dan begint de herrie ;) :lol:

Mooonie

Bericht door Mooonie » 12 mei 2017, 23:11

Dat ken ik ja..dat soepel lopen totdat er een hamster in gaat rennen. Gewicht in het radje is toch anders dan via de buitenkant laten draaien. Ben benieuwd! Lees wel veel dat houten radjes het goed doen in het algemeen.

syrischehamster

Bericht door syrischehamster » 14 mei 2017, 21:37

Nou Gavi is er al flink los in gegaan en ik hoor helemaal niks! Ik ben er echt blij mee!
Louis kijkt me nog een beetje aan alsof ik gek geworden ben maar die wordt ook meestal pas om 10 uur wakker dus ik heb hem een beetje gestoord.. Oepsie..
Ik hoop dat ik morgenvroeg nog steeds loopradjes heb en geen berg houtsnippers ;)

Mariska1808
Leeftijd: 21

Bericht door Mariska1808 » 15 mei 2017, 15:19

Ik heb dat houten loopwiel met kurk voor mijn syr die een voetje mist (zachter voor het stompje). Ik ben er zeer tevreden over! Je hoort praktisch niks. :)
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!

syrischehamster

Bericht door syrischehamster » 15 mei 2017, 17:55

Ik heb inderdaad echt niks gehoord vannacht! En vanmorgen had ik nog steeds 2 loopraden ipv een berg houtjes dus dat belooft al veel goeds haha!

Mooonie

Bericht door Mooonie » 15 mei 2017, 22:40

Zo te horen een erg fijn looprad dus! :D Ik heb er inmiddels ook een besteld die ik hopelijk morgen binnen krijg. Hopelijk wordt het hier ook een succes! Als ie maar op de verdieping kan staan..dat is nog even spannend

Plaats reactie