Hamster houdt niet van houtvezel als bodembedekker?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Himmyhammy
Leeftijd: 15

Hamster houdt niet van houtvezel als bodembedekker?

Bericht door Himmyhammy » 05 jun 2017, 22:00

Heyhey, ik zou dus eigenlijk mijn hamster op donderdag krijgen, maar omdat ik toch alle spullen al had, heb ik de fokker gebeld of we hem vandaag al konden ophalen, en ja hoor :) Dus we zijn langs geweest en hebben ons Russisch dwerghamstertje opgehaald, super lief en al heel erg tam! Hij wilde gelijk m'n arm op klimmen toen ik hem voor het eerst vasthield!

Toen we thuis kwamen zette ik hem in z'n 100x40 aquarium, alleen één probleempje. Ik heb houtvezel gebruikt als bodembedekking, maar ik heb dus gemerkt dat hij alle bodembedekking opzij duwt en gewoon op de grond zonder iets erop gaat zitten of liggen, alleen wc-papier (als nest materiaal) is welkom bij hem.

Nu vraag ik me dus af of ik nieuwe bodembedekking moet kopen (en welke) of dat het normaal is. Ik vind het wel zonde om 10 kg houtvezel weg te gooien :( Bij de fokker vroeg ik nog welke zij gebruikte, en het enige wat ze zei was dat ze iets soortgelijks gebruikte en houtvezel prima is.

Iemand tips of ideeën??

Mooonie
Hamsters: Humpy, Pumpkin
Leeftijd: 24

Re: Hamster houdt niet van houtvezel als bodembedekker?

Bericht door Mooonie » 05 jun 2017, 22:13

Ik zou het even aankijken, hij moet natuurlijk nog wennen aan de nieuwe bodembedekking en spulletjes :-) Misschien heeft het ook met de warmte te maken.

xDenies
Hamsters: 15
Leeftijd: 24

Bericht door xDenies » 11 jun 2017, 11:46

Het is momenteel erg warm voor je hamster. Logisch dat ie op het koele glas gaat liggen.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
https://www.facebook.com/HamsteryPureColour.nl
http://hamsterypurecolour.nl/

Romata

Bericht door Romata » 28 jul 2017, 21:50

Hamsters graven heel graag, ik heb een laag zaagsel van ongeveer 15cm in zijn kooi en graaft zichzelf ook helemaal tot op het glas. Dus gewoon lekker laten doen :)

Plaats reactie