Info roborovski huisvesting

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
xDaniielleee
Hamsters: Rusje Daisy
Leeftijd: 20

Info roborovski huisvesting

Bericht door xDaniielleee » 08 jun 2017, 11:42

Hallo!
Na een hele lange tijd niet op dit forum gezeten te hebben, kom ik weer zwaaien.
Ik wil denk ik robo's houden in een terrarium, maar ik vroeg me af hoeveel je max kan houden in welke maat terra. Ook is andere info over de robbies welkom! Even als inrichtingen van de terra's!
Alvast bedankt en groetjes,
Danielle

Groetjes van Danielle en rusje Daisy !

_mona_
Hamsters: 7
Leeftijd: 25

Re: Info roborovski huisvesting

Bericht door _mona_ » 08 jun 2017, 19:15

Robo's hou je best met niet meer dan 2 samen, meer samen houden geeft een stuk meer kans op gevechten.

Een veilige maat voor 2 robo's is 60x40 tot 80x40 ongeveer. Hangt een beetje van je duo af. Als je ze graag groter wilt kan dat eventueel, mijn duo woont op 100x40. Maar dat moet je rustig aanpakken, door het grote hok kleiner te maken met een tussenschot. Als het een tijd goed gaat kan je beginnen met het tussenschot 5 tot 10cm op te schuiven, elke 2 weken. Als ze meer beginnen kibbelen even stoppen met groter maken en eventueel terug wat kleiner maken .Zo heb ik het hier toch aangepakt. Tot ze 1 jaar oud waren ging het hier helaas niet goed als ik het hok groter dan 70x40 maakte. Daarna werden ze precies wat verdraagzamer en nu wonen ze al een hele tijd op 100x40 :)
Groetjes van Mona
En van de syrtjes Jingle en Taran, de bellies James, Sirius & Albus en rusjes Nailah, Tiana, Snoepje en Amberle ♥

Plaats reactie