Bodembedekking

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Babbel88
Hamsters: Babbel

Bodembedekking

Bericht door Babbel88 » 14 aug 2017, 09:46

Hallo hamsterliefhebbers,

Mijn vraag is wat jullie voor Bodembedekking gebruiken bij jullie hamsters. Ik heb momentee zaagde en kruidenhooi. Op internet las ik ook veel over bijvoorbeeld carefresh. Nu ben ik dus erg benieuwd wat jullie als beste aanraden!

Groetjes, Amber en Babbel

xAnnick
Hamsters: Phoebe <3
Leeftijd: 20

Re: Bodembedekking

Bericht door xAnnick » 14 aug 2017, 13:37

Ik gebruik zaagsel, omdat ik een vrij grote hoeveelheid nodig heb (100x50x50 aquarium) en dit dan een goedkope bodembedekking is. Dit mix ik inderdaad ook met hooi en de bovenste laag bestaat uit carefresh of cotton comfort. Beide zijn geloof ik vrij prijzig en ook qua kwaliteit zou ik deze niet als "volle" bodembedekking aanraden. In beide is graven lastiger en dat vind ik minder, ik vind het belangrijk dat mijn hamster tunnels kan graven. Je kunt dus zaagsel met iets anders combineren, bijvoorbeeld.
Rusje: ♥ Phoebe ♥
Teckel: ♥ Tommie ♥
Mensgeval: Annick

♥ Mort ♥ Vaarwel, kleine vriend. 04-10-2013 -- 04-11-2015
♥ Napoleon ♥ Rust maar uit, kereltje. 29-11-2015 -- 14-05-2017

Romata

Bericht door Romata » 08 sep 2017, 16:02

Ik gebruik ook zaagsel, ik heb een behoorlijke laag in zijn bak zitten als ik dat met 1 van de genoemde zou moeten doen dan ben ik een godsvermogen kwijt.

Dukat
Hamsters: Gul Dukat

Bericht door Dukat » 08 sep 2017, 16:54

Hennepvezel is een beetje duurder dan zaagsel, maar naar mijn mening nog altijd betaalbaar. Grote hoeveelheden tegelijk in 1 zak zijn ook voordeliger in prijs. Om het wat beter graafbaar voor tunnels te maken doe ik er dunne repen snippers keukenrol of wcpapier door.
Momenteel is een goeie kooi voor een syrische hamster minimaal 100x50 cm. in grondoppervlak.
Vaak post ik 2e-handshamsters die ik zie op Marktplaats. Klik.

fiekesof
Hamsters: Frodo,Snuffie,Vanille

Bericht door fiekesof » 15 okt 2017, 12:00

Ik gebruik Cotton Comfort, maar zit te twijfelen om over te schakelen naar iets anders.
Het mag absoluut niet stoffig zijn ( ik ben zwaar allergisch) dus als er iemand tips heeft?
Zaagsel is een no-go, ik nies me kapot.
Ik gebruik Carefresh in Pixel zijn huisje, als nestmateriaal en ook wit toiletpapier.
Carefresh als volledige ondergrond is te duur.
Plushke †
Ham-ham †
Welkom Rusjes:Vanille (31/12/2012) en Snuffie (26/12/2012)en syrtje Frodo (5/01/2013)

sneeuwvlok
Hamsters: Mormel

Bericht door sneeuwvlok » 15 okt 2017, 20:43

Ik gebruik plospan, dat is ontstoft zaagsel. Ik moet zelf enorm niezen als ik de kooi vul, maar aangezien dat slechts eens in de zoveel maanden van belang is, heb ik er verder weinig last van (zolang het min of meer op zijn plek blijft liggen en ik niet met mijn hoofd boven de bak hang, gaat het goed). Ik meng het wel met hooi (dat moet voor mij onder het zaagsel liggen, anders nies ik alsnog ;) ) en vaak gebruik ik ook dotten carefresh en wc papier, dan kan mn hamster zelf bepalen waar hij dat wil hebben.

Plaats reactie