Alaska kooi?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
AmberVL
Hamsters: Harvey

Alaska kooi?

Bericht door AmberVL » 24 sep 2017, 03:38

Hallo allemaal,

Ik ben nu al een aantal weken aan het rondkijken op deze site en ik word overspoeld met informatie. Nu ben ik van plan om een syrtje te kopen. Nu is mijn vraag eigenlijk is de Alaska kooi van Zooplus (84x48,5x45) een goede maat. Ik lees namelijk verschillende meningen etc. en in ben het een beetje kwijt.

Bedankt alvast :)

LoveSunny
Hamsters: lola Rip rikky
Leeftijd: 15

Re: Alaska kooi?

Bericht door LoveSunny » 26 sep 2017, 16:17

In pricipe is het een goede maat voor een syrtje, maar het is wel net goed. Daarom zeggen de meeste mensen dat ze hem eigenlijk niet geschikt vinden. Het is natuurlijk altijd beter om voor een zo groot mogelijke kooi te gaan.

Overigens moet je wel rekening ermee houden dat het huisje wat erbij zit te klein is voor een syr. Je zou dus als je hem zou kopen, sowieso een ander huisje erbij moeten kopen.
lola♡

Dierenlief

Bericht door Dierenlief » 04 okt 2017, 16:49

Ik heb een alaska en daar is mijn syr die ik nu erin heb dik tevreden in. Maar ik heb ook een Alexanderkooi en die vind ik zelf de beste. 100x50
Die is wel duurder dan de Alaska, maar ik heb m redelijk goedkoop via Marktplaats kunnen krijgen. Alaska's zie je wat meer op mp.
Als de hamster die nu in de Alaska woont er niet meer is, verkoop ik m toch, mijn ervaring is ondertussen dat ik toch voor een syr minimaal 100x40/50 wil aanhouden. Maar als je ruimte en geld t niet toelaten, is de Alaska een goed alternatief!

AmberVL
Hamsters: Harvey

Bericht door AmberVL » 04 okt 2017, 20:49

Bedankt voor alle reacties!. Uiteindelijk heb ik een ferplast Mary kooi kunnen kopen, ook 2e hands via dit forum. En ik heb altijd nog de mogelijkheid om het uit te breiden naar een 100 cm, maar voor nu doe ik het toch met de Mary.
Nogmaals bedankt voor de reacties :)

-- 04 okt 2017 20:52 --

Bedankt voor alle reacties!. Uiteindelijk heb ik een ferplast Mary kooi kunnen kopen, ook 2e hands via dit forum. En ik heb altijd nog de mogelijkheid om het uit te breiden naar een 100 cm, maar voor nu doe ik het toch met de Mary.
Nogmaals bedankt voor de reacties :)

Plaats reactie