Bruggen Zooplus

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
elinne94
Hamsters: Philodendron (Philli ♥)
Leeftijd: 24

Bruggen Zooplus

Bericht door elinne94 » 07 jan 2018, 12:06

Een paar week geleden heb ik enkele trappen/bruggen besteld op Zooplus. Toen ik ze binnen kreeg zaten er enkele uitstekende takjes op de bruggen. Ik had daar al eens eerder besteld en toen was dit niet het geval, maar ik denk niet dat het de bedoeling moet zijn dat als ik iets bestel, ik het zelf nog moet gaan zagen voordat het in de kooi kan.. Kunnen deze uitsteeksels kwaad? Ook is het ijzerdraad zilver geverfd dat in de brug zit en dat is gedeeltelijk gevlekt op het hout, kan dit schadelijk zijn? (ik ga er vanuit van niet, gezien het gemaakt is voor dieren, maar ik vraag me af waarom ze het ijzerdraad überhaupt geverfd hebben) Heeft iemand eerder deze problemen gehad met deze trappen/bruggen?

Rust zacht lieve Mandarijntje en Mr. Vlekje ♥

Sylvia.
Hamsters: Sahbi

Re: Bruggen Zooplus

Bericht door Sylvia. » 07 jan 2018, 15:29

Ik zou contact opnemen met Zooplus en om nieuwe bruggen vragen. Recent heb ik wel over problemen met bruggen gelezen omdat de afstand tussen de takjes te groot was. Afgelopen week was er op Facebook een melding van iemand wiens dwerghamster bij aankoop van nieuwe bruggen al de eerste nacht klem was blijven zitten met zijn achterpoot. Ze had hem die ochtend moeten helpen bevrijden en het diertje liep mank. Daarop antwoordde iemand dat dat bij haar dwerghamster ook was gebeurd. Dus, ik zou zeggen, als je gevoel zegt dat er iets mis mee kan gaan, moet je je gevoel volgen en om goede bruggen vragen.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

melson
Contacteer:

Bericht door melson » 07 jan 2018, 15:42

klem was blijven zitten met zijn achterpoot
dit gevaar bestaat bij alle bruggen (van takken gemaakt) omdat er altijd een kleine afstand zal blijven, vooral als je ze gaat buigen. Op het duitse forum zijn er veel leden die ze dichtplakken met lijm en mos.

of de verf schadelijk is is afhankelijk van wat het voor verf is. dat zou je naar kunnen vragen, hoewel ik niet denk dat ze dit van zooplus kunnen beantwoorden.
Zooplus is naar mijn ervaring wel altijd bereid om dingen te ruilen. Alleen heb je het erover dat je de bruggen al enkele weken terug hebt besteld - dan weet ik niet of het nog kan...
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 07 jan 2018, 16:01

Ja, dit advies, om de bruggen met mos dicht te maken, is nu inderdaad aan dit baasje gegeven. Hier zou eigenlijk meer bekendheid aan moeten worden gegeven voor nieuwe baasjes.

Nunchaku
Hamsters: Pluche, Bolleke
Leeftijd: 27

Bericht door Nunchaku » 01 mar 2018, 23:33

Ik heb daar nooit zo over nagedacht. Bij mij zitten alle uitsteeksels en spleten er nog gewoon aan en tussen. Heb er nog geen problemen mee gehad. Ik denk ook wel vaker dat dieren zich meestal wel gewoon redden. Je kunt ze niet voor alles behoeden...

melson
Contacteer:

Bericht door melson » 02 mar 2018, 19:32

hier bleef ook een hamster in die 'zoooo leuke' rand van deuvels hangen. ik was wel blij er op tijd bij te zijn want hij kwam van alleen niet meer los. Gelukkig was die poot niet gebroken.
het probleem is als de spleet krapper wordt en de hamster er dan 'inschuift' en niet meer uitkomt. net als in een hooibal bv.

een hamster kun je misschien niet voor alles behoeden, maar als je een dier in een kleine kooi zet en die zelf inricht moet je er wel op letten dat die geen gevaar loopt (mijn mening). tenminste als je je er van bewust van bent. want door de krappe ruimte gaat hij ook alles aflopen, ook ziet hij de gevaar niet...
(met kleine kooien bedoel ik ook mijn kooi bv. - gewoon klein in verhouding met de bewegingsbehoefte van een hamster)
uiteindelijk blijft het de verantwoording en beslissing van de eigenaar.
groetjes
Melanie

http://mel-s-wereld.webnode.nl/

Nunchaku

Bericht door Nunchaku » 05 mar 2018, 22:10

Ik maak mij nu echt minder zorgen in vergelijking met vroeger. Toen was ik echt panisch (overal afrasteringen en hangmatjes enoz). Nu maak ik bijvoorbeeld wel railingen, maar daar klimt mijn kleine toch overheen. Daar maak ik mij nu niet meer zoveel zorgen over. Ik leg wel bewust zachte bodembedekking eronder en geen stenen of voerbakjes o.i.d.
Je moet ongelukken natuurlijk niet uitlokken! Maar krampachtig ermee omgaan is ook niet goed, dat bedoelde ik te zeggen.

xDenies
Hamsters: 15
Leeftijd: 24

Bericht door xDenies » 16 mar 2018, 20:11

Sylvia. schreef:
07 jan 2018, 16:01
Ja, dit advies, om de bruggen met mos dicht te maken, is nu inderdaad aan dit baasje gegeven. Hier zou eigenlijk meer bekendheid aan moeten worden gegeven voor nieuwe baasjes.
Hoezo moet hier meer bekendheid voor zijn? Het is toch logisch dat je de producten controleert die je hebt aangeschaft. Een huisje controleer je toch ook of er spijkers of nietjes uitsteken? Of splinters? Dan controleer je toch ook of de ladders helemaal intact zijn?
Op de Facebook pagina van Hamsterscaping wordt dit in ieder geval met regelmaat herhaald. Maar een beetje logisch nadenken van mensen is ook wel handig :')

Het zijn overigens wilgentakken dus het kan best dat je er wel eens wat tussen hebt die wat zijtakjes hebben.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
https://www.facebook.com/HamsteryPureColour.nl
http://hamsterypurecolour.nl/

Sylvia.

Bericht door Sylvia. » 17 mar 2018, 09:51

'Hier' gaat over het mos over de bruggen leggen, niet over de bruggen zelf.

Nunchaku

Bericht door Nunchaku » 20 mar 2018, 21:41

Mos over de bruggen leggen ziet wel leuk uit denk ik! En lekker zacht inderdaad.
Ik ben sinds kort ook lid van de hamsterscaping Facebookpagina (volgens mij van xDenies) en leer daar echt veel trucjes. Ik kan wegens privé omstandigheden geen geld meer uitgeven, maar als we dadelijk weer beter zitten ga ik mijn hamsterkooi echt upgraden!! (Nu heb ik gewoon meer verstopplekken toegevoegd)
Mos en veel meer bruggen enzo. Echt inspirerend!

Plaats reactie