Hamster speeltjes.

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
boenbritt
Hamsters: Sherlock

Hamster speeltjes.

Bericht door boenbritt » 16 jan 2018, 23:04

Hallo!

Ik heb een mannelijke syrische hamster, en zoek nog leuke hamsterspeeltjes of bruggetjes ofzoiets om hem bezig te houden. Wat zijn nou goede, leuke speeltjes die je een hamster kan geven waar hij plezier aan heeft?

Misschien nog websites waar je goedkope spulletjes kan halen?

Trouwens ik heb al een loopwiel, een klein houten bruggetje, van 3 buizen een piramide gemaakt waar hij in kan en heb ook een klimspeeltje.

Misschien een leuk idee om nog een bezigheids speeltje te geven waar hij mee moet nadenken? Iemand aanbevelingen?

Groetjes!

Septimus
Hamsters: 2 rusje, 3 syren
Leeftijd: 25

Re: Hamster speeltjes.

Bericht door Septimus » 31 jan 2018, 16:04

Een van mijn syren dames is gek op simpele papier zakjes. Gaten knaagt ze erin, en ze sleept ze de hele ren door. Een schoenendoos met veel hooi/carefresh/iets anders dan watje op de bodem gebruikt. Strooivoeren is ook een optie.

Van die ferplast buizen die voor ratten/fretten zijn, die kan je dan half ingegraven of gewoon neerleggen.
Verder hangmatjes/tunnels van stof om te slopen of in te loungen eventueel? Je kan ze eventueel ook ophangen als er kettinkjes bij zitten.
Ik heb van Zooplus altijd de hangtunnel bloemetje voor de ratten hiervoor. Geen idee of je een traliekooi hebt, maar de sputnik XL of kleine variant kan ik ook aanraden. Dit zijn maar een paar dingen maar ik hoop dat je er wat mee kunt : )

melson

Bericht door melson » 31 jan 2018, 16:22

ik ben meer van de natuurlijke inrichting en zal kurkenbuizen en grote takken/wortelen aanbevelen.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

sneeuwvlok
Hamsters: Mormel

Bericht door sneeuwvlok » 31 jan 2018, 20:57

Ik gebruik veel wilgenbruggen, takken en kurkbuizen. Veel heb ik ingegraven, maar ik heb ook meerdere takken die boven de grond uitkomen (vind de hamster leuk om op te klimmen én het helpt om de gangen onder de grond steviger te maken). Ik strooi het voer rond en eens in de zoveel tijd maak ik een speeltje van een oud wc rolletje (vaak met voer erin) of wc papier en water (daar kan je bakjes etc van maken, werkt net als papier mache!).

Plaats reactie