Nieuwe plek voor kooi - goede keuze?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
BrabantHamster
Hamsters: Speedy, Billi

Nieuwe plek voor kooi - goede keuze?

Bericht door BrabantHamster » 26 jan 2018, 09:38

Mijn hamster heeft sinds kort een nieuwe kooi. 2 verdiepingen, met graaftoren,.... Hij vind het geweldig, dus ik ook :lol:
Maar over 2 punten ben ik nog niet helemaal gerust. Ten eerste krijgt hij nu (als het weer dat toelaat ;) ) meer zon. De kooi staat in de buurt van (niet direct naast!) een groot raam op het zuiden. Gordijnen overdag dicht, het word er op dit moment niet warmer dan 18C in de kamer, en in de zomer gaat de kooi op een andere plek staan. Maar zou een hamster nu al "te veel" licht kunnen krijgen?
De kooi staat nu ook dichter bij de tv, en tussen mij (=de bank) en de tv. Ik hoor nog goed :lol:, en tot nu lijkt Speedy er geen last van te hebben - geen gedragsverandering, hij lijkt er ook niet minder van te slapen.
Kan iemand me geruststellen dat mijn (1e) hamster op een goede plek staat (tot het echt warmer in ons land word...)?

melson
Contacteer:

Re: Nieuwe plek voor kooi - goede keuze?

Bericht door melson » 26 jan 2018, 16:14

teveel licht is eigenlijk geen probleem voor een hamster (warmte en zon en wel!). Als het goed is heeft hij sowieso een dikke laag bodembedekking waar hij in kan graven/gangen bouwen zodat er niet veel licht doorkomt overdag als hij daar slaapt.
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------

Plaats reactie