Ervaringen dwerghamster in alaska kooi

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Demy
Hamsters: Dipsey en mochi

Ervaringen dwerghamster in alaska kooi

Bericht door Demy » 17 feb 2018, 22:03

Hoi, heeft er hier iemand ervaring met een dwerghamster in een alaska kooi? Hebben een russische dwerg en willen hem graag in de alaska houden, is dit mogelijk of is de kooi hier niet geschikt voor?

xDenies
Leeftijd: 25

Re: Ervaringen dwerghamster in alaska kooi

Bericht door xDenies » 18 feb 2018, 21:28

Ik persoonlijk; nooit meer!

Ik weet goed hoe ik gebruik moet maken van een ruimte qua inrichting, maar helaas. Je kan er te weinig bodembedekking in kwijt om het volledige stereotype gedrag zoals tralie klimmen te voorkomen. Met als gevolg ... jawel ... om midden in de nacht in de hamsterkamer een hamster aan te treffen die aan zijn achterpoot tussen de tralies hing.

Nóóit meer!
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Septimus
Hamsters: 2 rusje, 3 syren
Leeftijd: 25

Re: Ervaringen dwerghamster in alaska kooi

Bericht door Septimus » 23 feb 2018, 00:18

Ik heb er een paar dagen een opvanger in gehad. Het rusje was een kooitje van 40 bij 30 of iets gewend, met hamsterwol en een iets te klein wiel.
Ik zag hem niet klimmen in de tralies, maar naar mijn idee liep hij wel te veel in zijn loopwiel. En dit met een diepere graaflag door zaagsel met carefresh en hooi te mengen dat het beter bleef liggen, en een paar speeltjes. Blijvertjes houd ik toch liever in een formaatje 100 bij 50, ben dan ook blij dat hij naar een huisje gaat waar die een aquarium zal krijgen van Alaska formaat, maar dat ie lekker kan graven.

Plaats reactie