Horrorkooitjes bij Bol.com

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Plaats reactie
Septimus
Hamsters: 2 rusje, 3 syren
Leeftijd: 25

Horrorkooitjes bij Bol.com

Bericht door Septimus » 21 feb 2018, 11:36

Hoi,

Ik was benieuwd of meer mensen deze 'kooitjes' gevonden hebben. Ik zat bij Bol te kijken en stuitte op de dit product van het merk Nobleza:

Afbeelding

De reviews die ik lees vinden het vaak dierenmishandeling, maar toch hoop ik dat er een manier is om deze kooien helemaal van de site te krijgen.
Want dit vind ik echt dieptriest. De afmetingen zijn: L23 x B17 x H25cm

Hamster~Lady
Hamsters: Mary Margaret

Re: Horrorkooitjes bij Bol.com

Bericht door Hamster~Lady » 21 feb 2018, 14:07

Ik kom regelmatig dit soort 'kooien' tegen bij de kringloop. Misdadig vind ik. Een familielid van mij heeft in de dierenwinkel gewerkt en er waren zat moeders die een hamster aan een klein kind wilde geven (?!) en daarbij een abnormaal klein kooitje ervoor wilde kopen. Eigenlijk een reiskooitje. Mijn familielid heeft ze altijd vriendelijk doch dringend verzocht een grotere kooi te kopen voor het beestje omdat het niet gezond is voor het diertje, maar vaak kan het ze echt niks schelen. Bah...

Septimus

Bericht door Septimus » 23 feb 2018, 00:20

Ik ben heel blij dat je familielid het probeerde, maar helaas is het vaak zo dat ze dan toch hun zin lijken door te willen zetten. "Een hamster is maar een klein dier, die heeft toch niet zo veel ruimte nodig!?" Oh...pure onzin natuurlijk, merk allang met genoeg ruimte dat ze blijer zijn, tammer en liever.

Nunchaku
Hamsters: Pluche, Bolleke
Leeftijd: 27

Bericht door Nunchaku » 25 feb 2018, 00:35

Er zijn toch wettelijke afmetingen voor hamsters... Dat zou ze er nog bij kunnen zeggen. Of per ongeluk al die kooien kapot laten vallen hahaha 😈
Ja, jammer he hoe sommige mensen met dieren omgaan 😞 Ik heb zelf meer dan een jaar onderzoek gedaan/nagedacht voordat ik een hamster kocht. Eerst zeker weten of ik het dier wel kon geven wat het nodig heeft (vnl financieel). Het is een levend wezen en er komt altijd meer bij kijken dan je van tevoren gedacht had.

Septimus

Bericht door Septimus » 28 feb 2018, 12:04

Ik vind het zo jammer als mensen geen onderzoek doen voor ze een dier in huis nemen. Of zich erop aanpassen als een dier duidelijk gefrustreerd is.
Mijn Syr Bayou was niet happy in een Alaska, ook al zat ze hier in bij de fokker met niet meer dan bodembedekking en een loopwiel. Pas met een Detolf was ze tevreden, en dan nog knaagt ze gaas als ze de ren in wilt.

Of als mensen zijn van: Ja, de kooi mag maximaal die en die afmetingen hebben anders steekt ie uit...

Wel goed als mensen vooraf hun onderzoek doen :D!

Nunchaku
Hamsters: Pluche, Bolleke
Leeftijd: 27

Bericht door Nunchaku » 01 mar 2018, 00:36

Vandaag ook bij Van Cranenbroek. Zó klein dat toen ik hem zag ik bijna stond te huilen midden in de winkel. Echt schandalig.

Septimus

Bericht door Septimus » 05 mar 2018, 11:15

Volgens mij hebben een aantal youtubers filmpjes gemaakt over hoe slecht deze kooien zijn, boeiend maar tragisch dat het te koop is. Ook zij waren er echt niet over te spreken.

Ik hoop niet dat ik de kooitjes zelf ooit aantref....lang leve online shoppen dan maar voor de dieren!

Plaats reactie