Help!! Mijn hamster blijft maar knagen

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: I

Gesloten
donna_hammie

Help!! Mijn hamster blijft maar knagen

Bericht door donna_hammie » 05 mar 2018, 00:42

Ik heb nu ongeveer een half jaar een syrische hamster, en ik word helemaal gek van hem.
Hij heeft een kooi die groot genoeg is met een rad en buizen erin, ook liggen hier wc rollen en knaagdingen in maar hij blijft maar knagen aan zijn kooi. Hij heeft zijn kooi nu ook al kapotgebeten en was daardoor ontsnapt. Ik heb meteen een nieuwe nog grotere kooi gekocht ook heb ik meteen wat chinchilla zand gekocht omdat ik had gelezen dat veel hamsters dat fijn vinden maar deze zijn nog niet binnen. Omdat mijn hamster aardig tam is laat ik hem best vaak los lopen door mn kamer dit doe ik bijna elke nacht, maar de laatste tijd knaagt hij echt aan alle spullen die in mijn kamer staan zo kwam ik er vandaag achter dat die een stuk van de achterkant van mijn bed kapot heeft geknaagd en nu ben ik er echt helemaal klaar mee, en wil ik hem eigenlijk echt niet meer los door mijn kamer laten lopen omdat hij toch wel alles kapot knaagt. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen heeft iemand nog tips? Want ik zou niet meer weten wat ik nog zou kunnen doen..

sneeuwvlok
Hamsters: Mormel

Re: Help!! Mijn hamster blijft maar knagen

Bericht door sneeuwvlok » 05 mar 2018, 09:14

Het klinkt alsof je hamster gefrustreerd is. Ik had dit met mijn eerste syr ook, die werd helemaal gek als hij de afstandsbediening zag bijvoorbeeld. Dit gedrag ging weg toen hij kon graven.

Vandaar dat ik toch wat vragen heb over de kooi vam je hamster: hoe groot is de kooi? Hoe diep is je bodembedekkig? Hoe groot is je looprad? Heeft je hamster voldoende natuurlijk knaagmateriaal (denk aan wilgenbruggen, wilgentakken etc.?)? En, hopelijk ovebodig: hoe breed zijn de tunnels die je in de kooi hebt liggen? Die zijn heel snel te krap voor syren met gevulde wangzakken (een wc rol is bijvoorbeeld al echt te klein en kan je het beste open knippen/iets anders mee doen, zodat de hamster er wel aan kan knagen maar zich er niet aan kan bezeren; overigens vinden mijn syren wc rollen nooit leuk genoeg om aan te knagen >_<)

Sicos
Beheerder
Hamsters: 3 robbies en 3 rusjes
Leeftijd: 41
Contacteer:

Re: Help!! Mijn hamster blijft maar knagen

Bericht door Sicos » 05 mar 2018, 14:14

Dit draadje gesloten omdat deze ook al in algemeen staat.

Gesloten